قیمت میلگرد امروز در آهن آنلاین

مجموعه آهن آلات آهن آنلاین یکی از مطمئن‌ترین مراکز در خصوص تامین محصولات فولادی است. در آهن آنلاین انواع آهن آلات و به‌خصوص میلگرد با قیمت مناسب عرضه می‌شوند. در این مطلب قرار است به بررسی قیمت میلگرد امروز در آهن آنلاین بپردازیم. اگر قیمت میلگرد برای شما مهم است، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عوامل و  فاکتورهای تعیین کننده قیمت روز میلگرد

میلگرد یکی از نیازهای اساسی صنعت ساختمان‌سازی است و بدون آن هیچ پروژه‌ای را نمی‌توان به پایان رساند. بنابراین اطلاع از قیمت میلگرد برای فعالان این حوزه اهمیت زیادی دارد. قیمت روز میلگرد با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

عرضه و تقاضا

ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین فاکتور در قیمت‌گذاری میلگرد، به میزان عرضه‌و‌تقاضا برمی‌گردد. در یک بازار با شرایط نسبتا پایدار، این میزان تقاضا از سوی مصرف‌کننده و همچنین سطح تولید از سوی تولیدکننده است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند. هرچه میزان تقاضا بالاتر باشد، طبیعتا با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود. به میزانی که سطح تولید پاسخگوی نیاز بازار باشد، قیمت‌ها نیز ثبات نسبی خواهند داشت.

نرخ تورم

نرخ تورم مورد بعدی است که بر روی قیمت روز میلگرد اثرگذار خواهد بود. قیمت میلگرد امروز در آهن آنلاین برای میلگرد آجدار 14 اصفهان حدود 19 هزار تومان است. این محصول در سه ماه گذشته بیش از 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. این موضوع نشان‌دهنده تاثیر تورم بر بهای میلگرد است. درحال‌حاضر طبق نظر بانک مرکزی و همچنین مرکز ملی آمار ایران، تورمی نزدیک به 50 درصد را تجربه می‌کنیم که بر بازار فولاد نیز تاثیرات زیادی خواهد گذاشت. از جمله این تاثیرات می‌توان به افزایش خزنده قیمت میلگرد آجدار در بازار و کاهش تقاضا در بازار مسکن اشاره کرد که رکود تورمی را در این حوزه ایجاد کرده‌اند.

 

در این تصویر تغییرات قیمت میلگرد آجدار 14 ذوب آهن اصفهان را در سال 1401 مشاهده می کنید.

نوع میلگرد

میلگردها در انواع متفاوتی تولید می‌شوند. استانداردهای جهانی برای تولید این محصولات متنوع است و با توجه به کیفیت، وزن، قطر، ساده یا یا آجدار بودن و همچنین میزان خمش‌پذیری میلگرد، قیمت آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در صورت یکسان بودن کیفیت و استاندارد تولید میلگرد، وزن آن‌ها تعیین‌کننده قیمت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، میلگرد سایز 16 اصفهان از میلگرد سایز 28 همین کارخانه قیمت کمتری دارد چرا که سبک‌تر است.

نرخ دلار

بهای دلار نیز فاکتور دیگری است که بر ارزش میلگرد تاثیر می‌گذارد. البته خود دلار نیز معمولا با توجه به نرخ تورم و البته شوک‌های ناگهانی در دنیای سیاست تغییر قیمت می‌دهد. در ماه اخیر افزایش قیمت دلار تاثیر چشمگیری در بالا رفتن قیمت تیرآهن و میلگرد داشت که با گذشت زمان اندکی قیمت‌ها متعادل‌تر شدند.

