معرفی کسب و کارهایی که به راننده پایه یک نیاز دارند

رانندگی را می‌توان یکی از مشاغل درآمدزا در بازار کار کشور دانست. رانندگی ماشین‌های سنگین به دلیل ویژگی‌های خاصی که این نوع از وسایل نقلیه دارا است، همواره موردتوجه علاقه‌مندان به شغل رانندگی بوده است. در این مقاله با راهنمای استخدام راننده پایه یک در خدمت شما هستیم.

در این راهنمای استخدام راننده پایه یک، به معرفی کسب‌وکارهایی که به راننده تریلی و کامیون نیاز دارند خواهیم پرداخت. همچنین با بررسی برخی از آگهی‌های استخدام راننده پایه یک در سال 1401، نگاهی به شرایط استخدامی در این فرصت شغلی خواهیم انداخت. پس با مطالعه این مطلب، همراه ما باشید.

شرح وظایف شغلی راننده کامیون و راننده تریلی

اگر به دنبال پیدا کردن آگهی‌های استخدامی مانند آگهی استخدام راننده پایه یک در اداره پست، شرکت‌های فعال در صنایع غذایی یا صنعت نفت و پتروشیمی هستید، ابتدا باید با شرایط استخدامی و شرح وظایف شغلی راننده پایه‌یک آشنا باشید.

یک راننده کامیون یا راننده تریلی را می‌توان مسئول حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا‌ها و محصولات شرکت از یک مکان به مکانی دیگر دانست. رانندگان پایه‌یک معمولا برای ساعات طولانی رانندگی کرده و از یک استان به استانی دیگر یا از یک شهر به شهری دیگر، کالاها و محصولات شرکت‌ها را منتقل‌ می‌کنند. همچنین یک راننده تریلی یا کامیون، ممکن است در بارگیری و باراندازی کالاها مشارکت داشته باشد.

از مهم‌ترین نکات در شرح وظایف شغل راننده پایه‌یک می‌توان به مواردی مانند بارگیری وسیله نقلیه، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تخلیه ایمن بار در مقصد اشاره کرد. در ادامه این راهنمای استخدام راننده پایه یک، برخی از وظایف شغلی رانندگان کامیون و تریلی آورده شده است:

  • همکاری با توزیع‌کنندگان محصولات
  • توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در طول رانندگی
  • اطمینان یافتن از استقرار ایمن و محکم بار در وسیله نقلیه
  • بررسی شرایط مکانیکی اتومبیل قبل از شروع به رانندگی
  • انجام برنامه‌ریزی برای تحویل به‌موقع کالاها و انتخاب مسیر پیش از شروع سفر
  • ارائه گزارش‌های به‌موقع و انجام اقدامات ضروری در صورت بروز تصادف یا نقص در وسیله نقلیه
  • انجام کارهای روزانه مرتبط با وسیله نقلیه مانند تمیز کردن وسیله نقلیه و سوخت‌گیری
  • تعامل و برخورد مناسب با مشتریان
  • ارائه گزارش سفر قبل و بعد از شروع رانندگی کامیون یا تریلی
  • مستندسازی و ثبت گزارش تحویل کالاها و محصولات

شرایط و مدارک لازم برای کار به‌عنوان راننده پایه‌یک

داشتن گواهینامه رانندگی پایه‌یک برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون، تراک میکسر و تریلی یخچالی ضروری است. همچنین یک راننده تریلی یا کامیون باید ضمن تسلط به قوانین راهنمایی و رانندگی، از نکات مربوط به رانندگی با کامیون و تریلی مطلع باشد.

نکاتی مانند حداکثر ساعات رانندگی با کامیون و توجه به زمان‌های لازم برای استراحت، جزء نکات بسیار مهم در رانندگی تریلی و کامیون هستند. از دیگر شرایطی که معمولا در آگهی‌های استخدام راننده پایه یک فوری تهران و سایر شهرها به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، سوابق رانندگی رانندگان است.

این در حالی است که برای استخدام در فرودگاه و برخی از شرکت‌ های حمل و نقل و سازمان‌هایی مانند اداره پست و نیروی انتظامی، ممکن است از داوطلبان درخواست شود تا نسبت به انجام آزمایشات پزشکی اقدام کنند. در ادامه این راهنمای استخدام راننده پایه یک، به برخی دیگر از شرایط استخدام راننده پایه‌یک اشاره خواهیم کرد:

  • سابقه کاری مرتبط
  • توانایی انجام رانندگی ایمن
  • عدم استفاده از دخانیات
  • کارت پایان خدمت
  • حداقل مدرک دیپلم

کسب‌وکارهایی که به استخدام راننده پایه‌یک نیاز دارند

سوالی که در اینجا ممکن است مطرح شود این است که: «کدام کسب‌وکارها آگهی استخدام راننده پایه‌یک منتشر می‌کنند؟». در حقیقت رانندگان کامیون و تریلی معمولا برای شرکت‌های تولیدی یا صنعتی و کسب‌وکارهای بزرگی که نیاز به حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات خود دارند، کار می‌کنند.

