تاکسی برقی ایران خودرو چه خودرویی است؟
شرکت ایران خودرو اعلام کرد خودرو برقی که توسط این شرکت برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران و سایر کلانشهرها در نظر گرفته شده، به تهران رسید و به زودی شاهد حضور تاکسی‌های برقی در کلانشهرها خواهیم بود.
 
بر اساس اعلام ایران خودرو این شرکت براساس مسوولیت‌های اجتماعی خود و سیاست های وزارت صمت در تامین خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی کلان شهرها، به تامین خودرو برقی برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها اقدام کرده است.
 
 
بر همین اساس، ایران خودرو واردات نخستین سری خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسی رانی کلان شهرهای کشور را آغاز کرده و آماده است مبتنی بر تقاضای شهرداری تهران و سایر کلانشهرها، به زودی با انعقاد قرارداد با شهرداری ها، به ویژه تهران، این خودروها را وارد ناوگان حمل و نقل کشور کند. همچنین در واردات این خودروها توجه به داخلی سازی در آینده نزدیک و عمق بخشی به تولید داخل نیز در دستور کار قرار داده خواهد شد. 

تاکسی برقی ایران خودرو چه خودرویی است؟

 

 معرفی خودرو

محصول برقی GRE  از مدل های کشور چین است که با مشخصات فنی، خودرویی مطلوب شبکه تاکسی رانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسی رانان است .این خودرو در ابعادی به طول ۴۶۷۵ میلی متر، عرض ۱۸۳۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۸۰ میلی متر دارای فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر است.
 

ایران خودرو تاکسی برقی معرفی کرد (+عکس و مشخصات فنی)

 
ظرفیت باتری این خودرو ۴۳.۹ کیلووات است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش ۴۰۰ کیلومتر است. پیشرانه این خودرو قادر به تولید حداکثر توان ۱۱۰کیلو وات و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر بوده و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز 9.5 ثانیه به ثبت رسیده است.
 

ایران خودرو تاکسی برقی معرفی کرد (+عکس و مشخصات فنی)

این محصول برقی وارداتی، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است.
ایران خودرو اعلام کرده است با توجه به دارا بودن گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه ای را برای ارایه خدمات به این محصول در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است.