وعده الکاظمی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق

مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق اعلام کرد چند روز دیگر شاهد خروج کامل نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق خواهیم بود. ما اجازه نخواهیم داد به امنیت و ثبات عراق ضربه وارد شود.

بر این اساس، الکاظمی در سخنرانی خود به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال عراق گفت: چند روز آینده شاهد خروج همه نیرو‌های رزمی ائتلاف بین المللی از عراق خواهیم بود. این خروج در چارچوب مذاکرات راهبردی با آمریکا انجام می‌گیرد و نقش نیرو‌های ائتلاف به صورت مستشاری ادامه خواهد یافت.. خروج نیرو‌های ائتلاف بیانگر توانایی همه نیرو‌های قهرمان عراق برای حفظ امنیت و ثبات عراق و ملت آن است.

وی ادامه داد: در بحبوبه کش و قوس‌ها و اختلاف دیدگاه‌های سیاسی پس از انتخابات پارلمانی اخیر، همگان باید اطمینان داشته باشند ما اجازه نمی‌دهیم امنیت و ثبات ملت عراق خدشه دار شود و با وجود همه این اختلافات و تفاوت دیدگاه ها، نیرو‌های ملی عراق، جریان‌های سیاسی جدید و نخبگان مستقل، فرزندان این وطن هستند و برای حفظ این کشور و امنیت آن به شدت حساسیت دارند. اختلاف دیدگاه‌ها و رویکرد‌ها در مقابل ایمان همگانی به اینکه عراق، چتر بالای سر و خانه واحد همه ما است و نا امن کردن آن خط قرمز است، رنگ می‌بازد.

وعده الکاظمی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق

الکاظمی در پایان ضمن قدردانی از ابراز همدردی با خود پس از حمله پهپادی چند هفته گذشته به محل اقامتش گفت: زندگی و جان من از زندگی و جان هیچ عراقی دیگری در سراسر وطن گرانبها‌تر نیست.