این بیماری آرام و بی صدا اعضای بدن را نابود می کند!

شکور امیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران در ماسال با بیان اینکه آمار شیوع بیماری دیابت در کشور ۱۰ درصد جمعیت کشور است اظهار داشت: انجمن دیابت کشور از مجموع ۸ میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از آنان را شناسایی کرده است.

رئیس انجمن دیابت کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود آگاه نیستند اعلام کرد: تست قند خون یکی از اقدامات بسیار مهم در کشور است که کلیه خانواده‌ها و سازمان‌ها باید در این زمینه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که تست قند خونشان در حالت ناشتا از ۱۲۶ بالاتر باشد کاندید دیابت هستند افزود: قند خون یک بیماری ساکت، آرام و خاموش است که از داخل اعضای بدن را نابود می‌کند و به همین دلیل دیابت را مادر بیماری‌ها می‌نامند.

رئیس انجمن دیابت کشور ابراز داشت: پیشنهاد می‌کنم در سطح شهرستان‌ها دفتری تحت عنوان انجمن بیماران دیابتی ایجاد شود و در این کار می‌توان از خیران و نهاد‌های دولتی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها نقش مهمی در زمینه درمان بیماری‌ها دارند اذعان داشت: بیمه‌ها باید بیماری را شناسایی کرده و در این زمینه نقش حمایتی داشته باشند، زیرا در صورت شناسایی به‌موقع بیماری از هزینه درمان آن به مراتب کاسته می‌شود.

امیدی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد از دیابتی‌ها تحت تاثیر عوامل بیرونی نظیر استرس، تغذیه و ازدواج فامیلی هستند ادارات و نهاد‌های دولتی می‌توانند نقش مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت توریست و سلامت در کنار یکدیگر گفت: کشت گیاهان دارویی یکی از اقدامات موثر در جلوگیری از بیماری‌هایی نظیر دیابت است که در این زمینه باید بیشتر کار شود، زیرا علاوه بر تاثیرگذاری بر سلامت باعث جذب توریست و ایجاد شغل میشود.

رئیس انجمن دیابت کشور خاطرنشان کرد: هزینه مالی دیابت طبق برآوردها، ۳۶ هزار میلیارد تومان در کشور است که بر دوش دولت، بیمه و خانواده‌ها است.