به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، ایرج حسنزاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی عرضه محصولات و تولیدات صنایع دستی زندانیان استان کردستان اظهار داشت: با توجه به راهبردهای دولت در زمینه کاهش مشکلات زندانیان پس از آزادی، با هماهنگی برخی از دستگاههای متولی این افراد مورد حمایت قرار میگیرند. به گفته وی، با اجرای برنامههای آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفهای و دیگر دستگاههای اجرایی متولی آموزش در استان در درون زندانها شرایط مناسبی برای گرایش زندانیان به حرفهآموزی مهیا شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: در حال حاضر زندانیانی که تمایل به اشتغال و کار دارند توسط مربیان مربوطه آموزش دیده و در مرحله نخست با تولید محصولات صنایع دستی عملا وارد عرصه کار و تولید می‌شوند. حسن‌زاده تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت افزایش تولید توسط این زندانیان مسئولان زندانی‌های استان به منظور حمایت و تشویق آنها به ادامه تولید اقدام به خرید، عرضه و فروش این تولیدات می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تصمیمات هیئت دولت به هر زندانی که موفق به طی دورههای مهارتی شود وام و تسهیلات اعتباری کمبهره تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال اعطا میشود.