راه های رسیدن به موفقیت و شادی در زندگی

موفقیت یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های بشر است. اما هیچ کسی تمایل ندارد در این راه سختی بکشد. در واقع انسان قادر است به اندازه‌ای که می‌خواهد، شاد و موفق باشد. با مشاهده سرگذشت افراد موفقی مانند بیل گیتس، استیو جابز، ایلان ماسک و مایکل جردن نیز خواهید دید که هیچ موفقیتی بدون سختی امکان‌پذیر نیست.

 

 

چگونه موفقیت را در تمام زندگی خود احساس کنیم؟

سایت انگیزشی جادوی باور، معتقد است هیچ فرمول خاصی برای اینکه شاد زندگی کنید یا به موفقیت برسید؛ وجود ندارد. شاید با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی بتوانید به آنچه که می‌خواهید، در زندگی دست یابید. اما، این تعریف موفقیت نیست. شما باید این حس را در تمام جنبه‌های زندگی تجربه کنید.

 

تفکر بیش‌تر و عملکرد بهتر، لازمه ساخت یک زندگی شاد و موفق است. شاید یک نسخه برای همه افراد وجود نداشته باشد؛ اما در ادامه راه حل‌هایی مشترک برای رسیدن به موفقیت را بیان می‌کنیم.

1) در زندگی شیوه‌ای خود محور داشته باشید

خود محوری، خودخواهی و خودشیفتگی ۳ تعریف مجزا هستند. شرایط زندگی خود را در نظر بگیرید، نگران اینکه دیگران چه فکری می‌کنند نباشید و فقط زندگی کنید. افراد منحصر به فرد به افکار دیگران درباره خودشان هیچ اهمیتی نمی‌دهند.

اگر سرگذشت افراد زیادی مانند استیو جابز و توماس ادیسون را مطالعه کنید. می‌بینید بدون توجه به افکار دیگران زندگی کرده‌اند. در صورتی که آن‌ها هم به نظر دیگران اهمیت می‌دادند، بدون شک دیگر فرد موفقی نبودند.

پس از همین حالا تلاش کنید خود محور باشید. برای کسب نتیجه بهتر، فقط زندگی را مطابق آنچه که می‌خواهید ادامه دهید. نیازی نیست به دنباله روی از دیگران و گذراندن زندگی خود مطابق نظر افراد بپردازید. بنابراین برنامه خود را برای زندگی کردن داشته باشید، ولی می‌توانید از تجریبات دیگران استفاده کنید.

2) از سلامت روحی و جسمی خود مراقبت کنید

سلامتی ثروتی است که اگر نباشد، هیچ گاه نمی‌توانید از زندگی لذت ببرید. بنابراین با احساس خواب آلودگی، بیماری و خستگی نمی‌توانید به موفقیت یا شادی برسید. افراد موفق همیشه راهی برای ورزش و سلامتی پیدا می‌کنند. بنابراین یادتان باشد که هرگز مشغله زیاد نباید مانع سلامت شما شود.

وقتی به اندازه بخوابید و ورزش کنید، به میزان کافی انرژی دارید. این انرژی کافی، اراده شما را تقویت می‌کند و در نهایت سطح اطمینان بالایی در زمان تصمیم‌گیری خواهید داشت. بنابراین خوب زندگی کردن و عملکرد بهتر نیازمند سلامت جسم و روح شما است. موارد دیگری مانند خوردن غذای سالم، کاهش مصرف الکل و ترک سیگار نیز تاثیر خوبی دارند.

3) ارزش‌ها را در زندگی خود بیافرینید

با تمرین حداقل‌ها در زندگی، می‌توانید شاد باشید. ساده زیستی به معنی عدم خرید کالا‌های گران قیمت نیست، بلکه در این شیوه تماما روی احساسات درونی تمرکز می‌شود. در حقیقت خلق ارزش‌ها می‌تواند منجر به کسب ثروت نیز شود. برای مثال بیل گیتس با پیش‌بینی نیاز افراد، ویندوز را اختراع کرد و با ارزشی که ایجاد کرد توانست فرد موفقی باشد.

