امنیت خودرو را به رادار جی پی اس بسپارید!

امنیت خودرو یکی از دغدغه های اصلی مردم در تمام جوامع است. سارقان از گذشته و تا به امروز تجهیزات مختلف خودرو و یا حتی خود آن را از صاحبانش ربوده اند. اینجاست که نگرانی مردم برای حفظ اموالشان در رابطه با وسایل نقلیه نیز بروز می کند. آن ها سعی می کنند با کمک گرفتن از سیستم های مختلف این امر را برای سارقان دشوار و محدود سازند.

طبق آمارها در سال 1399 سرقت خودرو رشد 30 درصدی را به دنبال داشته است. این اتفاق در پی افزایش قیمت تجهیزات و قطعات ماشین ها رخ داده است. از این رو لازم است امنیت خودرو را تا حد ممکن بالا برد تا از اتفاقات این چنینی در امان بماند. در مطلب پیش رو برخی از راه کارهای کارآمد جهت محافظت از اتومبیل را با شما در میان خواهیم گذاشت.

چند توصیه مهم جهت حفظ امنیت خودرو

با وجود تمام موارد بالا تاکید می کنیم برخی از سرقت های اتومبیل به دلیل بی توجهی رانندگان رخ می دهد. به همین دلیل توصیه هایی جهت بهبود امنیت خودرو برایتان گرد هم آورده ایم:

  • هنگام ترک اتومبیل تمام حواس را معطوف به بستن کامل درب ها و شیشه ها کنید.
  • از رها کردن ماشین در خیابان ها و مناطق خلوت و تاریک خودداری نمایید.
  • حتی برای چند لحظه کوتاه از ترک کردن خودرو روشن به شدت پرهیز کنید.
  • در شرایطی که خودرو شما دچار نقص فنی شده و برای روشن نمودن آن نیاز به هل دادن آن دارید، هرگز اجازه ندهید افراد غریبه پشت فرمان بنشینند.
  • اگر به تازگی خودرویی از افراد ناشناس خریداری نمودید، هر چه سریع تر قفل و تجهیزات ایمنی آن را تعویض نمایید.

در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که وجود وسایل تزئینی و اضافی داخل و بیرون کابین می تواند محرکی برای سارقین باشد. زیرا این تجهیزات معمولا گران قیمت بوده و سود زیادی برای سارقان در پی دارند.

با افزایش امنیت خودرو سارقان را ناکام بگذارید!

سرقت از خودرو این روزها به کاری نسبتا ساده تبدیل شده است. حتما شما هم ویدئوهایی از مراحل ربودن یک ماشین را دیده اید. چقدر زمان می برد تا سارق موفق به نفوذ شود؟ کمتر از یک دقیقه زمانی طلایی برای سرقت اتومبیل می باشد.

برای پیشگیری از بروز چنین عواقبی باید ابتدا ضعف های اتومبیل را به خوبی شناخته و از وسایل و تجهیزات ایمنی برای بهبود امینت خودرو استفاده نمایید. در ادامه برخی از راهکار های سارقان برای نفوذ به درون ماشین و روش مقابله با آن را برایتان شرح خواهیم داد.

1- نصب محافظ درب خودرو، کاپوت و صندوق

اغلب خودروهای تولید داخل در زمینه امنیت ضعف زیادی در طراحی دارند. به طور مثال در خودرو های پژو 206 و 207 به راحتی می توان با خم کردن کلاف درب های جلو به زبانه قفل مرکزی دسترسی پیدا نمود. سارقان نیز از این نقص استفاده نموده و به درون کابین یا صندوق عقب نفوذ می کنند. خوشبختانه شما می توانید با تهیه محافظ کلاف درب خودرو، به راحتی در برابر چنین سرقت هایی مقاومت نمایید.

