اختتامیه جشنواره ملی حاتم برگزار می شود

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) از سال 1397 تلاش نموده است حلقه وصلی باشد میان حاکمیت، بخش خصوصی، دانشگاه و مردم برای ایجاد ادبیات مشترک و مفاهمه تمامی فعالان، متولیان و ذینفعان اقتصاد کشور با آرمان دستیابی به اهداف کلان اقتصاد مقاومتی از جمله درون­زایی و برون­گرایی، مردمی سازی، عدالت گرایی و دانش­ بنیانی، شفاف سازی و ... .

این دیدگاه و منظر سبب شده تا این دبیرخانه در سال­های مختلف مجاهدتی پایان ناپذیر برای گرد هم آوردن صاحبنظران و اندیشمندان معتقد به مبانی توسعه اقتصادی و حکمرانی دانش مبنا حول محور بنیادین حمایت از تولید ملی را نقشه راه خود قرار دهد و در همین راستا در پنجمین دوره این رویداد ملی مقرر شده است با همکاری دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران از ابعاد مختلف به روشنگری الزامات تحقق حکمرانی خدمتگزار پرداخته شود.

به گفته واحد روابط عمومی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی) مقرر شده است در پنجمین دوره این رویداد ملی 28 آذر ماه در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با مشارکت و مدیریت دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران که با رسالت بنیادین اصلاح نظام حکمرانی کشور از سال 1401 فعالیت خود را آغاز کرده است؛ در قالب پانلی تخصصی از ابعاد گوناگون به موضوع حکمرانی خدمتگزار با رویکرد تسهیل توسعه تولید ملی پرداخته شود.

این پنل با حضور چهره هایی سرشناس از دانشگاه، دولت، سازمان های اقتصادی ملی و صاحبنظران زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تلاش دارد با یک نگاه ملی، فراجناحی و مبتنی بر منافع ملی کشور از مناظر گوناگون به مسائل نظام حکمرانی اقتصادی کشور بپردازد و در ترسیم نقشه راه تحقق الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت نقش آفرینی نماید.

در این پنل تخصصی دکتر علی اصغر پورعزت رییس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران از منظر علمی، دکتر مصطفی زمانیان رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری از زاویه سیاستی، دکتر مهدی پاک ذات معاون برنامه، بودجه و نظارت بنیاد مستظعفان انقلاب اسلامی با نگاه اقتصادی و دکتر محمد مهدی قائمی نیا پژوهشگر ارشد پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف دارای مدرک دکتری و پسادکتری رشته سیاستگذاری تکنولوژی و نوآوری از دانشگاه صنعتی دلفت هلند از منظر فناورانه به موضوع حکمرانی اقتصادی تولید محور خواهند پرداخت و راهبری پانل را دکتر مهدی بادین دهش دانش‌آموخته دکتری مدیریت سیستم‌ها از دانشگاه شهید بهشتی عهده دار خواهد بود تا با نگاهی جامع به الزامات تحقق محوریت تولید در نظام حکمرانی کشور مورد تبیین قرار گیرد.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره در آخرین نشست خبری خود بیان کرد پنجمین جشنواره ملی حاتم در سال 1402 علاوه بر برنامه ریزی برای برگزاری پانل تخصصی حکرانی میزبان چهره های صاحبنظر و اندیشمندی از دولت و بخش خصوصی خواهد بود؛ تا نگاه جامع و بی طرف خود را همچون سال های گذشته حفظ کرده باشد و در همگرایی تمامی ارکان نظام اقتصادی کشور با محوریت تاب آوری اقتصاد ملی نقش آفرین باشد.

مطابق آخرین هماهنگی های انجام شده از قوه مقننه حضور دکتر بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس و خانم دکتر رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این رویداد قطعی شده است که از نگاه سیاست­گذار به موضوع تولید ملی خواهند پرداخت.

این جشنواره از دولت میزبان سرکار خانم سادات پاد دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی، معاونین وزیر صمت، معاون اقتصادی وزیر کشور، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و مدیران ارشد وزارت امور خارجه و روسای سازمان های مرتبط با تولید و تجارت خواهد بود.

از بخش خصوصی اقتصاد نایب رییس و روسای کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی و روسای انجمن های تخصصی صنعتی و اقتصادی و از دانشگاه نیز روسا و اعضای هیئت علمی دانشکده های اقتصادی و مدیریتی تهران در این رویداد حضور خواهند داشت.

قلیخان دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره بیان کرد بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امکان حضور شخصیت های حقیقی و حقوقی دیگری از متولیان و مدیران نظام حکمرانی اقتصادی کشور در اختتامیه این رویداد وجود دارد که متعاقبا پس اط قطعیت موضوع، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت فعالان اقتصادی، مدیران دولتی، صاحبنظران علمی و دانشگاهی علاقه مند به حضور در آیین اختتامیه این طرح و جشنواره ملی می بایست از طریق سایت جشنواره به آدرس hatamonline.ir تقاضای خود را به دبیرخانه منعکس نمایند.