رژیم پروتئین 14 روزه

رژیم پروتئین ۱۴ روزه از دیگر انواع رژیم های پروتئین برای کاهش وزن است. در این رژیم نیز کالری شماری نداریم و میزان دریافت پروتئین تا آنجایی است که احساس گرسنگی نداشته باشیم.

اخبار اجتماعی- رژیم لاغری یکی از روش ها برای لاغر شدن و کاهش وزن است. اگر شما هم می خواهید وزن تان را به سرعت کم کنید، به شما پیشنهاد می کنیم این رژیم دو هفته ای را بخوانید.

به گزارش افکارنیوز، رژیم پروتئین از جمله رژیم های لاغری است که امروزه بر سر زبان ها است. در رژیم پروتئین برای لاغری از مواد غذایی استفاده می شود که بر احساس گرسنگی افراد غلبه کند. در این رژیم با کاهش وزن نسبتا سریعی مواجه خواهیم شد. در این رژیم سعی می شود تا با تنظیم میزان پروتئین دریافتی، کاهش وزن رخ دهد.

پروتئین ماده ایی است که برای رشد ماهیچه ها، استخوان ها، پوست و مو مورد نیاز بدن است، به همین دلیل دریافت آن به منظور عضله سازی از اهمیت خاصی برخوردار است و باعث می شود در طول کاهش وزن با از دست دادن عضله مواجه نشویم.

به کمک یک رژیم غذایی طبیعی و سالم در مدت 14 روز می توانید 7 کیلو وزن کم کنید. شاید شما هم مثل بسیاری از افراد باور نکنید که با یک رژیم غذایی خاص می توان 7 کیلوگرم در 14 روز وزن کم کرد، خیار گیاهی سالم و مفید بوده که میل شدید به غذا را کاهش داده و از پرخوری جلوگیری می کند.

یک نکته کلیدی در رژیم 14 روزه

یکی از نکات مهم در رژیم پروتئین برای لاغری این است که برنامه رژیمی را به گونه ایی تنظیم کنیم که از پروتئین های گیاهی و حیوانی به اندازه و متعادل مصرف داشته باشیم. استفاده از گوشت در این رژیم به این معنا نیست که به سراغ فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و کالباس بروید، اینگونه از فرآورده های گوشتی معمولا دارای نمک و چاشنی های اضافه دیگری هستند که در کنار مواد نگهدارنده گزینه مناسبی برای آن نیستند.

شرایط غذایی ویژه برای رژیم 14پروتئینی روزه

*طبخ غذا به صورت کبابی و استفاده از فر و گاز و فلیویور بخار پز و آب پز

*خوردن غذا و سوپ با استفاده از چنگال سالاد خوری و قاشق چای خوری یا مربا خوری ( اجباری)

*مصرف فلفل قرمز آزاد و توصیه می شود در سوپ و غذاها ( بجز کسانی که معده درد و مشکلات گوارشی دارند)

*روزانه یک عدد قرص مولتی ویتامین و ب کمپلکس اجباری مصرف شود

*روزانه 8تا 10 لیوان آب

*رژیم پروتئین با ورزش

رژیم پروتئین برای لاغری به عنوان یک رژیم کم خطر معرفی شده است که البته برای آن دسته از افرادی که دارای ناراحتی کلیه هستند با محدودیت همراه است. چرا که این رژیم لاغری خطر بروز سنگ کلیه را افزایش می دهد.

در این رژیم نیز مانند هر برنامه رژیمی دیگر باید به فاکتور هایی مانند شاخص توده بدنی، میزان دریافت کالری، وضعیت جسمانی، بیماری و سبک زندگی توجه کرد.

استفاده از رژیم پروتئین برای این گروه از افراد با محدودیت!

افرادی که ناراحتی کلیه دارند باید محدودیت ها را در رژیم پروتئینی 14 روزه مدنظر قرار دهند؛ زیرا این رژیم لاغری سبب افزایش ریسک ابتلا و بروز سنگ کلیه می شود.

استفاده از این رژیم در طولانی مدت توصیه نمی شود و باعث بروز مشکلات جدی برای بدن خواهد شد. در کنار رژیم پروتئین استفاده از یک برنامه ورزشی متعادل نیز توصیه می شود.

لاغری

رژیم لاغری شگفت انگیز 14 روزه

300 گرم از میوه های تازه

3 تکه نان گندم کامل یا 2 عدد سیب زمینی آب پز

150 گرم ماهی تن

چای و قهوه بدون قند

شما همچنین می توانید از یک سالاد تازه یا یک نوشیدنی طبیعی حاوی خیار ( اسموتی ) به عنوان میان وعده مصرف کنید.

