انتقاد بن گویر از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

 ایتامار بن گویر ، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتقاد از اقدام ارتش این رژیم در تحویل پیکرهای سه فلسطینی از ساکنان شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری، این تصمیم را "اشتباهی فاحش" خواند.

اداره کل امور مدنی فلسطین پیشتر اعلام کرد که اجساد عدی عثمان الشامی، جهاد محمد الشامی و محمد رعد دبیک، سه فلسطینی را که حدود دو ماه قبل توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شده بودند، در نزدیکی ایست بازرسی عورتا در جنوب نابلس تحویل گرفت.

اداره کل امور مدنی فلسطین در ادامه نیز تاکید کرد که تمام تلاش خود را می‌کند تا تمامی اجسادی که رژیم اشغالگر از تحویل آنها خودداری می‌کند، بازگرداند.

گروه مقاومتی عرین الاسود فلسطین ۱۲ مارس اعلام کرد که سه تن از نیروهایش در درگیری‌هایی با سربازان اسرائیلی در ایست بازرسی صرة در جنوب غرب نابلس به شهادت رسیدند.

در آن زمان، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که سربازانش به سمت یک گروه نظامی که در داخل پایگاهی نظامی در چهارراه جیت واقع در نزدیکی شهر نابلس بودند، تیراندازی کرده و موفق شدند آنها را خنثی کنند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، از سال ۲۰۱۵ اجساد ۱۳۳ فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی مصادره شده که ۱۲ تن از آنها زندانی‌هایی بودند که در داخل زندان جان خود را از دست دادند، همچنین ۱۲ کودک و زن نیز در میان آنها هستند، علاوه بر اینها ۲۵۶ جسد نیز در قبرهای سری دفن شده‌اند.

بن گویر نیز در توییتی نوشت، "تصمیم (یوآو) گالانت، وزیر جنگ برای بازگرداندن اجساد اعضای سازمان "تروریستی" عرین الاسود اشتباه فاحشی بود که برای ما هزینه سنگینی خواهد داشت".

انتقاد بن گویر از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه نیز توییت کرد، "هنوز برای رهبری یک سیاست امنیتی قدرتمند و هجومی دیر نشده و اوتسما یهودیت (قدرت یهود) تا زمانی که کابینه اسرائیل رویکرد خود را تغییر داده و سیاستی را که برای آن انتخاب شده، در پیش بگیرد، در رای‌گیری غایب خواهد بود".

پس از آنکه بن گویر تصمیم گرفت در اعتراض به پاسخ ضعیف ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حزبش در رای‌گیری کنست (پارلمان این رژیم) شرکت نکند، اختلاف‌نظرهای گسترده‌ای میان او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به وجود آمد.

گروه‌های فلسطینی هفته گذشته در پاسخ به شهادت شیخ خضر عدنان، از چهره‌های برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اثر استمرار اعتصاب غذایش برای حدود نودمین روز پیاپی، ده‌ها راکت به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک کردند، در مقابل جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز برخی پایگاه‌های جنبش حماس در نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک فلسطینی به شهادت رسیده و پنج تن  دیگر زخمی شدند.