بنابراین تمام ارزش‌های زندگی، پول نیست. علیرغم اهمیت بالای پول در کیفیت زندگی، هیچ گاه مادیات قرار نیست تعیین کنند شما چه کسی هستید. پس مهم‌تر این است که چطور از درون بدرخشید، از توانایی‌های خود استفاده کنید و خود را ر‌ها سازید.

4) به صورت معنی دار هدف‌گذاری کنید

تمامی افراد زمان هدف‌گذاری به فکر ماشینی گران قیمت یا خانه‌ای لوکس هستند. اما این را بدانید که این اهداف مادی بوده و هیچ ارزشی در زندگی ندارند. هیچ گاه این اهداف نمی‌توانند انگیزه‌ای در فرد ایجاد کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم هدفی معنا دار انتخاب کنید تا بتوانید با انگیزه بیش‌تری زندگی خود را ادامه دهید.

5) در زمان حال زندگی کنید

یکی از لازمه‌های رسیدن به موفقیت، زندگی در زمان حال است. تا زمانی که در زندگی خود مدام به فکر آینده یا گذشته باشید، هیچ حس خوب یا تغییری را احساس نمی‌کنید. بنابراین، وقتی به تفریح می‌روید، به کار فکر نکنید. همچنین در زمان کار، هر لحظه به فکر تفریحات یا سرگرمی نباشید. استرس انسان دقیقا ناشی از همین نگرانی‌ها است.

آدمی با فکر به مواردی که هنوز زمان آن نرسیده است، فقط خود را نگران‌تر می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید زندگی شادی را تجربه کنید، باید این نگرانی‌ها را از خود دور سازید. برای این کار، کافی است لحظه به لحظه زندگی کنید. هیچ نگرانی‌ای در آینده وجود ندارد که نتواند حل شود. فقط اکنون به زندگی خود ادامه دهید و هر مشکلی را در زمان خود برطرف کنید.

6) یک پارانویید معکوس شوید

در زندگی به جای اینکه به فکر این باشید که جهان هستی چگونه به شما آسیب می‌رساند. بهتر است به این بیندیشید که این دنیا چگونه شما را حمایت و همراهی می‌کند. در صورتی که در شرایط بدی قرار گرفتید، سعی کنید مثبت بیندیشید و به دنبال راهی برای حل آن بگردید.

بدبین بودن نسبت به آینده و جهان باعث می‌شود هرگز نتوانید کار اضافه‌ای انجام دهید. زیرا معتقد هستید که هر کاری که شما شروع کنید، انتهایی ندارد. همچنین هیچ کس قرار نیست قدر تلاش‌های شما را بداند. برای موفقیت لازم است بر خلاف این تفکر بدبینی، خوب فکر کنید.

افراد موفق‌اندیشه‌ای معکوس دارند. نسبت به آینده بسیار مثبت‌اندیش بوده و به رویا‌های خود معتقد هستند. پس به خودتان و تلاش های‌تان باور داشته باشید. زیرا اگر به تلاش‌ها و نتایجی که از آن به دست می‌آورید اعتماد نداشته باشید، در نهایت دست از تلاش بر می‌دارید. با دانلود فیلم انگیزشی درباره موفقیت می‌توانید ذهنیت خود را نسبت به آینده تغییر دهید. این ویدیو‌ها به شما کمک می‌کنند انگیزه بگیرید و بهتر از قبل به مسیر خود ادامه دهید.

7) در زندگی، عمل گرا باشید

افراد موفق و عمل گرا هر لحظه در حال تلاش هستند. آن‌ها هیچ وقت منتظر اتفاقات خوب نمی‌شینند و آن را برای خود خلق می‌کنند. عمل گرا بودن از مزیت‌هایی زیادی برخوردار است. برای مثال وقتی مطابق برنامه‌های خود پیش می‌روید و یکی یکی به اهداف‌تان می‌رسید، خوشحال می‌شوید. در همین زمان انگیزه زیادی پیدا می‌کنید.

