۳ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده شهرستان نمین مسدود شد

رحمت سلیمی قبل از ظهر امروز در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان نمین اظهار داشت: با نظارت و پیگیریهای انجام شده توسط نیروهای گشت و اداره منابع آب نمین  3 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در محدوده شهرستان نمین مسدود شده است.

وی افزود:‌ در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب زیرزمینی، همکاران امور آب و گشت و بازرسی با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی، تعداد 3 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی را مسدود ساختند، چرا که برداشت غیرمجاز چاه سالانه چندین میلیون مترمکعب از آبهای زیرزمینی منطقه را به هدر می‌دهد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین گفت: میزان صرفه‌جویی از این 3 حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در حدود 94 هزار متر مکعب آب است که با این اقدام در واقع گامهای موثر و اساسی در راستای صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی منطقه برداشته شده و از این طریق توانسته‌ایم در زمینه حفاظت و حراست از منابع آبی شهرستان اقداماتی اساسی انجام دهیم.

سلیمی بیان کرد:  فعالیت گروه گشت و نظارت این اداره  شدت گرفته است و این نیروهای تلاشگر و زحمتکش گشت و نظارت اداره منابع آب نمین به طور دائم در منطقه در حال گشت و بازرسی هستند تا با هرگونه اقدام غیرقانونی در حوزه منابع آبی برخورد نمایند و مانع از حفر چاههای غیرمجاز در منطقه شوند.

وی تصریح کرد: از همشهریان درخواست داریم تا در صورت هر گونه موارد مشکوک اطلاع رسانی به ما را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند تا بتوانیم طبق قانون با متخلفان برخورد نماییم و آنان را از اعمال نادرستشان آگاه سازیم تا در حد امکان از حفر چاههای غیرمجاز در منطقه جلوگیری به عمل آید.