شرایط ثبت شرکت و برند چیست؟

ثبت شرکت و برند تجاری، دو اقدام هم مسیر و تاثیر گذار در فرآیند های تجاری محسوب می شوند که شرایط و قوانین خاص خود را دارند. زمانی که یک شرکت تجاری قصد تاسیس و ثبت در سامانه رسمی کشور ایران یا هر کشور دیگری را داشته باشد، باید ابتدا اقدام به تهیه مدارک و مجوز های لازم کرده، سپس از طریق پیگیری های لازم به اهداف خود دست پیدا کند. ثبت برند تجاری نیز در ادامه این مسیر، لازمه رشد و توسعه کسب و کارهای شرکتی می باشد که مزایای بسیار چشم گیری به همراه دارد. با مطالعه این مقاله بصورت کامل با شرایط موجود جهت ثبت شرکت و برند در ایران آشنا خواهید شد و پیش از آن به معرفی کوتاهی در باره این دو مسیر می پردازیم.

ثبت شرکت چیست؟

02

اقدامات متنوع اعم از : تهیه مدارک مورد نیاز، تهیه مجوز های لازم، فراهم کردن شرایط، پرداخت هزینه ها و ... که باعث ثبت شدن نام یک شرکت تجاری یا غیر تجاری در سامانه ثبت شرکتهای ایران شود را با اصطلاح " ثبت شرکت " می شناسند. این پروسه با انواع روش های مختلفی قابل پیگیری است و نتیجه تمام آنها قانونی شدن فعالیت کسب و کار ها در قالب واحدی به نام شرکت است. از معروف ترین کمپانی های تجاری و غیر تجاری قابل ثبت در ایران می توان به 3 نوع : شرکت مسئولیت محدود، سهامی خاص و سهامی عام اشاره کرد.

ثبت برند چیست؟

01

ثبت برند تجاری در واقع انتخاب یک نام تجاری اختصاصی و منحصر به فرد، برای شرکت یا محصولات یک کسب وکار در قالب " برند " می باشد. برای درک آسان تر این موضوع در نظر داشته باشید که کلیه برند های تجاری برتر دنیا دارای حق مالکیت معنوی می باشند و افراد دیگر امکان دخالت در این امر را ندارند. این یکی از مهم ترین ویژگی هاییست که شرکت ها برای دست یافتن به آن اقدام به ثبت برند یا نام تجاری می کنند. واژه برند نیز برگرفته از کلمه نمانام می باشد که در زبان فارسی بیشتر با Brand شناخته می شود.

شرایط ثبت شرکت در ایران

حال اگر قصد دارید تا با شرایط تاسیس یک شرکت تجاری یا غیر تجاری در ایران آشنا شوید، بهتر است در این بخش به نکات ذکر شده توجه کنید تا در سامانه رسمی و قانونی، شرکت شما به رسمیت شناخته شود. این شرایط شامل 3 بخش می شود : 1- تهیه مدارک، 2- تشکیل پرونده 3- منتظر نهایی شدن نتیجه.

  • ابتدا بایستی حوزه فعالیت و تعداد شرکای شرکت مشخص شود
  • میزان اولیه سرمایه شرکت و انتخاب نام برای آن
  • دریافت مجوز های لازم
  • پرداخت هزینه های ثبت شرکت
  • انتشار آگهی رسمی تاسیس و ثبت شرکت در روزنامه

پس از این اقدامات که می تواند بصورت شخصی یا از طریق یک سامانه ثبت شرکت انجام شود، شما مجوز های لازم برای تاسیس شرکت تجاری یا غیر تجاری خود را در ایران دریافت خواهید کرد و می توانید نام شرکت را استعلام بگیرید.

شرایط ثبت برند در ایران

برای ثبت برند تجاری در ایران نیز شبیه به ثبت شرکت، تهیه مدارک، پیگیری مراحل و منتظر نتیجه ماندن از اصلی ترین شرایط آن می باشد.

  • تهیه مدارک شناسایی
  • کد پستی معتبر از محل سکونت یا محل دفتر شرکت
  • در اختیار داشتن مجوز های لازم بر اساس حوزه فعالیت شرکت یا شخص متقاضی دریافت برند
  • انتخاب یک نام تجاری مناسب برای برند
  • استعلام برند های ثبت شده در ایران
  • پرداخت هزینه ها
  • نهایی شدن مراحل و استعلام نتیجه

هزینه ثبت شرکت و برند چقدر است؟

پیگیری ثبت شرکت و برند تجاری در ایران، شامل هزینه های ریز و درشتی می شود. این هزینه بیشتر بر اساس نوع شرکت و برند به همراه نحوه پیگیری مراحل تعیین می شود. به این صورت که هزینه ثبت برند برای افراد حقیقی و حقوقی متفاوت است و برای شرکتهای تجاری نیز  بر اساس شرایط و نوع شرکت با تفاوت های جزئی مواجه است. اگر به تنهایی کلیه مراحل را انجام دهید این هزینه در کم ترین حد خود قرار می گیرد، هر چند که قطعا مسیر ساده ای نخواهد بود. اگر قصد پیگیری این مراحل را توسط افراد متخصص و کاربلد دارید، می توانید از سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت اقدام به دریافت برند یا ثبت شرکت تجاری خود در ایران کنید.

مدت زمان ثبت برند تجاری و شرکت در ایران

 

دریافت برند تجاری بازه ای بین 40 تا 60 روز کاری زمان نیاز دارد و برای تاسیس شرکت در سامانه رسمی و قانونی نیز بین 15 تا 45 روز کاری زمان نیاز است. با این حال این مدت زمان بصورت میانگین درج شده است و بسته به شرایط مختلف، ممکن است متغییر باشد. بصورت کلی سوالات و چالش های ذهنی زیادی برای افرادی که قصد پیگیری این مراحل را دارند ایجاد می شود. از همین رو توصیه می شود تا از طریق دریافت مشاوره رایگان، کلیه این ابهامات را برطرف کنید.

 

مشاوره رایگان ثبت برند و شرکت

برای دریافت مشاوره رایگان، شما می توانید از طریق مراجعه به " سامانه ثبت شرکت آگاه" به وسیله روش های ارتباطی درج شده در این سامانه، اقدام به دریافت مشاوره بصورت کاملا رایگان کنید. شما می توانید کلیه موارد مربوط به : شرایط ثبت شرکت و برند، مدارک مورد نیاز، هزینه ها، مدت زمان و هر سوالی که در این زمینه دارید را مطرح کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

ثبت شرکت و برند بصورت آنلاین و اینترنتی

 

امروزه با پیشرفت اینترنت و رشد سامانه های بزرگ و کوچک، بسیاری از اقدامات بصورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود. از همین رو شما می توانید پیگیری های لازم مربوط به ثبت شرکت و ثبت برند خود را بصورت آنلاین و اینترنتی در سامانه آگاه ثبت، انجام دهید. برای این کار کافیست تا فرم های درج شده در این سایت را در کمتر از 1 دقیقه تکمیل کنید تا با شما تماس گرفته شود.