چرا مایکروویو من غذا را گرم نمی کند؟ علت و نحوه رفع ایراد

در این مقاله ما به بررسی دلایل گرم نشدن مایکروویو و همچنین نحوه برطرف کردن مشکل گرم نکردن غذا در مایکروفر بپردازیم.

با پیشرفت تکنولوژی و به لطف وجود مایکروویو، پخت یک وعده غذایی کامل به آسانی امکان پذیر است. مایکروویو یکی از اصلی ترین لوازم آشپزخانه محسوب می گردد که به کمک آن می توان در عرض چند دقیقه، یک فنجان قهوه داغ یا حتی غذای مکزیکی آنچیلاداس را تهیه نمود. ممکن است وقتی که جهت پخت یک غذای آسان به سمت مایکروویو می روید، متوجه شوید که دستگاه شما کار نمی کند و این مسئله سبب احساس ناامیدی در شما گردد. در این مقاله، چندین مورد جهت بررسی علت گرم نکردن مایکروویو آورده شده است که در صورت بررسی دقیق و عمل به آنها عیب یابی و حل مشکل را خودتان در منزل انجام دهید و نیازی به تماس با متخصص تعمیر ماکروفر نخواهید داشت.

1-ابتدا به بررسی سوئیچ درب مایکروویو بپردازید

یکی از قطعات مایکروویو، سوئیچ درب مایکروویو است که این قطعه مانع از روشن شدن مایکروویو زمان باز بودن درب آن می گردد.

در صورت معیوب بودن این سوئیچ، ممکن است اینگونه به نظر برسد که موتور گردان مایکروویو همچنان کار می کند، اما غذا را گرم نمی کند.

2-دیود مایکروویو را چک نمایید.

در صورتی که مایکروویو شما کار می کند اما غذا را گرم نمی کند، ممکن است این مشکل به خاطر سوختن دیود آن باشد.

دیود اجازه عبور جریان را تنها از یک جهت می دهد. در صورت از کار افتادن دیود، احتمال وقوع اتصال کوتاه وجود دارد، در نتیجه این مسئله سبب عبور جریان از هر دو جهت و یا اینکه تنها بخشی از آن در یک جهت شود.

با اینکه برطرف کردن این مشکل ساده و ارزان به نظر می رسد، اما همیشه با احتیاط عمل کنید. بدین منظور، پیش از هرگونه تعمیر جهت رفع مشکل گرم نکردن مایکروویو، دستگاه را از برق جدا کنید.

3-المنت حرارتی دستگاه معیوب است.

در صورت گرم نکردن مایکروویو، احتمال خرابی مگنترون آن نیز وجود دارد.

مگنترون وظیفه تولید گرما را در دستگاه دارد و در صورتی که عملکرد این قطعه دچار اختلال گردد، فیوز را سوزانده و سرانجام سبب ایجاد اختلال در عملکرد سایر قطعات مایکروویو می شود.

در صورتی که قصد دارید خودتان اقدام به تست مگنترون نمایید، توصیه ما به شما این است که با احتیاط عمل کنید. در این وضعیت، دستگاه را از برق جدا کرده، کابین مایکروویو را برداشته و سپس به منظور محافظت خود در برابر برق گرفتگی به تخلیه خازن ولتاژ بالای آن بپردازید. البته لازم به ذکر است که جهت جلوگیری از هرگونه اتفاق خطرناک، بهتر است تعمیر و آزمایش قطعات دستگاه را به مراکز مجاز و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی مانند مرکز مجاز تعمیرگاه واگذار کنید.