ریزش مرگبار دیوار در تربت حیدریه

محمدجواد امیری از ریزش دیوار یک استخر آب کشاورزی در حال ساخت در بخش کدکن در مزرعه زروند از توابع این شهرستان خبر داد و گفت: در پی این حادثه متاسفانه دو کودک 9 ساله و یک جوان 25 ساله جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه ساعت 12:40 دقیقه امروز به اورژانس 115 اعلام شد، افزود: با گزارش این حادثه و اعلام گرفتار شدن چهار نفر زیر آوار، بلافاصله دو دستگاه آمبولانس اورژانس و ست نجات هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: با حضور تکنسین‌های اورژانس و امدادگران بلافاصله اقدامات رهایی گرفتارشدگان زیر آوار آغاز شد.

امیری اضافه کرد: با خارج کردن دو کودک 9 ساله و یک جوان 25 ساله طبق معاینات انجام شده از سوی تکنسین‌های اورژانس، مرگ این افراد که عضو یک خانواده بودند اعلام شد.

وی ادامه داد: امدادگران توانستند پدر این خانواده را که زیر آوار گرفتار شده بود را بیرون کشیده و برای درمان به مراکز درمانی منتقل کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تربت‌حیدریه در خصوص علت این حادثه بیان کرد: اعلام علت دقیق این حادثه نیازمند بررسی‌های بیشتر است اما شواهد اولیه نشان از آن دارد که غیر اصولی کار کردن‌، دیوارکشی طولانی بدون حمایت و عدم رعایت اصول ایمنی باعث بروز این حادثه شده است.