هیچ نتیجه خوبی بدون سختی امکان‌پذیر نیست. پس اگر می‌خواهید عملکرد خوبی داشته باشید و به موفقیت برسید، باید حسابی تلاش کنید. از کار اضافی خسته نشوید. تا جایی که می‌توانید روی اهداف‌تان تمرکز کنید و با مثبت‌اندیشی به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید. درنهایت طعم شیرین موفقیت را در زندگی احساس خواهید کرد.

8) با توجه به رویا‌هایی که دارید، زندگی کنید

در صورتی که رویایی در زندگی ندارید، ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب احساس کسالت و بی‌حوصلگی کنید. در زندگی خود رویایی را تعیین کنید. همین رویا‌ها عامل حرکت و انگیزه در زندگی شما هستند. بنابراین، بدون رویا پردازی و زندگی مطابق آن، به موفقیت چندانی دست نمیابید.

شاد زیستن رمز اصلی موفقیت

اغلب مردم رابطه میان شادی و موفق شدن در زندگی را اشتباه متوجه شده‌اند. بنابراین، اگر از کسی بپرسید علت شاد نبودن شما چیست؟ اولین پاسخ همه افراد؛ نداشتن پول، نرسیدن به خواسته‌ها و نبود موفقیت در زندگی است.

در صورتی که این چرخه، معکوس است. شادی علت و موفقیت معلول آن به حساب می‌آید. شما با شاد بودن و حال خوب می‌توانید برای حرکت در مسیر رویا‌های خود انگیزه داشته باشید. پس سعی کنید در مرحله اول شاد باشید. بعد بی‌نهایت تلاش کنید. در آخر می‌توانید نتیجه خوبی به دست‌آورید.

1) عوامل موثر در شاد زیستن

تعریف شادی در همه افراد متفاوت است. در حقیقت حس رضایت از کار‌هایی که دوست دارید انجام دهید، شادی محسوب می‌شود. ممکن است فردی با دیدن فیلم، یکی با کتاب خواندن و دیگری با خوردن یک غذای لذیذ احساس شادی کند. اما در این قسمت قرار است راه‌های ایجاد شادی در زندگی را توضیح دهیم.0

2) خاموش کردن تلویزیون

در رسانه‌ها تعداد زیادی اخبار منفی و ساختگی در جریان است. با توجه به این اخبار فقط ذهن خود را آشفته می‌کنید. پس برای مدتی رسانه‌ها و حواشی را کنار بگذارید. همچنین در مورد این اخبار گفتگو نکنید. در این صورت زندگی شادی را تجربه می‌کنید. دانلود فیلم انگیزشی درباره موفقیت و تماشای آن، جایگزین خوبی برای این اخبار منفی است.

 

3) لبخند زدن

حتی اگر روز بدی داشتید، سعی کنید برای چند ثانیه لبخند بزنید. آزاد‌سازی سروتونین در مغز باعث می‌شود خلق و خو شما بهبود یابد. طبق مطالعات، لبخند زدن احساس خوشبختی بیش‌تری را در افراد ایجاد می‌کند. بنابراین با دوستتان که دائماً شما را می‌خنداند، صحبت کنید. همچنین می‌توانید فیلم خنده داری ببینید. در نهایت اگر هیچ از این دو امکان‌پذیر نبود، فقط لبخند زدن را تقلید کنید.

31

4) ساخت لیست قدردانی

در صورتی که همیشه در حال دیدن نکات منفی زندگی یا کسب و کار خود هستید. پیشنهاد می‌کنیم مجموعه‌ای از مواردی که قدردان آن هستید، تهیه کنید. با دیدن این لیست دیگر به سراغ نکات منفی نخواهید رفت.

5) یادگیری مهارت‌های جدید و آموزش به دیگران

با یادگیری یک فرآیند جدید می‌توانید در زندگی پیشرفت کنید، وضعیت خود را بهبود ببخشید و در نهایت خوشحال شوید. همچنین یادگیری مهارت جدید باعث می‌شود احترام و ارزشمندی خاصی را برای شما در میان همکاران‌تان ایجاد کند.

