خدمات مددسرا به کارتن خواب ها در روزهای سرد سال

پیمان محسنی شهردار منطقه 12 شهرداری تهران در جریان بازدید شب گذشته خود (دهم بهمن ماه) از مددسرای ویژه آقایان واقع در پارک شوش اظهار کرد: مددسرای فعلی منطقه 12 در شرایط عادی ظرفیت پذیرش حدود 40 مددجو را دارد و در حال حاضر که هوا سرد شده است،  110 مددجو هر شب در این مجموعه پذیرش می شوند.

وی تصریح کرد: سرمای هوا میزان مراجعه کارتن خواب‌ها به مددسرای منطقه 12 را تا حدود 3 برابر افزایش داده است و پس از تکمیل ظرفیت نهایی این مجموعه در حدود ساعت 2 بامداد، مراجعان بعدی با ماشین های ویژه گشت به سایر مددسراها انتقال داده می شوند.

شهردار منطقه 12 شهرداری تهران یادآور شد: بحث استحمام و ارائه یک وعده غذای گرم از جمله خدماتی است که کارتن خواب ها و افراد بی سرپناه با مراجعه به مددسرای منطقه 12 دریافت می‌کنند و افرادی که دچار بیماری های خاص و واگیردار باشند به مددسرای اسلامشهر منتقل می شوند تا از خدمات پزشکی و درمانی آنجا بهره مند شوند.

محسنی تاکید کرد: در حال حاضر در محدوده منطقه 12 هر شب 3 دستگاه مینی بوس برای انتقال کارتن خواب ها به مددسراها در این محدوده به طور مستمر گشت زنی می کنند و آمار موارد ارجاعی به سایر مددسراهای شهر تهران طی شب های اخیر در هر شب به 200 نفر هم رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با اورژانس و پزشکان بدون مرز هماهنگی های لازم برای ارجاع موارد اورژانسی انجام شده است و تاکنون چند مورد از کارتن خواب ها که در شب‌های اخیر به درمان تخصصی نیازمند بوده‌اند با هماهنگی‌های انجام شده به مراکز درمانی منتقل شده اند و خوشبختانه تاکنون مورد فوتی از کارتان خواب ها به دلیل در سرما ماندگی نداشته ایم.

شهردار منطقه 12 اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است که هیچ فرد کارتن خوابی به دلیل بی سرپناهی، جان خود را از دست ندهد و برای تحقق این امر مهم تمام توان خود را به کار گرفته ایم و پرسنل این حوزه به صورت مستمر و شبانه روزی در حال ارائه خدمات هستند.

محسنی افزود: در شب های اخیر در بحث زنان کارتن خواب با کاهش میزان حضور این افراد در پاتوق های محدوده شوش روبرو هستیم و خوشبختانه در گشت های شبانه پرسنل شهرداری نیز کمتر با حضور زنان کارتن خواب در خیابان های این محدوده مواجه بودیم و در مجموع کمتر از 10 درصد گشت های شبانه برای انتقال زنان کارتن خواب به مددسراها اختصاص داشته است.