تغییر فصل

تغییر فصل بر میزان تقاضا در بازار اثر می‌گذارد. به‌طورسنتی با شروع فصل پاییز ساخت‌و‌ساز کم شده و کم شدن تقاضا را در پی دارد که باعث شکسته شدن قیمت‌ها می‌شود. اما معمولا شرایط طور دیگری رقم می‌خورند. به عنوان مثال نرخ تورم ماهانه به‌طورمتوسط 3 درصد اعلام شده است که اجازه کاهش قیمت محسوس برای محصولات فولادی را نمی‌دهد. همچنین تغییرات دیگر در بازار مانند افزایش نرخ دلار نیز معمولا سناریوی سنتی مورد انتظار را در فصل سرما نقش‌ بر آب می‌کنند.

بازار جهانی

بازار جهانی همواره یکی از بازیگران اصلی در دنیای فولاد بوده است. طبیعتا تغییر قیمت‌ها در سطح جهانی بر قیمت‌های داخلی نیز اثرگذار هستند. مشخص است که معمولا تورم جهانی با افزایش قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی در داخل کشور هم همراه است. اما گاهی شرایط پیچیده‌تر هم می‌شود. به‌عنوان‌مثال با افزایش یا کاهش ظرفیت تولید در کشورهای تولیدکننده میلگرد، تغییرات قیمت به سرعت به‌شکل موج‌گونه به بازارهای سایر کشورها  می‌رسد. علاوه‌بر این، رونق بازار جهانی معمولا با افزایش سطح صادرات فولاد در داخل کشور همراه است که با ارزآوری بیشتر، به رونق بخش فولاد و همچنین سایر صنایع وابسته کمک خواهد کرد.

نمودار قیمت میلگرد امروز

نمودار قیمت میلگرد امروز را می‌توانید در آهن آنلاین به‌طور‌لحظه‌ای مشاهده کنید. انواع میلگردهای کارخانه‌های کشور با تفکیک سایز و استاندارد ساخت در این وبسایت موجود هستند. هرگونه تغییر قیمت در بازار کشور به صورت آنی در این وبسایت نیز اعمال شده است. در عکس زیر قسمتی از لیست قیمت میلگرد روز را در سایت آهن آنلاین مشاهده می کنید.

در این تصویر قسمتی از لیست قیمت میلگرد آجدار آهن آنلاین را مشاهده می کنید.

 

بروزرسانی قیمت میلگرد در آهن آنلاین، به چه صورت است؟

در آهن آنلاین قیمت‌ها به سرعت و لحظه‌ای به‌صورت کاملا شفاف به‌روزرسانی می‌شوند. شما همچنین در خصوص قیمت میلگرد و سایر آهن آلات می‌توانید نمودار قیمت هفتگی، ماهانه و سه ماهه هر محصول را مشاهده کنید تا در خصوص تغییرات آینده در قیمت هر محصول دید بهتری داشته باشید.

فواید خرید میلگرد از آهن آنلاین؛ سریع، به صرفه و آنلاین

علاوه بر مشاهده قیمت آهن آلات مختلف، شما می‌توانید میلگرد و سایر محصولات فولادی مدنظرتان را از آهن آنلاین خریداری کنید. این مجموعه 13 سال سابقه فروش آنلاین دارد و با تیم قوی و با تجربه خود خریدی مطمئن و به‌صرفه با قیمت‌های شفاف را برای شما رقم می‌زند. شما همچنین می‌توانید پیش از خرید با تیم کارشناسان این مجموعه مشورت کرده و سبد خرید متناسب با بودجه و شرایط پروژه خود را داشته باشید.

 در این تصویر لوگو شرکت آهن آنلاین را مشاهده می کنید.

سخن پایانی

قیمت میلگرد امروز در آهن آنلاین را می‌توانید به تفکیک کارخانه و سایز هر میلگرد مشاهده کنید. در چند روز گذشته میلگرد به ثبات قیمت رسیده است اما مشخص نیست که این روند تا پایان سال ادامه دارد یا خیر. توصیه می‌کنیم برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید یا عدم خرید میلگرد، با کارشناسان باتجربه ما در آهن آنلاین مشورت کنید.