ضرورت شفاف سازی درباره قرارداد امداد خودرو با یک شرکت بیمه گر
 "شرکت امدادخودرو چندین سال است که در قالب انواع کارت طلایی به مشتریان خود خدمات بیمه ای، تعمیر و تعویض ارائه می کند. از آنجا که خدمات کارت طلایی به لحاظ کارکردی رقیب شرکت های بیمه ای محسوب می شود، ولی برخی از اسناد حاکی همکاری بین شرکت امدادخودرو و شرکت های بیمه ای است که محل سوال می باشد.

براساس اسناد به دست آمده، شرکت امدادخودرو تفاهم نامه ای را با شرکت بیمه ایران با عنوان"قرارداد پوشش بیمه ای مشترکین کارت طلایی امدادخودرو ایران" به منظور"پوشش خسارت اصلی پوشش بیمه ای قابل ارائه از سوی بیمه گر برای محصولات تولیدی سواری شرکت ایران خودرو" امضا نموده است. طبق این سند، خطرات اصلی تحت پوشش شامل آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی می شود.

با توجه به محتوای این همکاری این سوال مهم مطرح است که اساسا چنین تفاهم نامه ای براساس کدام مبانی عقلی و قانونی صورت گرفته است؟ اگر شرکت امدادخودرو قانونا مجوز صدور کارت طلایی و ارائه خدمات بیمه ای را دارد پس دیگر نیازی به عقد قرارداد با یک شرکت بیمه ای دیگر برای پوشش خطرات اصلی نیست. چرا که این کار صرفا هزینه تمام شده ارائه خدمات را افزایش می دهد و مردم متضرر می گردند. در حالت دوم هم اگر شرکت امدادخودرو مجوز ارائه خدمات بیمه ای را به تنهایی ندارد و صرفا شرکت های بیمه ای می توانند این کار را انجام دهند، پس چرا کارت طلایی ارائه می کند؟

براساس آنچه که گفته شد، ضرورت این تفاهم نامه اصلا مشخص نیست و لذا انتظار این است که آقای صالحی مدیرعامل امدادخودرو در این زمینه پاسخگو باشد و در خصوص چرایی این تفاهم نامه توضیح دهد. همچنین بیمه مرکزی هم به عنوان مسئول ناظر بر رفتار شرکت های بیمه ای نیز بایستی در این خصوص شفاف سازی لازم را نماید.