پرداخت ماهیانه 100 هزار تومان برای نگهداری سالمند در منزل

علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 95 هزار و 479 نفر در استان تهران تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار کرد: از این تعداد 35 هزار و 423 نفر را سالمندان تشکیل می دهند که در مجموع 37 درصد جامعه مددجویی استان تهران هستند و از این تعداد 75 درصد را زنان و 25 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 85 درصد از جمعیت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران شهری و 15 درصد روستایی هستند، اضافه کرد: یک هزار و 763 سالمند بیمار صعب العلاج و زمین گیر در استان تحت حمایت کمیته امدادهستند که ماهانه 100 هزار تومان برای نگهداری هر سالمند در منزل به خانواده های آنها  پرداخت می شود.

کریمی اصل در خصوص اجرای طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 6 سال تحت حمایت، یادآور شد: با اجرای این طرح از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی کودکان در آینده جلوگیری می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در مورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.