توقیف یک میلیارد ریال پوشاک قاچاق در نائین

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله پوشاک قاچاق به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال توسط مأموران ایستگاه شهید شرافت خبر داد.

سرهنگ صادق کاظم‌زاد اظهار داشت: مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 3 هزار و 400 ثوب انواع پوشاک فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد که ارزش این محموله کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین بیان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربه مستقیم به تولیدات و تولیدکنندگان داخلی کشور می‌زند که از مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق تماس با فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

حمایت ویژه پلیس اصفهان از نگهبانان محله

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به نقش تأثیرگذار نگهبانان محله در کنترل جرائم و آسیب‌ها گفت: طرحی برای حمایت ویژه انتظامی و قضایی از این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ حسین‌زاده اظهار داشت: امروز به برکت جان‌فشانی مدافعان حرم و مرزبانان هوشیار و سخت‌کوش نیروی انتظامی ایران اسلامی یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است.

وی تصریح کرد: در پاریس که قلب اروپاست و از هوشمندترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات برای تأمین امنیت شهروندان برخوردار است، مشاهده کردیم که داعش ظرف 30 ثانیه هفت بمب را در این شهر منفجر کرد و این در حالی است که نیروهای فداکار و مخلص ایران اسلامی امروز کمر داعش را در کشور عراق و سوریه شکسته‌اند و سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای سخت‌کوش انتظامی اجازه نفوذ آن‌ها به داخل کشور را نمی‌دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: قطعاً این‌گونه شجاعت‌ها و رشادت‌ها هم ما را دلگرم می‌کند و هم انگیزه بیشتر برای خدمت به مردم داده تا در راستای ارتقای سطح امنیت و احساس امنیت مردم تلاش کنیم.

وی عدم احساس مسئولیت برخی از شهروندان در مقابل حوادث و اتفاقات درون‌شهر را آفتی برای جامعه امروز و سنگین شدن وظایف پلیس قلمداد کرد و گفت: یکی از راه‌های ارتقای امنیت در جامعه مشارکت عمومی است و زمانی مردم از امنیت بالایی برخوردار می‌شوند که خود را در این امر سهیم بدانند.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه نیروی انتظامی به دنبال استفاده از مشارکت عمومی در تأمین امنیت است، بیان کرد: یکی از زمینه‌ها و بسترهای خوب این مشارکت در مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی توسط نگهبانان محله نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار نگهبانان محله در کاهش و کنترل جرائمی، توسعه نگهبانان محله را امری اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: پلیس اصفهان طرحی را در دستور کار دارد که از این افراد تحت حمایت‌های ویژه انتظامی و قضایی قرار می‌گیرد.

همکاری 5 هزار نگهبان محله با پلیس اصفهان در پیشگیری از جرائم

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: هم‌اکنون 5 هزار نگهبان محله تحت نظارت پلیس پیشگیری استان در امر پیشگیری از جرائم فعالیت می‌کنند.

سرهنگ علی فروغ‌نیا تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا از کسانی که در ایجاد امنیت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط هستند تجلیل شود که یکی از این افراد نیز نگهبانان محله بوده و در طول سال زحمات فراوانی برای مراقبت از محلات می‌کوشند.

وی مشارکت عمومی در ارتقای امنیت پایدار جامعه را بسیار ضروری دانست و افزود: یکی از زمینه‌های این مشارکت نگهبانان محله هستند که باید در زمینه توسعه آن‌ها اقدام شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: هم‌اکنون در سطح کشور 70 هزار نگهبان محله وجود دارد که نیروی انتظامی قصد دارد تا این تعداد را به رقم 200 هزار نفر برساند که در این زمینه نیز زیرساخت‌های لازم آن فراهم‌شده است.

وی گفت: در استان اصفهان هم در زمینه توسعه نگهبان محله اقدامات مناسبی صورت گرفته به‌طوری‌که امروز از 1500 نفر نگهبان محله به رقم 5 هزار نفر رسیده‌ایم و امیدواریم این روند را ادامه بدهیم.

سرهنگ فروغ نیا اظهار داشت: هم‌اکنون در استان اصفهان 22 موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان فعالیت می‌کنند و 15 شهرستان از وجود نگهبان محله برخوردار هستند که نگهبانی و مراقبت از محلات، کارخانه‌ها، شهرک‌های صنعتی مراکز تجاری، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سازمان‌ها واردات و مجتمع‌های مسکونی را بر عهده‌دارند.

وی با بیان اینکه 200 نقطه شهرستان اصفهان تحت پوشش نگهبانان محله هستند، ابراز امیدواری کرد، با توسعه این مشارکت مردمی بتوانیم در زمینه افزایش امنیت استان موفقیت‌های بسیاری را کسب کنیم.