راهکار افزایش فروش بستنی در زمستان چیست؟

در این مطلب نکاتی در مورد افزایش خرید بستنی زمستانی ارائه می دهیم،انواع بستنی در بازار موجود است. بستنی سنتی و کارخانه ای نمونه ای از این محصول می باشد. بستنی ممکن است سرد یا گرم باشد. به بستنی گرم در اصلاح بستنی زمستانی می گویند. این نمونه بستنی در دمای هوا قابل نگهداری است. بستنی زمستانی در شکل و مدلهای مختلف عرضه می شود.

بستنی محصولی نشاط انگیز است که مورد علاقه گروه های مختلف از کودکان و بزرگسالان می باشد. بیشتر فروش این محصول در فصل تابستان که هوا گرم است صورت می گیرد. اکثر خانواده ها در گردش های آخر هفته و یا دورهمی های خود در فصل تابستان از این محصول در شکل و فرم مختلف استفاده می کنند.

در نتیجه بیشترین فروش و عرضه این محصول در فصل تابستان است. با پایان یافتن تابستان و شروع فصل سرما خرید این محصول دچار افت می شود. برای اینکه این محصول در فصول دیگر سال مشتری داشته باشد، نمونه های بستنی گرم یا بستنی زمستانی در بازار عرضه شد. اگر چه فروش بستنی زمستانی، استقبالی مانند بستنی سرد در تابستان ندارد.

برای افزایش فروش بستنی در زمستان، تنوع در طعم و رنگ و طراحی آن را می طلبد. شاید یکی از گروههای خواهان بستنی زمستانی کودکان و بیماران دیابتی باشند. افزایش مواد مغذی یا کاهش چربی و شیرینی این خوراکی برای گروههای خاص می تواند مشتریان آن را بیشتر و دائمی نماید.

01

بستنی زمستانی یکی از تنقلات محبوب کودکان است.

قیمت گذاری بستنی در زمستان بر چه اساس است؟

قیمت گذاری بستنی متناسب با میزان و زمان و محل عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه، نحوه طراحی و بسته بندی، وزن آن می باشد.

قیمت بستنی زمستانی در فصل سرما بیشتر از تابستان است. زیرا در این فصل میزان تقاضا بیشتر است. میزان تقاضا تحت تاثیر طعم و مزه و فرمولاسیون بستنی زمستانی نیز می باشد. عرضه بستنی زمستانی در یک رستوران یا کافی شاپ در بالای شهر نسبت به خرید آن از یک سوپر مارکت گرانتر است.

از جمله مواد اولیه اصلی که در ساختار بستنی است شیر و شکر و سفیده تخم مرغ می باشد. کاکائو و سایر طعم دهنده ها و رنگهای خوراکی، خامه جامد، مغزهای پسته، بادام و گردو از جمله مواد ثانویه موجود در بستنی می باشد. افزایش قیمت مواد اولیه خصوصا شیر و شکر و تخم مرغ قیمت بستنی را به طور محسوسی تحت تاثیر قرار می دهد.

طراحی و بسته بندی بستنی زمستانی در قیمت گذاری آن تاثیر مستقیم دارد. بستنی زمستانی ممکن است با قیف در مدلهای مختلف عرضه شود، یا با چوب بستنی ارائه گردد. در صورتی که در طراحی آن از مغزیجات استفاده شده باشد قیمت آن بسته به نوع مغز تحت تاثیر قرار می گیرد.

بسته بندی می تواند میزان تقاضا و قیمت را تحت تاثیر قرار دهد. بسته بندی بستنی زمستانی می تواند تکی یا گروهی باشد. هر چه وزن بستنی زمستانی سنگین تر باشد قیمت عرضه آن بیشتر است.

برای افزایش فروش بستنی در زمستان، قیمت تاثیر زیادی دارد. تنوع در قیمت متناسب با تقاضای اقشار مختلف جامعه در افزایش فروش اهمیت دارد. این تنوع قیمت از تنوع در محصول عرضه شده با شکل و فرم، مواد اولیه مختلف، وزن محصول و غیره ناشی می شود.

02

نوع طراحی و بسته بندی بستنی روی قیمت و تقاضای آن تاثیر دارد.

راهکارهای افزایش خرید بستنی چیست؟

خرید بستنی زمستانی زمانی به اوج خود می رسد که مردم در رفاه اقتصادی باشند. بستنی زمستانی جزء اقلام غیر ضروری است زمانی مردم تمایل به خرید کالاهای تنقلاتی و تفننی دارند که وضعیت اقتصادی مردم و میزان درآمد آنها خوب باشد.