رژیم لاغری برای یک روز

صبحانه : سالاد خیار و 2 عدد تخم مرغ آب پز

میان وعده : 1 سیب بزرگ، 1 هلو (کمتر از 200 گرم) یا 5 آلو

ناهار : نان گندم کامل (تست) و خیار سالاد

میان وعده : یک لیوان اسموتی حاوی خیار

شام : سالاد میوه (300 گرم)

مواد لازم سالاد خیار برای لاغر شدن

400 گرم خیار

200 میلی لیتر ماست

یک عدد پیاز تازه

نمک

رژیم 14 روزه پروتئین

طرز تهیه:

خیار را به قطعات ریز خورد کنید، سپس نمک و پیاز خرد شده و ماست را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید حال سالاد شما آماده است.

ممنوعات رژیم پروتئین 14 روزه

مصرف برنج و نان ممنوع - استفاده از سرخ کردنی و روغنها ممنوع - استفاده از هرگونه تنقلات ممنوع ( بجز بیسکوییت ساقه طلایی و ترد در موارد ضروری و ضعف بدن)- استفاده از نمک زیاد ، انواع سس ، انواع لبنیات جز شیرممنوع (اونم فقط کم چرب)- انواع غذاهای فست فودی و آماده و کنسروی و چرب مثل کله پاچه و فسنجان و حلیم و الویه و ... ممنوع)

خوراکی های آزاد رژیم پروتئین 14 روزه

 لبنیات فقط شیر کم چرب ، انواع سبزیجات و میوه جات ، انواع گوشت ، سوپ ها ( برنج و ماکارونی و روغن نداشته باشد) 1 عدد سیب زمینی متوسط (نصف به همراه ناهار و بقیه در سوپ شام)- ماکارونی سبوس دار 1 لیوان فقط یک وعده در هفته – استفاده از خرما 5 عدد در روز یا معادل آن 5 ق چ عسل –آب 8 تا 10 لیوان در روز-دمنوش ها و چای سبز به همراه چوب دارچین و هل و زنجفیل آزاد ( چای سیاه و قهوه غدقن)- استفاده از3 بیسکوییت ساقه طلایی معادل 6 عدد بیسکوییت ترد در موارد ضعف و گرسنگی مجاز- استفاده از انواع حبوبات آزاد – استفاده از سبوس برنج ک قاشق غذاخوری در سوپ شام- 3 عدد تخم مرغ در هفته به عنوان وعده های شام در صورت دلخواه

نکته تکمیلی:

نرمش اجباری : قبل از خواب یا بعد از خواب ( قبل از بلند شدن از سرجا) دراز نشست و دوچرخه خوابیدنی- هرچندتا که در توانتون هست تا اونجا که در قسمت ران پهلو و شکم کمی احساس درد و فشار داشته باشد.( اضافه کردن سایر نرمش ها به دلخواه آزاد)

چربی ها را ضربه فنی کنید

در رژیم پروتئین برای لاغری نیز سعی می شود تا با دریافت پروتئین اضافی بدن به سراغ استفاده از چربی ها برای تامین انرژی برود. چرا که استفاده از پروتئین به عنوان آخرین منبع می باشد و تا زمانی که چربی وجود داشته باشد بدن  به سراغ پروتئین نمی رود.

چربی ها مصرف شده و پروتئین ها صرف عضله سازی می شوند و شما با دیدن عدد ترازو و فرم ماهیچه های خود ذوق کرده و با فیگور و سلفی گرفتن همه را از کاهش وزن خود خبردار می کنید.

لاغری

فواید رژیم پروتئین

زمانی که می خواهید یک رژیم لاغری را شروع کنید حتما می دانید که راه سختی را در پیش دارید. در اکثر برنامه های رژیمی لاغری شرایط و قوانین سختی وجود دارد که یکی از آنها عدم تنوع در وعده های غذایی است.

پروتئین یکی از مواد مغذی بدن است که برای  سلامت قلب، عضله سازی، ترمیم پوست و مو نیز مفید است، از این رو در رژیم پروتئین برای لاغری سلامت آنها تامین می شود.

منابع غذایی در این رژیم غذایی متنوع و در عین حال در دسترس هستند. فقط کافی است میزان استفاده از آنها تنظیم شود. در این رژیم با کمترین میزان هزینه می توان منابع غذایی گوناگونی را در اختیار داشت. شاید بسیاری از این منابع غذایی در برنامه عادی غذایی شما وجود داشته باشند و تنها کافی است تا به شیوه ایی آن را مدیریت کنید که به کاهش وزن منجر شود.