رشد اعتبارات مدرسه طی ۳ سال اخیر

مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در برنامه تلویزیونی شبکه یک با اشاره به وضعیت سرانه فضاهای آموزشی بیان کرد: در شرایط فعلی سرانه موجود  ۵/۲ متر مربع و سرانه مطلوب ۸/۴ متر مربع تخمین زده است که در نتیجه ۳ مترمربع برای رسیدن به فضاهای موجود فاصله داریم البته در ۱۰ استان کشور وضعیت سرانه پایین تر از حد مطلوب است و نیازمند نگاه ویژه به آنها هستیم.

اخبار اجتماعی- او با اشاره به وضعیت تداوم ساخت و ساز پرژه‌های در حال احداث با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: تعطیلات کرونایی هم فرصتی شد تا در این ایام به تعمیر جزئی و اساسی مدارس بپرداریم.

ساخت بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس طی ۲ دهه فعالیت خیرین 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به اعتبارات دولتی و خیرین برای مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: تشکل توانمندی به نام جامعه خیرین مدرسه‌ساز را  در کشور داریم که همپای ما هستند و در بیش از ۲ دهه فعالیت بالغ بر ۱۳۰ هزار کلاس درس را ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان‌ها می‌دهند.

او ادامه داد: خیرین صرفا افراد پولدار نیستند و نمونه‌هایی داریم که با درآمد متوسط دغدغه مدرسه‌سازی داشته‌اند و حتی اخیرا خانمی خانه‌دار النگوهای خود را برای ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان اهدا کرد.

رخشانی‌مهر بیان کرد: در سه سال اخیر به اعتبارات مدرسه‌سازی توجه خوبی شده است و شاهد هستیم که اعتبارات در این مدت بیش از ۷ برابر شده است همچنین فضاهای مقاوم با معماری دارای هویت ایرانی اسلامی در دست ساخت قرار گرفته‌اند.

او به ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی هم اشاره کرد و گفت: داشتن سالن ورزشی در مدارس ضروری است  برای دختران  داشتن سالن ورزشی سرپوشیده تاکید می‌شود؛ با این وجود سال ۹۸ ساخت هزار زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم علاوه بر آن ۱۸ استخر ورزشی را تحویل آموزش و پرورش استان ها شد.