کاهش محبوبیت بایدن در صحنه جهانی

 گالوپ در یک نظرسنجی اخیر دریافت اگرچه جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در شش ماه اول ریاست جمهوری خود، محبوبیت ۴۹ درصدی و برای اولین سال عملکرد خود محبوبیت ۴۵ درصدی کسب کرد، میزان محبوبیت او در سال ۲۰۲۲ به ۴۱ درصد کاهش یافت.

بر اساس این نظرسنجی ، میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در سال دوم عملکرد خود به طور قابل توجهی پایین تر از باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا (۴۷ درصد) است، اما بالاتر از میزان محبوبیت دونالد ترامپ (۳۱ درصد ) رئیس جمهور قبلی این کشور است.

گالوپ خاطرنشان می کند که حدود ۵۰ درصد میزان محبوبیت اولیه بایدن قبل از خروج آشفته وی از افغانستان به وقوع پیوست. پس از آن رویداد، میزان محبوبیت بایدن در کشورهای مختلف ۱۰ درصد کاهش یافت.

روزنامه واشنگتن پست نیز اخیرا گزارش داد محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در پایین‌ترین سطح قرار دارد؛ درصد بیشتری از آمریکایی‌ها اکنون نسبت به هوشیاری ذهنی او تردید دارند و حمایت از وی در مقایسه با رقبای اصلی‌اش در حزب جمهوری‌خواه نسبت به چهار سال گذشته، کمتر و متزلزل‌تر است.

 نتایج نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می‌دهد بایدن در همین ابتدای رقابت‌ برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های اساسی و متعددی روبه‌رو است. وی ۲ هفته پیش از این به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات آینده این کشور اعلام کرده بود.

کاهش محبوبیت بایدن در صحنه جهانی

بر اساس این نتایج جدید و یافته های نظر سنجی‌هایی که در ماه‌های گذشته صورت گرفته‌ است، همواره بیش از نیمی از دموکرات ‌ها خواهان نامزدی به غیر از بایدن برای حزب مطلوب خود بوده‌اند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که ۷۷ درصد از شرکت کنندگان مستقل متمایل به حزب دمکرات که به طور معمول آرای آن‌ها نقش تعیین کننده‌ای در نتایج انتخابات آمریکا دارد، بایدن را برای نامزدی حزب دموکرات مناسب نمی‌دانند.