یکی دیگر از بخش هایی که امنیت خودرو را تضعیف می کند، درب کاپوت جلو است. این درب با وجود این که محافظ قطعات ارزشمند و گرانقیمتی همچون باتری و کامپیوتر خودرو (ECU) است. از ضعف بالایی برخوردار بوده و به راحتی می توان از سد آن عبور نمود. کمک گرفتن از محافظ کاپوت راهکاری جهت بهبود امنیت کاپوت خودرو می باشد.

2- نصب سیستم پاور ویندوز جهت بهبود امنیت خودرو

این روزها دغدغه های فکری افراد بسیار زیاد است. به طوری که گاهی انجام کارهای مهم و ضروری را هم از یاد می برند. یکی از رایج ترین فراموشی ها در میان رانندگان، عدم بستن شیشه های خودرو پس از ترک آن می باشد. متاسفانه این شیشه های نیمه باز یکی از محرک ترین دلایل برای سارقان است. سیستم پاور ویندوز می تواند این مشکل را مرتفع ساخته و امنیت خودرو شما را بالا ببرد. مکانیزم عملکرد در این سیستم وابسته به ریموت کنترل خودرو است. زمانی که فرد از خودرو پیاده شده و دکمه ریموت را می فشارد، سیستم پاور ویندوز تمام شیشه های ماشین را چک نموده و در صورت باز بودن به صورت اتوماتیک آن ها را می بندد.

متاسفانه خودروسازان داخلی بر خلاف عرف دنیا این سیستم را یک تجهیز اضافه می دانند و برای نصب آن باید هزینه ای جداگانه پرداخت نمایید. البته این به صلاح شماست که هزینه نصب پاور ویندوز را به جان بخرید.

3- افزایش امنیت خودرو با نصب دزدگیر

نصب دزدگیر راه کاری همیشگی جهت بالابردن امنیت خودرو است. این سیستم در زمان ورود غیر قانونی افراد غریبه به داخل ماشین، شروع به آژیر زدن می کند و از این طریق صاحب اتومبیل را از سرقت آگاه می سازد. با گذشت زمان نوع جدیدی از سیستم های دزدگیر به بازار عرضه شد که هشدار نفوذ را از طریق ریموت تصویری به اطلاع مالک می رساند. این مدل دزدگیرها دارای برد بالاتری بوده و می توانند نمایی کلی از وضعیت خودرو در اختیار مالک قرار دهند.

4- نصب قفل زاپاس راهی برای افزایش امنیت خودرو

زاپاس خودرو یکی دیگر از اقلامی است که اغلب توسط سارقان ربوده می شود. این قطعه به دلیل راحتی سرقت و قیمت مناسبی که دارد، مورد توجه سارقان قرار می گیرد. جهت حفاظت از آن می توانید از قفل زاپاس کمک بگیرید. این وسیله به روی رینگ و لاستیک زاپاس خودرو قرار گرفته و آن را به محفظه نگهدارنده متصل می کند. به این ترتیب امنیت خودرو را افزایش خواهد داد.

30

5- محافظت از رینگ و لاستیک گران قیمت با قفل رینگ

رینگ و لاستیک گران قیمت و به اصطلاح اسپرت یکی دیگر از اقلامی است که سارقین اقدام به ربودن آن می کنند. البته در سال های اخیر و با رشد فزاینده قیمت رینگ و لاستیک های معمولی، دیگر سارقان برای ربودن از هیچ مدلی گذر نمی کنند. از این رو می توانید به کمک قفل رینگ تا حدی در بهبود امنیت خودرو پیش قدم شوید. این وسیله نوعی پیچ یا مهره است که توسط آچار مخصوص باز می شود.

6- بهبود امنیت خودرو با محافظت از تجهیزات صوتی

جهت حفظ امنیت تجهیزات صوتی خودرو بهتر راه کار های زیر را در نظر داشته باشید.