البته قیمت این کالا تنوع دارد و مردم گاهی در رکود اقتصادی که اقلام ضروری مانند نان و گوشت گران است با خوراکی های دیگر رفع گرسنگی می نمایند. در زمان رونق اقتصادی مردم درآمد خوبی دارند و قدرت خرید بالاتری دارند. بستنی های مغزدار و وانیلی گرانتری می خرند. در محلهای باکلاس تری برای صرف بستنی می روند. میزان خرید و تقاضای انواع بستنی افزایش می یابد.

یک راهکار دیگر جهت افزایش خرید بستنی این است که شرکتهای تولید کننده بستنی یا بستنی سازان سنتی می توانند با عرضه بالاتر و کاهش قیمت محصول خود را ارائه دهند. کاهش قیمت یک راهکار برای افزایش خرید است. در صورتی که افزایش خرید بستنی زمستانی در فصل سرد سال متناسب با افزایش فروش بستنی در زمستان باشد، کمبود بستنی ایجاد نمی شود. ولی در صورتی که افزایش خرید بستنی متناسب با افزایش فروش نباشد، می تواند در بازار کمبود یا حتی حالت مازاد ایجاد نماید. در حالت کمبود بستنی افزایش قیمت را خواهیم داشت، حالت مازاد عرضه بستنی ضرر تولید کننده را می تواند به دنبال داشته باشد.

مبنای پخش محصول بر چه اساس است؟

پخش انواع بستنی متناسب با تقاضا صورت می گیرد. بیشترین میزان تقاضای بستنی سرد مربوط به مناطق و شهرهای پر جمعیت و گرمسیری می باشد. البته در بحث صادرات کشورهای گرمسیری بیشتر متقاضی بستنی سرد هستند.

در مورد بستنی زمستانی، در دمای معمولی اتاق قابلیت نگهداری و مصرف دارد. بستنی زمستانی برای شهرهای سردسیر مناسب است. بیشترین تقاضای این نوع بستنی مربوط به شهرهای شلوغ این مناطق می باشد.

 البته سلیقه و طبع مردم هر منطقه در انتخاب مواد خوراکی موثر می باشد. مثلا مردم برخی مناطق بستنی با طعم ترش را در فصل زمستان بیشتر از بستنی زمستانی می پسندند.

فاصله واحد تولید تا بازار هدف روی قیمت محصول تاثیر مستقیم دارد. در زمینه افزایش فروش بستنی در زمستان هزینه های پخش و حمل و نقل موثر می باشد. گسترش یا ساخت واحدهای تولید نزدیک به مراکز شهرهای پرجمعیت یک راهکار موثر برای کاهش هزینه های پخش و افزایش تقاضا است.

03

برای ایجاد تقاضا جهت بستنی در فصول مختلف سلیقه و نیاز مشتری اهمیت زیادی دارد.

عوامل موثر بر بازار بستنی چیست؟

در بازار بستنی انواع برندهای بستنی سرد و بستنی زمستانی عرضه می شود. برندی از بستنی می تواند در بازار موفق عمل کند که علاوه بر کیفیت از تبلیغات کافی برخوردار باشد. مردم به خرید مدلهای شناخته شده تمایل بیشتری دارند. سلیقه مشتری نیز در انتخاب برند موثر است. برندی از مواد خوراکی در بازار رقابت این محصول بهتر عمل می کند که سلیقه مردم هر منطقه یا کشور را بداند و از تنوع و کیفیت برخوردار باشد.

رقبا در بازار بستنی به دنبال فرصت برای تصرف بازار می باشند. در این میان میزان عرضه کافی مهم است. عرضه بیشتر از تقاضا هم می تواند سبب ضرر شود. از طریق رسد دقیق بازار می توان وضعیت بازار را دقیقا متوجه شد.

رسم منحنی عرضه و تقاضا با زمان در روی یک نمودار و بدست آوردن محل تلاقی، وضعیت بازار مشخص می شود. محل تلاقی دو نمودار نشان دهنده حالت تعادل بازار است. جهت افزایش فروش بستنی در زمستان وضعیت بازار، رقبا و برندهای مختلف بستنی زمستانی باید در نظر گرفته شود.

صادرات بستنی در زمستان

آب و هوای همه مناطق روی کره زمین یکسان نیست. در صورتی که کارخانه تولید بستنی برای محصول خود بازاریابی درستی انجام داده باشد در فصل زمستان هم بازار برای فروش دارد. صادرات بستنی یک راهکار موثر برای حفظ بازار و افزایش فروش بستنی در زمستان است.

انواع بستنی سرد و زمستانی با بسته بندی مناسب قابلیت صادرات دارند. کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه، سوریه و کویت می توانند از مشتریان خوب بستنی سرد ایرانی باشند. کشورهای سردسیر مانند روسیه، آذربایجان برای صادرات بستنی زمستانی ایرانی مناسب تر می باشد.