البته لزومی ندارد این مهارت‌ها حتما در زمینه شغلی شما باشند. مشغول شدن به یک سرگرمی یا یادگیری مهارتی جدید در هر زمنیه کاری و غیر کاری، می‌تواند عاملی برای خوشحالی شما محسوب گردد. کمک کردن به دیگران یکی دیگر از راه‌هایی است که انسان را خشنود می‌سازد. پس سعی کنید در اوقات آزاد خود از این مهارت‌های جدید به دیگران نیز آموزش دهید.

6) ثبت موفقیت‌های روزانه

مسیر مبارزه انسان در زندگی، برای رسیدن به اهداف وی اهمیت زیادی دارد. بنابراین می‌تواند در این راه تمامی نتایج خوب خود را به صورت روزانه یادداشت کند. حتی برگزاری یک جشن کوچک در پایان روز می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد. با این کار از زندگی و کار خود لذت می‌برید. همچنین به جای تمرکز روی اهداف خود، می‌توانید روند پیشرفت خود را مشاهده کنید.

7) انتخاب دوستانی خوب

طبق مطالعه روانشناسان، افراد شباهت زیادی با کسانی دارند که بیش‌ترین وقت خود را با آن‌ها می‌گذرانند. پس دوستان خوبی برای خود انتخاب کنید. نگاهی به زندگی خود بیندازید و ببینید آیا هیچ اثری از افرادی به عنوان راهنما است؟ اگر پاسخ منفی بود، باید آن‌ها را حذف و با افراد بهتری جایگزین کنید. انسان‌هایی را انتخاب کنید که وقتی ناباور‌ترین روز‌های زندگی‌تان در حال سپری شدن است، کسی را داشته باشید که شما را باور کند.

8) استراحت کافی

انسان اگر می‌خواهد زندگی شادی را تجربه کند؛ باید برای استراحت خود زمانی کافی در نظر داشته باشد. در غیر این صورت، کار بی‌وقفه فقط شما را به فرسودگی شغلی نزدیک‌تر می‌کند. عصر‌ها کار را کنار بگذارید. زمانی را برای استراحت و گذراندن اوقات خود در کنار اعضای خانواده قرار دهید.

9) بخشیدن دیگران

یاد یگیرید که فورا دیگران را ببخشید. افکار انتقام جویانه خود را دور بریزید. این تفکرات را با برنامه‌هایی هدف دار برای حرکت در مسیر پیشرفت جایگزین کنید. پس از اتفاقات بدی که رخ می‌دهد، فورا عبور کنید و دیگران را ببخشید.

10) ) عدم فکر بیش از اندازه

صاحبان مشاغل زیادی سعی دارند به این فکر کنند که بازار چه وضعی دارد؟ ولی این تفکر فقط از یک ذهن منفی بر می‌آید. افراد برای موفق شدن لازم است این افکار منفی را دور بریزند. بهتر است تلاش کنید، این نگرانی‌ها را از خودتان دور سازید و هرگز نگران نباشید.

 

 

11) طراحی برنامه تفریحی

با در نظر‌گیری زمانی برای تفریحات سالم، می‌توانید شادی را در زندگی خود چند برابر کنید. کنسرت، سینما، شهربازی و خیلی از تفریحات دیگری که می‌توانید با دوستان خود انجام دهید. پس همین حالا زمانی برای این تفریحات اختصاص دهید.

12) داشتن حیوان خانگی و مراقبت از آن

اگر تا الان یک حیوان خانگی نداشتید، حتما این کار را انجام دهید. نتایج زیادی از تاثیر مراقبت از حیوان خانگی در بهبود افسردگی وجود دارد. ارتباط با موجودات زنده می‌تواند تاثیر خوبی در حال شما داشته باشد و احساس شادی را در شما ایجاد کند.

جمع بندی

در این مطلب تمامی راه‌های داشتن یک زندگی موفق را بیان کردیم. از آن جایی که موفقیت افراد وابسته به شاد بودن و داشتن انگیزه در آن‌ها است، راه‌های شاد زیستن را نیز توضیح دادیم. اگر شما هم دوست دارید جزء یکی از افراد موفق باشید، بهتر است این راه‌ها را انجام دهید. همچنین با مراجعه به منبع سایت انگیزشی جادوی باور می‌توانید در این زمینه مطالب زیادی را مشاهده کنید.