  • اگر پنل ضبط قابلیت جدا شدن دارد، در زمان ترک اتومبیل آن را با خود همراه کنید.
  • جهت حفاظت از باندها و دیگر تجهیزاتی که در صندوق عقب قرار داده اید، بهتر است از محافظ درب صندوق کمک بگیرید.
  • نصب قفل پنل ضبط نیز کمک می کند آن را از دسترس سارقان دور سازید. این قفل ها متناسب با نوع خودرو در بازار به وفور یافت می شوند.

7- محافظت از ایربگ را در دستور کارتان قرار دهید!

شاید تعجب کنید اما باید بگوییم اخیرا سرقت ایربگ خودرو نیز مورد توجه سارقین قرار گرفته است. اولین کاری که برای محافظت از ایربگ باید انجام دهید، استفاده از سیستمی قدرتمند جهت جلوگیری از نفوذ سارق به داخل کابین است. پس از آن توصیه می کنیم از قفل فرمان های دوبل کمک بگیرید تا به طور کامل روی ایربگ فرمان را بپوشاند. این مدل قفل فرمان دارای دو میله موازی است که به صورت کامل فضای ایربگ را پوشش می دهد.

8- استفاده از قفل فرمان و پدال در جهت حفظ امنیت خودرو

تا به اینجا در رابطه با راه کار های پیشگیری از نفوذ سارقین به درون خودرو و کابین آن صحبت نمودیم. از این روش هایی برای افزایش امنیت خودرو را بیان می کنیم که به سبب آن ها دسترسی سارق برای ربودن اتومبیل سخت و دشوار باشد.

قفل فرمان و قفل پدال دو وسیله ای است که اصلی ترین ابزارهای حرکت خودرو اعم از فرمان و پدال های گاز، ترمز و کلاج را مورد محافظت قرار می دهد. باز کردن این قفل ها و عبور از سدشان کاری بس دشوار و زمان بر است. به همین دلیل اغلب سارقان با مشاهده آن ها از سرقت منصرف خواهند شد. اغلب سارقان دستگیر شده اذعان دارند، ربودن خودروی دارای قفل پدال بسیار مشکل است و به سراغ آن نمی روند. محل قرار گیری این قفل و اتصال پدال ها به بدنه اتومبیل از جمله دلایلی هستند که سرقت را مشکل می کنند.

9- سیستم های ردیاب راهکاری جدید در جهت امنیت خودرو

سیستم ردیاب خودرو یکی از جدیدترین تکنولوژی های حفاظتی اتومبیل است که به کمک آن می توانید امنیت بالایی برای خودرو خود فراهم آورید. کار اصلی این سیستم پس از سرقت خودرو شروع می شود. در واقع به کمک ردیاب خودرو می توانید به سرعت از ربودن آن مطلع شده و از طریق سنسورهای رهگیری متصل به سیم کارت اپراتورهای همراه، مکان و محل دقیق اتومبیل را شناسایی نمایید. پس از آن در صورت نیاز می توانید از دیگر قابلیت های ردیاب همچون شنود صدای داخل کابین، خاموش کردن ماشین از راه دور، قفل کردن درب ها جهت جلوگیری از فرار سارق و ... بهره بگیرید.

در کنار موارد بالا از ردیاب خودرو می توان به جهت کنترل و نظارت بر نحوه رانندگی دیگر اعضای خانواده از جمله فرزندان اشاره نمود. این سیستم امکان تعریف محدوده مجاز تردد را برای مالک به همراه دارد. ضمن این که آلارمی جهت نظارت بر سرعت غیر مجاز اتومبیل در آن تعبیه شده است. همچنین به کمک آن می توانید تمام مسیرهای حرکتی ماشین را در طی 6 ماه گذشته با جزئیات کامل مورد بررسی قرار دهید.

امروزه تنوع سیستم های ردیابی اتومبیل بسیار زیاد است و مدل های مختلفی در بازار وجود دارد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم یکی از جدیدترین سیستم های ردیاب خودرو را که امنیت و کارایی بالایی به همراه دارد به شما عزیزان معرفی نماییم.

