آغاز طرح ویژه پاکسازی و بهسازی اماکن اسکان کارگری در پایتخت

رضا علیزمانی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه5 درباره برنامه‌های این منطقه جهت مقابله با بیماری کرونا اظهارداشت: با توجه به نقش مهم خود مراقبتی در کنترل شیوع بیماری، طرح آموزش همه کارگران نظافت شهری و بوستان‌ها همچنین مراقبت از اماکن اسکان کارگری در منطقه 5 اجرا شد.

اخبار اجتماعیمعاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه، تجهیز، تعمیر  ضدعفونی و گندزدایی همه ساختمان های اسکان کارگری در حال انجام است.

وی گفت: به همین منظور شهرداران نواحی به همراه پزشکان متخصص در این زمینه با سرکشی به محل اسکان کارگران، وضعیت آنها را  بررسی و توصیه های لازم در خصوص رعایت بهداشت فردی و نحوه ی شستشوی صحیح دستها را به آنها ارائه کردند.

معاون شهردار منطقه ۵  به نصب بنرهای آگاهی بخشی در سطح منطقه اشاره کرد و گفت : در ادامه اقدامات پیشگرانه اکران محیطی پیام های آموزشی با هماهنگی سازمان زیبا سازی تحویل دستکش و ماسک به کارگران، نظافت، رفت و روب و ضدعفونی کردن، اتاق ، حیاط و محوطه اسکان کارگری، شست‌وشوی فرش، لباس و پتوی کارگران نیز از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه پیشگری از شیوع این ویروس است.

علیزمانی در ادامه افزود: سرویس های بهداشتی عمومی از جمله اماکنی هستند که عدم توجه به نظافت آنها می‌تواند منشا انتشار بیماری های مختلف باشد از این روی ضد عفونی کردن روزانه سرویس.ها به صورت ویژه در دستور کار منطقه قرار گرفته و همه روزه توسط کارشناسان مورد نظارت جدی قرار می گیرد که در این رابطه همه سرویس های بهداشتی بوستان ها و اسکان های کارگری به مواد ضدعفونی و مایع صابون مجهز شده و به صورت روزانه گندزدایی می‌شود.

 علیزمانی خاطرنشان کرد: تشکیل اکیپ سلامت در منطقه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه پرسنل و سرای محلات نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص است‌.