به نوشته روزنامه کیهان،رژيم متداول آمريكايي ها به رنگ قهوه اي و حنايي است و رنگ حنايي نشان دهنده مصرف گوشت و نشاسته است كه ميوه ها و سبزي ها در آن جايگاهي ندارند در حالي كه تقريباً هر غذايي ارزش غذايي خاص خود را دارد و بسياري از غذاها عملاً فاقد مواد شيميايي رنگي هستند؛ مواد شيميايي رنگي محافظ ژن ها، مقوي بينايي، محافظ قلب و كاهنده التهاب در بدن هستند.

روش انتخاب صحیح غذا موجب کاهش خطرات بیماری های قلبی، انواع سرطان ها، پیری زودرس، کاهش قوای بینایی و بهبود فعالیت های مغزی می شود.

رژیم غذایی افراد باید دارای ۷ رنگ سلامتی شامل رنگ قرمز، قرمز - ارغوانی، نارنجی، نارنجی - زرد، زرد - سبز، سبز و سفید - سبز باشد؛ رژیم غذایی قرمز رنگ شامل گوجه فرنگی، سس ماکارونی، آب گوجه فرنگی، گریپ فورت صورتی و هندوانه است که منبع رنگدانه لیکوپن هستند که ماده غذایی ارزشمندی محسوب می شود.

رژیم غدایی قرمز - ارغوانی شامل انگور، آب انگور، فلفل قرمز، آلو، آلوچه، گیلاس، توت سیاه، بادنجان، لبو، مویز، سیب قرمز، زغال اخته، شاه توت و توت فرنگی است که این گروه حاوی آنتوسیانین هاست که آنتی اکسیدان های قوی بوده و اثرات سودمندی در بیماران قلبی دارد که از بروز لخته خون پیشگیری می کند.

رژیم غذایی نارنجی شامل کدو حلوایی، هویج، کدو، سیب زمینی شیرین، انبه، زردآلو، گرمک و طالبی است که این گروه حاوی آلفا و بتاکاروتن ها هستند همچنین رژیم غذایی نارنجی - زرد شامل پرتقال، آب پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیمو، لیموترش، آناناس و شلیل است که این گروه حاوی بتاکریپتوتانکسین است که یک کارتنوئید فرعی است و در رژیم غذایی حدود ۶ میلی گرم می توان دریافت کرد.
رژیم غذای زرد - سبز شامل نخود سبز، لوبیا سبز، اسفناج، فلفل سبز، برگ کلم، خیار، خردل، کیوی و شلغم است که این گروه شامل لوتئین و زیگزانتین است که این کارتنوئیدها برای سلامت چشم بسیار مهم است و عدم کفایت آنها در ایجاد آب مروارید نقش مهمی بر عهده دارد.

رژیم غذایی رنگ سبز شامل کلم، گل کلم، کلم بروکلی، کدو و کلم پیچ است؛ این گروه حاوی سوفلفورافان، ایزوتیوسیانات و ایندول هستند که از طریق تحریک ژنی در کبد آنزیمی تولید می کنند که در تخریب مواد شیمیایی سرطان زا نقش مهمی را ایفا می کنند همچنین رژیم غذایی سفید - سبز شامل سیر، پیاز، کرفس، تره، مارچوبه، گلابی، کاسنی فرنگی، کاسنی سالادی، قارچ، پیازچه و موسیر است، این گیاهان حاوی آلی سین هستند که اثرات ضدتومور در بدن ایجاد می کنند و این گروه غنی از فلاونوئیدهایی نظیر کوئرستین و کامفرول هستند.

رژیم غذایی حنایی یا سفید رنگ را نباید انتخاب کرد و بهتر است که رژیم غذایی از هفت رنگ سلامتی استفاده شود.

دریافت میوه ها و سبزی ها باید به مقدار مناسب باشد؛ DNA مخفف نام شیمیایی تحت عنوان دی اکسی ریبو نوکلئیک اسید است که ژن انسان ها را می سازد و خرابی آن ریشه و علت بسیاری از سرطان ها و بیماری هاست.: افراد باید این سؤال را از خود بپرسند که رژیم غذایی شان چه رنگی است. رنگ رژیم غذایی نشان دهنده سلامت انسان است؛ وقتی استرس در زندگی افراد افزایش پیدا می کند، غذا خوردن را نیز تحت تأثیر خود قرار می دهد.

خوردن لذت بخش است و افرادي كه رژيم غذايي به رنگ حنايي مانند سيب زميني سرخ شده، گوشت كبابي سرخ شده و پنير دارند بايد رژيم غذايي خود را تغيير دهند.