افزایش 44 میلیون تومانی خریدخانه در تجریش

سال ها پیش که هنوز نقشه های آنلاین و بسترهای دریافت اطلاعات، به این اندازه پیشرفت نکرده بود و دستگاه های هوشمند با این گستردگی در دسترس تمام مردم نبود، مناطق پرتردد در شهرهای بزرگی همچون تهران، با یک المان یا مولفه خاص در بین مردم معروف بود. تجریش نیز نامی است که سال هاست به عنوان محله توریستی و جذاب شمال تهران شناخته می شود و همچنان این شهرت بین تمام مردم وجود دارد.

تجریش یکی از قدیمی ترین محله های تهران است که از قدیم به عنوان منطقه ای عالی برای گردش و خرید معروف بوده و همچنان بازدید و حضور در مکان های دیدنی این محله، برای اقشار و سنین مختلف جذاب است. به این صورت که مجتمع های تجاری متعدد قدیمی و جدید، برای گردش و خرید جوانان، در کنار مکان های دیگری همچون امام زاده صالح و بازارچه سنتی اطرافش که برای حضور خانواده ها مناسب است، قرار گرفته است.

از طرفی تجریش به واسط اینکه از گذشته به عنوان مرکز ارتباط مرکز شهر با مناطقی همچون دربند و سعدآباد بوده، بسیاری از مردم مجبور به تردد از این منطقه بودند و به این واسطه ایستگاه های متعدد تاکسیرانی و اتوبوسرانی در میدان اصلی این محله که امروزه به نام میدان قدس شناخته می شود، ایجاد شده است. از طرفی کوچه و خیابان های متعددی در این محله وجود دارد که برای سکونت تمام شرایط را در سطح قابل قبولی دارد و می توان به عنوان محله مناسب خانواده و جوانان از آن نام برد. در ادامه مولفه های مهم و تاثیرگذار این محله را بررسی کرده ایم تا متقاضیان سکونت در این محله، بتوانند با دید بازتری برای ورود به این منطقه تصمیم بگیرند.

2

قیمت خرید آپارتمان درتجریش و نوسانات آن طی 5 سال گذشته؛

نکته حائز اهمیت در خصوص این محله، محبوبیتی است که بین تمام اقشار جامعه برای سکونت در این محله به وجود آمده و همچون گذشته، تقاضا را بیش از ساخت و سازهای اخیر این منطقه کرده است. از این رو قیمت خرید یا حتی اجاره آپارتمان درتجریش، از گذشته بیش از میانگین قیمت خانه های تهران بوده و حتی در این بازه زمانی که نوسانات قیمت مسکن در تهران تشدید شده، قیمت خرید خانه در تجریش بیش از سایر محله ها با افزایش قیمت همراه بوده است.

به طوری که هرمترمربع آپارتمان در این محله از 5 سال گذشته تاکنون 632 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و از مبلغی حدود 7 میلیون تومان، به 51 میلیون تومان رسیده است. در ادامه روند افزایش این نرخ را با هم مرور می کنیم.

 نقطه آغاز طوفان گرانی در قیمت مسکن؛

ابتدای سال 92 هنوز تاثیرات منفی تحریم و تورم اقتصادی کشور، در بازار مسکن نمود پیدا نکرده بود و قیمت املاک تهران، همسو با میزان تورم عمومی روند افزایشی را طی می کرد. به طوری که از همان سال تا آذر ماه 96 ، با میزان رشد متعادل نسبت به سالهای بعد، به 10 میلیون تومان رسید.

در این راستا از سال 96 به بعد، اثرات رکود اقتصادی در بازار مسکن نمود پیدا کرد و نمودار نوسانات قیمت املاک تجریش، با فراز و نشیب های متعددی روبرو شد و علاوه برخریداران، متقاضیان اجاره آپارتمان در تجریش نیز با چالش افزایش اجاره بها مواجه شدند. به این صورت خرید آپارتمان در تجریش در طول سال 97 از 11 میلیون تومان در فروردین ماه به 19 میلیون و 270 هزار تومان در اسفند ماه رسید و به قولی طوفان گرانی در بازار مسکن آغاز شد.

به این صورت سال 98 نیز تصمیمات سیاستگذاران بازار مسکن به نتیجه معقولی نرسید و متقاضیان خرید آپارتمان در تجریش، درپایان سال 98 باید به ازای هر مترمربع املاک این منطقه، نزدیک به 27 میلیون تومان پرداخت می کردند. گفتنی است این درصد افزایش را نیز نمی توان اوج طوفان گرانی قیمت خانه نامید؛ چراکه نیمه نخست سال 99، رکورد بی سابقه ای در گرانی مسکن ایران برجای ماند و تا مهرماه، مبلغ باورنکردنی 51 میلیون تومان برای خرید و فروش املاک تجریش و مناطق مجاورش ثبت شد.

تکنولوژی، طوفان گرانی مسکن را آرام می کند؛

این موج گرانی در بازار مسکن به نقطه ای رسید که هر روز رکورد افزایش قیمت شکسته می شود و هر چه سریعتر متقاضیان خرید ملکی خود را انجام دهند، مبلغ کمتری پرداخت می کنند. از این رو افزایش سرعت و دقت در بررسی کیفیت خانه و مشخصات محله، می تواند منافع مالی زیادی برای متقاضیان به همراه داشته باشد. این موفقیت در خرید را می توان با بهره گیری از ابزارهای سامانه اینپین به دست آورد و در سریع ترین زمان، بهترین انتخاب ملکی را داشت.