شرکت‌های دارویی و توزیع‌کنندگان محصولات آرایشی بهداشتی، شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی، شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی، شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی و شرکت‌های فعال در صنایع شیمیایی، نفت، گاز و پتروشیمی، روزانه آگهی‌های استخدام خود را در فرصت شغلی راننده پایه‌یک در منابع کاریابی منتشر می‌کنند.

شرکت پالایش نفت جنت

شرکت‌های فعال در صنعت نفت جزء کسب‌وکارهایی هستند که نیاز به استخدام راننده کامیون و تریلی دارند. شرکت پالایش نفت جنت یکی از شرکت‌هایی است که از بین داوطلبان استخدامی آقا، اقدام به جذب نیروی راننده تریلی کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در تهران منطقه سعادت‌آباد و واحد پالایشگاهی این مجموعه، در شهرک صنعتی جنت‌آباد واقع شده است.

شرکت پالایش نفت جنت بزرگ‌ترین تولیدکننده قیرهای راه‌سازی در مرکز ایران است. این شرکت خصوصی که در سال 1385 تأسیس شده است با تولید روزانه بیش از 1500 تن قیر، نیاز به نیروی راننده تریلی دارد. برای استخدام در شرکت پالایش نفت جنت می‌توانید به وب‌سایت رسمی شرکت مراجعه کرده، فرم استخدامی را تکمیل و برای شرکت ارسال نمایید.

استخدام راننده پایه یک در شرکت کاله

یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در حوزه صنایع غذایی که نیاز فراوانی به رانندگان پایه‌یک دارد، شرکت کاله است. این شرکت که در سال 1366 تأسیس شده است، توانسته است در سال‌های مختلف خود را به‌عنوان تنها صادرکننده نمونه کشور در حوزه فرآورده‌های لبنی مطرح نماید.

رانندگان کامیون و تریلی یخچالی در شرکت کاله، محصولات غذایی با برندهای این مجموعه را به دست فروشندگان سراسر کشور می‌رسانند. از محصولات این شرکت می‌توان به ماست، بستنی، پنیر و شیر اشاره کرد. برای اطلاع از جدیدترین آگهی‌های استخدام راننده پایه یک در شرکت کاله، می‌توانید به لینک مورداشاره در ابتدای این راهنمای استخدام راننده پایه یک مراجعه کنید.

استخدام راننده پایه‌یک در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبری که در سال 1401 اقدام به انتشار آگهی استخدام راننده کامیون کرده است، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است. از شرایط استخدامی دیجی کالا در فرصت شغلی راننده پایه‌یک می‌توان به داشتن گواهینامه پایه‌یک، ارائه کارت هوشمند باربری و سابقه کاری مرتبط با ماشین‌های 8 تنی اشاره کرد.

استخدام راننده پایه‌یک در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت

یکی دیگر از کسب‌وکارهایی که در سال 1401 اقدام به انتشار آگهی استخدام راننده پایه‌یک کرده است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت که از سال 1393 فعالیت خود را شروع کرده است، دارای بیش از 450 فروشگاه در تهران و سایر شهرهای کشور است.

از شرایط استخدام راننده کامیون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت می‌توان به حداکثر سن 35 سال، ارائه مدرک دیپلم و گواهینامه رانندگی پایه‌یک اشاره کرد. برای استخدام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت، می‌توانید فرم استخدامی در سایت رسمی این شرکت را تکمیل نمایید.

جمع‌بندی

یکی از فرصت‌های شغلی بسیار مهم در بازار کار امروز، فرصت شغلی راننده پایه‌یک است. بدون استخدام رانندگان وسایل نقلیه سنگین، دسترسی به کالاها و محصولات مختلف در نقاط مختلف کشور کاری بسیار دشوار و در برخی از مواقع غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل در این راهنمای استخدام راننده پایه یک، به شرح وظایف شغلی و بررسی شرایط و مدارک لازم برای استخدام راننده کامیون و تریلی پرداختیم.

همچنین برخی از کسب‌وکارهایی را که نیاز به استخدام راننده پایه‌یک دارند، خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم. درنهایت پیشنهاد می‌کنیم قبل از بررسی فرصت‌های مهاجرت به کشورهایی مانند کانادا و ترکیه، حتما سری به آگهی‌های استخدامی سایت‌های کاریابی داخلی بزنید. با کاریابی در منابع معتبر، می‌توانید از جدیدترین فرصت‌های شغلی راننده پایه‌یک با حقوق بالا در تهران، شیراز، عسلویه، کنگان و... مطلع شوید.