بیکاری مشکل اساسی دولت

خاطره استادرضایی، رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، با اشاره به نقاط ضعف بخش تعاون کشور در 4 سال گذشته، اظهار داشت:‌این نقط ضعف نشان می‌دهد تا در 4 سال آینده چه مسیری برای توسعه بخش تعاون و چه برنامه‌ریزی‌هایی باید صورت پذیرد،‌بنابر‌این در صورت ابقای آقای ربیعی در این پست انتظار داریم با توجه به ارزیابی‌های گذشته و روشن بودن ادامه راه، نواقص به طور کامل رفع شده و نقاط قوت برجسته شود.

وی افزود:با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در تعاونی‌های زنان در کشور وجود دارد، اتحادیه‌ها و حوزه‌های زیادی توسط بانوان پوشش داده شده است که مطالبه تعاونی‌های بانوان این است که آقای ربیعی پس از شروع مجدد فعالیت‌شان با توجه به داشته‌ها و آگاهی کامل که نسبت به بخش تعاون دارند، نقاط ضعف را برطرف کنند.

استادرضایی تأکید کرد: همواره توسط تعاونی‌های موجود برای حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های وزارت تعاون اعلام شده اما تخصیص اعتبارات لازم و دیده شدن بخش تعاونی‌های بانوان و اتحادیه‌ها در برنامه‌های دولتمردان جزو اولویت‌ها است. 

 رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه امیدواریم عضو تعاون از ادبیات مسئولان اقتصادی دولت حذف نشود، گفت: یکی از مشکلات فعلی دولت بیکاری و نبود اشتغال لازم است که تعاون در قابلیت‌های خودش امکان حل این مشکلات مهم را دارد؛ اگر این تعاونی‌ها در بخش‌خانواده و بانوان پررنگ‌تر شود عملاً یک نهاد خانواده را می‌تواند از مشکلات معیشتی نجات دهد.

وی افزود: اگر نگاهمان به طور همزمان فرهنگ، اقتصاد و خانواده باشد، بخش تعاون بهترین راهکار و بستر برای توسعه معیشت خانواده‌ها و  همچنین فرهنگ‌سازی است که امیدواریم آقای ربیعی به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.