اصرار آمریکا بر ماندن در عین الاسد

یک منبع مسئول بلندپایه در استان الانبار پشت پرده حضور نظامیان تروریست آمریکا در پایگاه هوایی عین الاسد واقع در غرب این استان را افشا کرد.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت: «اصرار آمریکا برای باقی ماندن نیروهایش در داخل پایگاه عین الاسد ، در حالی است که مناطق اطراف پایگاه، بیابانی است و به خاطر دوری از شهرها، هیچ اهمیتی ندارد».

وی با بیان اینکه این ظاهر مسئله است و پشت پرده، چیز دیگری است، ادامه داد: نیروهای آمریکایی عین الاسد را به صورت تصادفی انتخاب نکرده‌اند، بلکه پس از بررسیهای گسترده کارشناسان مختلف، این تصمیم اتخاذ شد.

این منبع خاطر نشان کرد، اهمیت عین الاسد به این دلیل است که در نزدیکی میادین نفتی و گازی قرار دارد که به آمریکا اجازه می‌دهد بتواند نفوذ خود را در این مناطق به صورت غیر علنی گسترش دهد و کنترل میادین نفتی و گازی را به دست گیرد.

وی با اشاره به اینکه معادن زیادی نیز در این مناطق وجود دارد، تأکید کرد، افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در عین الاسد، به خاطر مسائل جنگی نیست، بلکه انگیزه اقتصادی در پس آن قرار دارد.

این منبع در پایان گفت که نیروهای آمریکایی برای طولانی مدت در عین الاسد باقی خواهند ماند و آنچه درباره خروج این نیروها در آینده نزدیک گفته می‌شود، نوعی خیالبافی است.

این در حالی است که پس از اینکه آمریکا در جنگ نظامی و نرم و استفاده از تروریسم در عراق شکست خورد، این بار از رهگذر فشار اقتصادی در پی ضربه زدن به این کشور است.

فاضل موات از رهبران ائتلاف دولة القانون عراق در این زمینه گفت: آمریکا از اشغالگری نظامی در پایگاه عین الاسد یا داخل منطقه سبز عبور کرده است و به اشغالگری نظامی-اقتصادی روی آورده است.

موات تأکید کرد، هژمونی اقتصادی، به اشغالگری نظامی آمریکا در عراق افزوده شده است؛ گذشته از هژمونی اجتماعی که برخی از نهادهای وابسته به واشنگتن در این کشور ایجاد کرده‌اند و زمانی که دولت عراق بخواهد قراردادی با شرکتهای غیر آمریکایی منعقد کند، واشنگتن از مهره‌های خود در این زمینه استفاده می‌کند.

این سیاستمدار عراقی خاطر نشان کرد، هژمونی آمریکا امروز در عراق، هژمونی نظامی-اقتصادی و اجتماعی است.