نانسی پلوسی وارد سنگاپور شد

« نانسی پلوسی » در حالی وارد سنگاپور شد که سوالات درباره سفر او به تایوان هنوز مطرح است.

به گزارش واشنگتن پست، البته برخی منابع خبری احتمال می‌دهند رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا فردا شب به تایوان سفر کند.

برخی مقام‌های آگاه تایید کردند که نانسی پلوسی وهئیت همراه او پیش از طلوع خورشید به سنگاپور رسیدند. این مقام‌ها خواستند نامشان فاش نشود، زیرا اجازه صحبت درباره جزئیات سفر پلوسی برای رسانه‌ها را ندارند.

یک سخنگوی وزارت خارجه سنگاپور در این باره اعلام کرد: «نانسی پلوسی با نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و برخی مقام‌های کابینه دیدار خواهد داشت.»

رسانه‌ای نزدیک به پلوسی برای گزارش سفر او در حال حاضر وجود ندارد.

این در حالیست که روز گذشته نانسی پلوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راس هیئتی از کنگره آمریکا به منطقه هند و اقیانوس آرام، خواهد رفت و در سفر به «سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن» با مقامات این کشور‌های دیدار خواهد داشت.

پلوسی هیچ اشاره‌ای به سفر تایوان نکرده است و همین باعث شد تا «مایک پمپئو» وزیرخارجه دولت پیشین آمریکا، از «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور، برای تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر نکردن به تایوان انتقاد کند.

اما در مقابل پکن با هشدار به پلوسی نسبت به بازدید از این جزیره گفت که این «خط قرمز» چین را به چالش می‌کشد و آمریکا با «اقدامات متقابل قاطعانه» مواجه خواهد شد.

نانسی پلوسی وارد سنگاپور شد

دولت چین در چند ماه گذشته ضمن انتقاد از مداخله خارجی در تایوان و تاکید بر چین واحد، برگزاری مانور‌های نظامی را در نزدیکی تایوان  افزایش داده است.