گذری بر تاریخچه شلوار

تاریخچه شلوار:

تاریخچه شلوار ار اینجا شروع شد که شلوار یکی از لباس هایی است که ممکن است از آسیای میانه منشا گرفته باشد ، از کمر تا مچ پا پوشیده می شود ، و هر دو پا را به طور جداگانه باید بپوشاند. قدیمی ترین شلوار شناخته شده در گورستان یانگهای در تورپان ، سین کیانگ ، غرب چین یافت شد و مربوط به دوره بین قرن 10 و 13th قبل از میلاد بود. این شلوار از پشم دوخته شده بود ، پاهایی صاف و فاق بلند داشت و احتمالاً برای اسب سواری ساخته شده بود.

در بیشتر اروپا شلوار از زمان های بسیار قدیم وجود داشته و در تمام دوران قرون وسطی شلوار پوشیده می شد و به رایج ترین شکل لباس پایین تنه برای مردان بالغ در جهان مدرن تبدیل شد. در اوایل اروپای مدرن برخی از مردان در طبقات بالاتر جامعه به جای شلوار از بند استفاده می کردند. شلوارهای متمایز رسمی به طور سنتی با لباس های رسمی و نیمه رسمی روز پوشیده می شوند. از اواسط قرن بیستم ، زنان نیز شروع به پوشیدن شلوار کردند.

 

31

 

شلوار جین

تاریخچه شلوار جین:

تاریخچه شلوار جین ، شلوار جین ، ساخته شده از جین ، نوعی شلوار برای لباس های زنانه و مردانه است که به طور گسترده در سراسر جهان توسط هر دو جنس پوشیده شد. شلوارها از لگن یا کمر پوشیده می شوند و غالباً توسط دکمه ها ، الاستیک ، کمربند یا بندها (بریس ها) نگه داشته می شوند. شلوارها ، الاستیک و به خصوص برای آقایان ، معمولاً دارای مگسک زیپ دار یا دکمه دار است. شلوار جین معمولاً دارای جیب های کناری و عقب با دهانه های جیبی است که کمی زیر بند کمر قرار گرفته اند. جیب شلوار را در روی ران نیز قرار می دهند.

 

تاریخچه شلوار در ایران:

شلوارها در قرن 6 قبل از میلاد ، در نقش های سنگی و آثار هنری تخت جمشید و با حضور عشایر اوراسیا سوار بر اسب در قوم نگاری یونان ، وارد تاریخ ثبت شده می شوند. در این زمان ، مردم ایران مانند سکاها ، Sarmatians ، Sogdians و Bactrians همراه با ارامنه و مردمان آسیای شرقی و مرکزی مانند Xiongnu / Hunnu شلوار می پوشیدند. اعتقاد بر این است که شلوار توسط هر دو جنس پوشیده شده است.  همچنین اگر شما به شلوار های مدرن علاقه مند هستید و می خواهید هم در خانه و هم در بیرون مورد استفاده قرار دهید، میتوانید بخش کلیک کنید را لمس کنید تا وارد بخش مورد نظر شوید و از دیدن آنها لذت ببرید.

تاریخچه شلوار: قرون وسطی اروپا

شلوارهایی با طرح های مختلف در تمام قرون وسطی در اروپا ، به ویژه توسط مردان ، پوشیده می شدند. شلوارهای گشاد در بیزانس زیر تن پوش های طولانی پوشیده می شدند  و قبایل زیادی مانند قبایل ژرمنی که در اواخر دوران باستان و اوایل قرون وسطی به امپراطوری روم غربی مهاجرت کرده بودند ، می پوشیدند که این را هم منابع هنری نشان می دهد و هم یادگاری هایی از قبیل لباس های قرن چهارم بازیافت شده از ذغال سنگ ذغال تورسبرگ نشان می دهد.

تاریخچه شلوار می گوید، تا قرن هشتم شواهدی از پوشیدن دو لایه شلوار ، به ویژه در مردان طبقه بالا وجود دارد. امروزه مورخان لباس از این لایه زیرین به عنوان "کشو" یاد می کنند ، گرچه این کاربرد تا اواخر قرن شانزدهم پدید نیامده است. روی کشوها شلوارهای پشمی یا پارچه ای پوشیده شده بود که در قرن دهم در بسیاری از جاها به عنوان شلوار کوتاه نامیده می شد.

تاریخچه شلوار: مد ملوانان

در تاریخچه شلوار بیان می شود که ملوانان ممکن است ،در انتشار شلوار به عنوان یک مد در جهان نقش داشته باشد. در قرون 17 و 18 ، ملوانان شلوار گشادی به نام گالیگاسکین پوشیدند. ملوانان همچنین در پوشیدن شلوار جین - شلوارهای ساخته شده از جین پیشگام بودند. آن ها در اواخر قرن نوزدهم در غرب آمریکا به دلیل دوام بیشتر محبوب شدند.

تاریخچه شلوار: ابتدایی ترین شلوار دختران

از اواسط قرن نوزدهم ، دختران ویگان با پوشیدن شلوار برای کار در معادن محلی زغال سنگ ، جامعه ویکتوریا را رسوا کردند. آنها روی شلوار خود دامن می پوشیدند و آن را تا کمر می غلتاندند تا مانع راه آنها نشوند. گرچه لاسهای گودال بر فراز زمین در گودال کار می کردند ، وظیفه آنها در مرتب سازی و بیل زدن زغال سنگ شامل کار سخت دستی بود ، بنابراین پوشیدن دامنهای بلند معمول آن زمان مانع حرکات آنها می شد.