ردیاب رادار جی پی اس برترین برند داخلی در حوزه امنیت خودرو

شرکت رادار فراتک دارای سابقه ای کارآمد در حوزه تامین امنیت خودرو است. این مجموعه با بهره گیری از نیروی جوان و خلاق تلاش کرده سیستمی قدتمند و کاربردی جهت محافظت از خودرو و رهگیری آن طراحی و پیاده سازی نماید. این سیستم تماما ایرانی بوده و از کیفیتی بالا برخوردار است. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در زمینه سخت افزار و نرم افزار ردیاب رادار آن را به رقیبی ممتاز و بی همتا در بازار تبدیل نموده است.

رادار جی پی اس قابلیت استفاده بر روی انواع خودرو، موتورسیکلت، ماشین های سنگین و همچنین ناوگان های مختلف را دارد. سامانه ناوگان رادار فراتک به گونه ای طراحی شده که ردیاب های متعدد بر روی ماشین های مختلف نصب شده و تمام آن ها به کمک یک نرم افزار اختصاصی مدیریت می شود. به این ترتیب ارگان ها می توانند از وضعیت لحظه ای خودروهایشان اطلاع یافته و هزینه های ناشی از اتلاف وقت توسط پرسنل را به حداقل برسانند.

3

تامین امنیت خودرو و پیشگیری از سرقت آن با رادار جی پی اس

ردیاب رادار بر اساس جدیدترین متدها و روش ها طراحی و پیاده سازی شده است و می تواند امنیت خودرو را به صورت گسترده تامین نماید. این ردیاب دارای دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است که هر یک از آن ها وظیفه به خصوصی بر عهده دارند. بخش سخت افزاری به روی خودرو شما به صورت مخفی نصب می گردد. از جمله ویژگی ها و قابلیت های بارز این بخش در سیستم ردیابی می توان به استفاده همزمان و ترکیب فناوری های GPS، GLONASS، Galileo و BEIDOU اشاره نمود. به کمک این قابلیت امکان تشخیص دقیق موقعیت جغرافیایی خودرو وجود داشته و به راحتی می توانید آن را در هر لحظه ای بیابید. بخش نرم افزاری همان اپلیکیشنی است که بر روی دستگاه تلفن همراه شما نصب می شود که از طریق آن می توانید گزارشات لحظه ای از موقعیت و وضعیت خودرو دریافت کنید.

کارشناسان ما در رادار فراتک همواره در تلاش هستند نواقص و عیوب دیگر سیستم های ردیابی را شناسایی نموده و با ارائه راهکارهایی مطمئن و کاربردی آن ها را مرتفع سازند. از این جهت شما می توانید از این سیستم برای رهگیری انواع وسایل نقلیه استفاده نمایید. به طور مثال ردیاب تریلی رادار یکی از تجهیزات کاربردی این مجموعه است که متناسب با شرایط ماشین های سنگین طراحی و پیاده سازی شده است. 

امنیت خودرو توسط سیستم رادار جی پی اس چگونه تامین می شود؟

رادار جی پی اس (Radar gps) در کنار بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا، دارای قابلیت های متعددی است که به سبب آن ها می تواند امنیت خودرو شما را به بهترین نحو محقق سازد. این سیستم طوری طراحی شده که از طریق سه باند فرنکانسی مجزا بتواند از ماهواره های مختلفی مانند gps، gnss، Galileo و bds موقعیت و مختصات وسیله نقلیه را به طور دقیق شناسایی نماید. به همین رو شما می توانید به صورت لحظه ای از وضعیت خودرو مطلع شوید. همچنین در صورت مفقود شدن خودرو به راحتی می توانید از راه دور فرمان خاموش شدن ماشین را ارسال نموده و سارق را درون آن گیر بیاندازید. به این ترتیب به راحتی می توانید به کمک نیروی پلیس به موقعیت خودرو رفته و آن را باز پس بگیرید. نهفته بودن محل نصب دستگاه جی پی اس رادار ویژگی دیگری است که به سبب آن سارقان نمی توانند محل دقیق آن را یافته و نسبت به انهدامش اقدام کنند.

