بن گویر به یورش مجدد به مسجدالاقصی تهدید کرد

 ایتامار بن گویر ، وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی  بن گویر در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ اسرائیل گفت، دوباره به الاقصی یورش خواهد برد؛ اما اعلام این موضوع و تعیین زمان لازم نیست.

وی افزود: این دولت به تهدیدهای کسی اهمیت نمی‌دهد؛ اما ما نباید همه چیز را به حماس خبر دهیم. یهودیان تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند و از ورود به مسجدالاقصی محروم می‌شوند و این وضعیت باید تغییر کند.

همین شبکه اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بن گویر خواسته بود در مورد یورش به مسجدالاقصی با رئیس شاباک هماهنگ شود. رئیس شاباک هم به بن گویر گفته بود هیچ اطلاعات یا ارزیابی درباره اینکه یورش به این مسجد با دردسر همراه شود، وجود ندارد؛ اما در عین حال هیچ دلیلی هم برای این یورش وجود ندارد.

بن گویر در مصاحبه با شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم مدعی شده بود، دولت تسلیم تهدیدات حماس نمی‌شود. وی گفت: ما تسلیم تهدیدات حماس نشدیم. نه نتانیاهو و نه من نمی‌توانیم بپذیریم که کسی به ما اجازه ورود به مسجدالاقصی را ندهد. نتانیاهو با من موافق است، نباید تسلیم تهدیدات سازمان‌های تروریستی شویم. این دولت به کسی اجازه نخواهد داد که به آن دیکته کند که چه باید بکند. هرکس بخواهد ما را تهدید کند، با مشتی آهنین پاسخ خواهیم داد.

بن گویر به یورش مجدد به مسجدالاقصی تهدید کرد

شبکه «کان» نیز اعلام کرد، نهادهای امنیتی گفتند که بن گویر به دلایل امنیتی در حالی که جلیقه ضد گلوله به تن داشت به الاقصی هجوم برد. او با نتانیاهو توافق کرده بود که عملیات یورش طبیعی انجام شود و نتانیاهو از بن گویر نخواسته بود که این اقدام را به تعویق اندازد.

بن گویر صبح روز سه شنبه با حمایت شدید پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برد؛ اقدامی که بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی در نخستین واکنش به آن را محکوم کردند.