معرفی ورزشگاه های پیشرفته قطر برای جام جهانی 2022

به گزارش اخبار جام جهانی شهرخبر، ورزشگاه های  قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به بهترین تجهیزات رفاهی و ورزشی مجهز شده‌اندکه دلیل ساخت اکثر این ورزشگاه ها میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ است. از این جهت در گزارشی ورزشگاه های زیبای قطر را برای جام جهانی 2022 به شما معرفی میکنیم

1-ورزشگاه البیت

ورزشگاه البیت که در شهر خور واقع شده و گنجایش 60 هزار تماشاچی را دارد میزبان رقابت افتتاحیه جام جهانی قطر خواهد بود. ورزشگاه البیت طوری طراحی‌شده است که تصور میکنید در درون یک چادر بسیار بزرگ قرار گرفته اید. این استادیوم زیبا که طراحی آن بر اساس چادرهای مردم چادرنشین قطر و حاشیه خلیج‌فارس میباشد دارای۴۰۰۰۰۰ متر مربع فضای سبز و یک سقف جمع شونده پیشرفته است. این ورزشگاه میزبان ۹ بازی تا مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد.

30

2- ورزشگاه الجنوب

ورزشگاه الجنوب در شهر الوکره واقع شده و گنجایش 40 هزار تماشاچی را دارد یکی از ورزشگاه‌های جذاب و پیشرفته ای است که برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته‌شده است. طراحی این ورزشگاه بر اساس بادبان‌های قایق‌های سنتی الهام گرفته شده است که مردم قطر از آنها برای صید مروارید استفاده میکردند. استادیوم الجنوب میزبان هفت بازی تا مرحله یک شانزدهم در قطر خواهد بود. این ورزشگاه دارای سیستمهای خنک کننده قوی و سقف جمع شونده است.

40

3-ورزشگاه الثمامه

ورزشگاه الثمامه در شهر دوحه واقع شده و گنجایش 40 هزار تماشاچی را دارد. طراحی این ورزشگاه از یک کلاه سنتی یا عرقچین به نام «قحفیه» الهام گرفته شده که مورد استفاده مردان اعراب است. طراحی ورزشگاه های قطر مثل البیت و الجنوب و همین ورزشگاه زیبای الثمامه به گونه ای بوده که گردشگران جام جهانی 2022 قطر را با فرهنگ مردم قطر و اعراب منطقه خلیج فارس آشنا کند. این ورزشگاه بی نظیر میزبان هشت بازی تا مرحله یک چهارم نهایی در جام جهانی قطر خواهد بود.

41

4-ورزشگاه ملی لوسیل

ورزشگاه ملی لوسیل که بزرگترین ورزشگاه قطر میباشد در شهر لوسیل واقع شده و گنجایش 80 هزار تماشاچی را دارد. برای تعریف از این استادیوم مدرن و جذاب ذکر این مسئله کافیست که قطر شهر لوسیل را برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ ساخته واین شهر را به یکی از بهترین مکان های گردشگری دنیا تبدیل کرده است. طراحی این ورزشگاه بی نظیر از تلفیق نور و سایه که نشان دهنده فانوس فنار است الهام گرفته شده و فینال جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ و مراسم اختتامیه در این ورزشگاه انجام خواهد شد.

42

 قطر 8 ورزشگاه زیبا و پیشرفته را برای میزبانی جام جهانی در مدت کوتاهی ساخت تا بتواند علاوه بر میزبانی با کیفیت فرهنگ و رسوم خود را به گردشگران و میهمانان جام جهانی 2022 معرفی کند. 4 ورزشگاه دیگر قطر برای میزبانی جام جهانی ورزشگاه بنیاد قطر (شهر آموزش)، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه، ورزشگاه راس ابو عبود و ورزشگاه احمد بن علی نام دارند.

آخرین اخبار مربوط به جام جهانی 2022 قطر را در سایت شهر خبر بخوانید