ساعت فعالیت مدارس تغییر می کند

سید محمد بطحایی در مورد ساعات دقیق شروع و خاتمه ساعت فعالیت مدارس، اظهار داشت: برای شروع و خاتمه سال تحصیلی متناسب با اقلیم مناطق مختلف مواردی را به استان ها ابلاغ کردیم. استان هایی که در مناطق گرمسیری کشور واقع شده اند، اجازه دارند زودتر از 7 صبح فعالیت مدارس را آغاز و ظهر زودتر تعطیل شوند. 

وی ادامه داد: در مناطق سردسیر مسئولان و مدیران مدارس این اجازه را دارند که دیرتر اقدام به شروع فعالیت کنند. دانش آموزان این مناطق می توانند با چند ساعت تاخیر فعالیت علمی خود را آغاز و از ساعات ظهرگاهی بیشتر در کلاس بمانند. 

وزیر آموزش و پرورش در مورد چرایی فعالیت مدارس تهران در ساعت 7:30، گفت: به دلیل داشتن مدارس دو شیفته در تهران و تداخل فعالیت مدارس با زمان ادارات مجبور هستیم در تهران زمان فعالیت مدارس را مجبور هستیم به ساعت 7:30 صبح موکول کنیم. 

بطحائی با بیان اینکه در سال تحصیلی در حوزه محتوای متون درسی و مهارت آموزی برنامه های جدیدی داریم، تاکید کرد: آموزش شهروندی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مدارس آغاز می شود. 

وی از اصلاح روش های مدیریت و ساختار اداری آموزش و پرورش خبر داد و افزود: به دنبال افزایش بهره وری در نظام آموزش و پرورش هستیم. امروز 1100 پروژه جدید آموزشی به بهره برداری می رسد و 5 هزار کلاس درس به سیستم آموزشی کشور اضافه می شود.