سیستم ردیاب رادار جی پی اس علاوه بر تامین امنیت خودرو و موقعیت یابی لحظه ای آن خدمات دیگری نظیر کنترل از راه دور خودرو، نظارت بر عملکرد صحیح قطعات ماشین، کنترل عملکرد و مقابله با حوادث را نیز به رانندگان عزیز ارائه می نماید. در ادامه برخی از این ویژگی های را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

ویژگی های سخت افزاری رادار جی پی اس

  • سیستم ردیاب رادار نوعی سیستم نهفته است که با ابعاد کوچک و کاربردی به راحتی در نقاط دور از دسترس خودرو قرار می گیرد. به همین سبب احتمال یافتن آن توسط سارق و از میان برداشتنش امری دشوار و دور از ذهن است.
  • این دستگاه دارای سه باند فرکانسی مجزاست که می تواند از ماهواره های مختلف کمک گرفته و موقعیت دقیق خودرو را شناسایی نماید.
  • قابلیت نصب سیم کارت به روی دستگاه امکان دسترسی لحظه ای به خودرو را در تمام ساعات شبانه روز برای صاحبان آن فراهم آورده است.
  • باتری قدرتمند این سیستم امکان دسترسی به موقعیت خودرو را حتی در زمان خاموش بودن اتومبیل نیز ایجاد نموده است.
  • وجود سنسورهای متعدد در این دستگاه به رانندگان کمک می کند از وضعیت سلامت خودرو به صورت دوره ای آگاه شوند.
  • استفاده از سرور اختصاصی داخلی برای پیشگیری از بروز قطعی و اختلال در شرایط مختلف و اطمینان به امنیت و قدرت پردازشی بالا، یکی دیگر از ویژگی های این سیستم است.
  • سیستم مدیریت ناوگان رادار مناسب استفاده در ارگان های مختلف طراحی شده و امکان رهگیری هر یک از خودروها را توسط یک مدیر مشخص مهیا می سازد.

ویژگی های نرم افزاری دستگاه ردیاب رادار

  • حفظ امنیت خودرو از طریق رهگیری لحظه ای موقعیت آن به صورت آنلاین و یا آفلاین، توسط اپلیکیشن اختصاصی ردیاب فراهم آمده است.
  • صاحبان اتومبیل می توانند در صورت مفقود شدن، از راه دور بر خودرو خود کنترل داشته و در صورت نیاز آن را خاموش کنند.
  • هشدار سر رسید خدمات و سرویس های دوره ای نظیر تعویض روغن، فیلتر، لنت، تایر، بررسی موتور، تمدید بیمه و ... راهنمایی برای مدیریت بهتر خودرو می باشد.
  • در صورت نیاز می توانید محدوده مجازی برای تردد خودرو تعیین نمایید.
  • امکان مشاهده جزئیات مسیرهای حرکت اتومبیل تا 6 ماه از دیگر قابلیت های آن است.

سخن پایانی

حفظ امنیت خودرو یکی از چالش های مهم رانندگان است. به همین سبب آن ها می کوشند از تجهیزات مناسبی برای بهبود ایمنی اتومبیلشان استفاده نمایند. ردیاب خودرو یکی از این تجهیزات است که با بهره گیری از جدیدترین متدهای امنیتی بیش از هر وسیله دیگری قابلیت محافظت از ماشین را دارد. البته در این زمینه نیز باید از شرکت ها و برندهای معتبری کمک بگیرید که دستگاه های کارآمد و ایمنی طراحی می کنند. رادار فراتک با سابقه ای نزدیک به یک دهه در زمینه تولید و طراحی ردیاب های هوشمند خودرو فعالیت می کند. این مجموعه توانسته با بهره گیری از نیروی خلاق و جوان سیستمی قدرتمند برای محافظت از وسایل نقلیه به بازار عرضه نماید.

برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