جنگ اوکراین برلین را فقیرتر می‌کند

کریستین لیندنر در گفتگو با روزنامه بیلد گفت: جنگ اوکراین همه ما را فقیرتر می‌کند، زیرا باید برای انرژی وارداتی هزینه بیشتری بپردازیم.

به گزارش راشاتودی، وزیر دارایی آلمان با اشاره به کاهش رشد و افزایش قیمت‌ها تاکید کرد که وضعیت فعلی در اقتصاد ملی نگرانی‌های جدی را برایش ایجاد کرده است و دولت برای جلوگیری از تهدید به رکود تورمی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

لیندنر گفت: هیچ آلمانی در زمستان آینده با مشکل جدی مواجه نخواهد شد، زیرا برلین در حال افزایش ذخایر و استفاده از منابع جایگزین عرضه است. آلمان می‌تواند استفاده از ذخایر نفت و گاز در دریای شمال را در نظر بگیرد که تا کنون استخراج آن بسیار پرهزینه تلقی می‌شده است.

لیندنر هشدار داد آلمان باید در درازمدت بنیاد‌های جدیدی برای رفاه ایجاد کند و بر جنبه‌های اجتماعی و زیست محیطی تأکید ویژه شود.

وزیر دارایی آلمان در پاسخ به این سوال که چرا آلمان همچنان پوتین را با واردات گاز و نفت تامین مالی می‌کند، گفت: پایان عرضه هیدروکربن روسیه آثار قابل توجهی بر کشور ما خواهد داشت. تحریم‌هایی را که به تازگی علیه مسکو اعمال شده بی‌نظیر است، اما در عین حال تأکید کرد که اقدامات تنبیهی نباید ثبات آلمان را به خطر بیندازد.

آلمان یکی از قطب‌های صنعتی اروپا وارد کننده اصلی گاز طبیعی روسیه است و در سال گذشته ۳۴ درصد از سوخت مصرف شده در این کشور از روسیه تامین شد. برلین همچنین مقادیر قابل توجهی نفت روسیه را خریداری می‌کند.

جنگ اوکراین برلین را فقیرتر می‌کند

پس از ۵ اسفند، زمانی که روسیه حمله خود را علیه اوکراین آغاز کرد، قیمت انرژی به شدت افزایش یافت و به سطوحی رسید که از سال ۲۰۰۸ مشاهده نشده بود. اگرچه این وضعیت تا حدودی تثبیت شده، اما قیمت‌ها همچنان نسبت به اواخر ماه فوریه بالاتر است و هزینه‌های زندگی را برای خانوار‌ها و مشاغل اروپایی افزایش می‌دهد.