گفتنی است بهره گیری از ابزارها و خدمات سامانه اینپین، علاوه بر کمکی که به متقاضیان خرید یا اجاره آپارتمان در تجریش می کند تا بتوانند در زمان کم، بهترین املاک این منطقه را پیدا کنند، مشاورین املاک معتبر را هم برای افزایش بهره وری در کسب وکارشان یاری می رساند. به این صورت که در مرحله نخست، کاربران اینپین هنگام جستجو روی نقشه، نام و مشخصات مشاورین املاک معتبر آن منطقه را در پایین صفحه مشاهده کرده و برای معاملات ملکی خود، از بین آنها مشاور خود را انتخاب می کنند. از سوی دیگر مشاورین املاک در بخشی جداگانه، نیازهای ملکی متقاضی را روی گوشی خود دریافت کرده و به دنبال فایل مناسب آن می گردند.

همچنین این سامانه با ایجاد ابزارهای متنوع درجستجوی ملکی، این فرآیند را توسعه داده و از طریق آسان تر کردن روش های جستجو، زمان و جذابیت این پروسه را بهبود می بخشند. به طوری که کاربران می توانند از طریق سیستم “AR” اینپین، فایل های آماده عرضه در این سامانه را در دوربین گوشی خود مشاهده کنند.

همچنین این فرآیند می تواند با دقت و سرعت بیشتری انجام شود و در این پروسه، متقاضی فقط نیازهای خود را وارد کرده و هوش مصنوعی را برای جستجو در بین فایلهای آماده عرضه دراینپین به کار می گیرد. گفتنی است این روش جستجو که ارزش افزوده های بسیاری برای مردم و مشاورین املاک به همراه داشته، نخستین بار توسط مجموعه اینپین در کشور راه اندازی و به کارگرفته شده است.

3

تجریش روی نقشه و مسیرهای تردد به آن؛

واژه تجریش برای بسیاری از مردم، یادآور میدان اصلی آن است. در حالی که محله تجریش از تقاطع اتوبان صدر و مدرس که کمی بالاتر ازمحله زرگنده است آغاز، و تا میدان تجریش که بین خیابان ولیعصر و خیابان شهرداری واقع شده، ادامه دارد. گفتنی است این محله در همسایگی قیطریه، الهیه و حکمت قرار گرفته که هر سه جزو بهترین محله های تهران به شمار می روند.

همچنین میدان تجریش را می توان مرکز حرکت و ابتدای مسیر بسیاری ازجذاب ترین خیابان های تهران نامید. چراکه مسیر تردد به دربند، گلاب دره و سعدآباد از تجریش می گذرد. لازم به ذکر است تردد با خودروی شخصی به میدان تجریش به واسطه وجود بزرگراه صدر و مدرس که به خیابان های شریعتی و ولیعصر(ع) می رسد، باترافیک همراه است. لذا تردد به داخل شهر با استفاده از خط متروی شماره 1 و ایستگاه اتوبوسرانی که مبداء آنها میدان تجریش است، ساده و سریعتر خواهد بود.

4

مناطق جذاب و دیدنی تجریش

وجود مراکز تجاری متعدد در این منطقه که از سلیقه های سنتی تا مدرن را پوشش می دهد، برای تمام سنین جذابیت زیادی دارد. از سوی دیگر، بازدید از بازار سنتی تجریش در کنار امام زاده صالح نیز برای تمام مردم جذاب خواهد بود. گفتنی است در نزدیکی تجریش کاخ موزه سعدآباد قرار گرفته که بدون تردید یکی از مقاصد ارزشمند گردشگری به شمار می رود.

نکته حائز اهمیت وجود سه باغ سفارت بسیار بزرگ که به کشورهای روسیه، ترکیه و آلمان تعلق دارد در این منطقه است. از طرفی در این محله بسیار قدیمی، موزه های بسیار ارزشمندی همچون موزه هنرهای زیبا، نگارخانه ایوان، موزه کاخ سعدآباد، موزه موسیقی، موزه اسناد و باغ موزه ملت، واقع شده که ارزش فرهنگی و تاریخی غیرقابل وصفی دارند.

با در نظر گرفتن تمام مشخصات و مولفه های فوق، خرید یا اجاره آپارتمان در تجریش برای تمام اقشار جامعه در تمام سنین جذاب بوده و همواره متقاضیان متعددی را  به سمت خود جذب می کند. این امر پیدا کردن خانه را به روش های سنتی با مشکل همراه می کند و صرفا سامانه هایی همچون اینپین می توانند در سریع ترین زمان، خانه رویایی متقاضیان را پیدا و معرفی کنند. از این رو پیشنهاد می شود برای استفاده از این امکانات و اطلاع از تمام خدمات این سامانه، با واردکردن www.inpinapp.com در نوار ابزار سیستم هوشمند خود، وارد این سامانه شده و یا از بسترهای ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را دریافت کنید.