لیست وسایلی که برای شرکت در یک مسابقه فوتبال بدان نیاز دارید

بدون شک فوتبال یکی از هیجان انگیز ترین رشته های ورزشی در سراسر دنیا می باشد به گونه ای که افراد مختلف در دنیا در ردههای سنی مختلف و از ملیتهای مختلف بدان علاقه مند می باشند. از جمله دلایل محبوبیت بیش از حد فوتبال می توان به گروهی بودن ورزش و غیرقابل پیش بینی بودن آن اشاره نمود.

حال ممکن است که شما بدلیل علاقه زیاد به فوتبال و یا دعوت دوستان و آشنایان به یک مسابقه فوتبال دورهمی دعوت شده باشید, و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه وسایلی را برای شرکت در یک مسابقه فوتبال نیاز دارید. از اینرو در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی وسایلی که جهت شرکت در یک مسابقه فوتبال بدان نیاز دارید بپردازیم تا بتوانید با تجهیزات کامل و ایمن در یک مسابقه فوتبال شرکت کنید.

1- کفش فوتبال

مهمترین وسیله ای که برای شرکت در یک مسابقه فوتبال باید با خود بهمراه داشته باشید, کفش فوتبال  می باشد.  از اینرو بهتر است تا نکات زیر را در زمان خرید کفش فوتبال در نظر داشته باشید.

ابتدا لازم است بدانید زمینی که قرار است بروی آن فوتبال بازی کنید از جنس چمن مصنوعی می باشد یا چمن طبیعی. این مسئله تا حد زیادی در انتخاب یک کفش فوتبال تاثیر گذار می باشد. در این رابطه لازم است بدانید که برای فوتبال بروی زمین با چمن طبیعی, به این علت که ارتفاع چمن کمی بیشتر از چمن مصنوعی است و سطح زمین نرم تر می باشد, بهتر است تا از کفش فوتبال با استوک های درشت استفاده کنید. در مقابل برای بازی بروی چمن مصنوعی بدلیل اینکه ارتفاع چمن کمتر از چمن طبیعی می باشد و سطح زمین سفت تر, لذا بهتر است تا از کفش فوتبال استوک ریز استفاده کنید. لازم است بدانید که منظور از استوک همان میخ های زیر کفش می باشد.

2- لباس فوتبال

از آنجائیکه فوتبال یک ورزش پرتحرک می باشد و شما باید بطور مداوم جهت شرکت در کار تیمی در نقاط مختلف زمین حضور داشته باشید, لذا بدن شما بطور پیوسته در حال تعریق و به اصطلاح عرق کردن می باشد. از اینرو برخورداری از یک دست لباس ورزشی مناسب فوتبال ضروری می باشد.

در این رابطه, سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که قابلیت تنفس خوبی داشته باشد و همچنین در زمان بازی باعث اذیت شما نشود. لازم است بدانید که, لباس های ورزشی عموما از دو جنس پنبه و یا ویسکوز می باشند, اما آن چیزی که عموما در مسابقات ورزشی بسیار متداول می باشد استفاده از لباسهای ویسکوز و یا همان لباسهای ساخته شده از الیاف مصنوعی می باشد. لباسهای ویسکوز در ورزشهای پرفشار مانند یک فیتیله عمل می کنند و عرق بدن را مانند یک فیتیله به خود جذب می کنند و همچنین وزن کمتری در مقایسه با لباسهای از جنس نخ و پنبه دارند.

11

3- توپ فوتبال

بدون توپ فوتبال عملا انجام بازی فوتبال غیر ممکن می باشد. حال اگر وظیفه خرید توپ فوتبال بروی دوش شما قرار گرفته است و نمی دانید که مشخصات استاندارد یک توپ فوتبال چیست, بهتر است بدانید که توپ فوتبال به نامهای دیگری نظیر توپ زرنگ یا توپ فوتبال سایز 5 نیز شناخته می شود. بطور کلی یک توپ فوتبال استاندارد در استاندارد فیفا به سایز 5 معرف می باشد که این توپ فوتبال دارای محیطی بین 68 تا 71 سانتیمتر  و وزنی در حدود 410 تا 450 گرم  می باشد.

4- دستکش دروازه بانی

بغیر از موارد ذکر شده تا اینجا, ممکن است که شما به دروازه بانی علاقه مند باشید, از اینرو بهتر است تا یک جفت دستکش دروازه بانی برای خود تهیه کنید تا بتواند دستان شما را در مقابل ضربات گاها سنگین حریفان محافظت کند. معمولا دستکش های دروازه بانی در سایز های مختلف و در کیفیت های گوناگون (نظیر کف چرم یا فومی) در بازار در دسترس میباشد. معمولا برای افراد بزرگسال دستکش دروازه بانی با سایز 10 و یا 11 قابل استفاده می باشد.

5- جوراب فوتبال

جورابهای فوتبالی معمولا از جورابهای معمولی بلندتر می باشند و تا زیر زانو و یا روی زانو روی پا قرار می گیرند. اینکه جوراب های فوتبالی بلند تر از جوراب های متداول می باشند ریشه در دو علت دارد. یکی اینکه ورزشکار ممکن است از ساق بند جهت محافظت از ساق پای خود استفاده کند, که در این صورت باید آنر زیر جوراب خود قرار دهد. دوم اینکه عموما قسمت بالای جوراب های فوتبالی, یعنی از قسمت قوزک پا تا بالای زانو از جنس کش محکم می باشد تا بتواند عضلات ساق پا را محکم نگه دارد و به اصطلاح پایداری آن را در طول مسابقه حفظ کند.

12

6- ساق بند

ساق بند که به اصطلاح به آن قلم بند نیز گفته می شود, یک وسیله محافظتی می باشد که روی ساق پا و در زیر جوراب قرار می گیرد و هدف آن محافظت ساق پا در بازیهای پرفشار می باشد. از آنجائیکه فوتبال یک ورزش پربرخورد می باشد, لذا استفاده از یک ساق بند جهت محافظت از ساق پا خالی از لطف نمی باشد.

7- ساک ورزشی

بغیر از وسایل ذکر شده در بالا خرید ساک ورزشی مناسب جهت قرار دادن تمامی این وسایل در آن خالی از لطف نمی باشد. با توجه به موارد ذکر شده تا بدین جا بهتر است ساکی را انتخاب کنید تا علاوه بر موارد فوق یک عدد حوله ورزشی را درون خود نیز جا دهد. یک ساک ورزشی مناسب علاوه بر جادار بودن باید دارای یک بند رودوشی و فضای مختلف جهت قرار دادن وسایل در سایزهای مختلف باشد.