باج‌خواهی آمریکا از دولت عراق با ابزار برق

 «عباس المالکی» عضو ائتلاف «دولت قانون»  به رهبری نوری مالکی اعلام کرد که آمریکا عامل اصلی بحران عراق به ویژه در زمینه تأمین برق برای شهروندان این کشور است.

عباس المالکی در گفت‌وگو با المعلومه تاکید کرد که  واشنگتن با تعطیل کردن پروژه برق عراق به باجخواهی از دولت ادامه می‌دهد و با آغاز فصل تابستان، این بحران تشدید شده است.

وی در ادامه افزود که آمریکا دنبال جلوگیری از برقراری ثبات در عراق است و هدف از این اقدام، ایجاد اختلاف  در داخل جامعه است. واشنگتن، در پرونده‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، طرح‌هایی از پیش آماده شده دارد تا عراق را هدف قرار دهد.

المالکی تاکید کرد که آمریکا به راحتی می‌تواند سهمیه آب عراق را از ترکیه بگیرد؛ اما این کار را نجام نمی‌دهد و بحران ها را تشدید می‌کند تا در سطح داخلی و خارجی، کشور را هدف قرار دهد. واشنگتن تمام  پروژه‌های مربوط به اصلاح بخش برق را تعطیل کرده است.

وی تصریح کرد که آمریکا به ایجاد بی ثباتی در عراق ادامه می‌دهد تا دولت را در برابر مردم کشور دچار بحران کند.

پیش از این «علاء الحیدری»  عضو مجلس عراق در گفتگویی با خبرگزاری ارث نیوز تاکید کرد که  ادامه اعمال تحریم‌های اقتصادی مختلف از سوی آمریکا علیه عراق، باعث شده است بغداد برای برون رفت از مشکلات اقتصادی‌اش دچار مشکل شود.

«محمد کریم» از نمایندگان پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح نیز اعلام کرد که آمریکا در همه پرونده‌ها در حال جنگ با عراق است و هراز گاهی بحران‌های زیادی را برای این کشور به وجود می‌آورد.

وی تاکید کرد که بیشتر مشکلات و بحران‌های کشور از جمله قیمت دلار و برق به آمریکا مربوط می‌شود و واشنگتن با رسانه و تبلیغات تلاش می‌کند اذهان مردم عراق را سمت این بحران‌ها سوق دهد.

باج‌خواهی آمریکا از دولت عراق با ابزار برق

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین هم در همین راستا فاش کرد، دولت آمریکا پرونده ارزی در عراق را به اهرم فشار خود بر علیه دولت السودانی تبدیل کرده است و هرگاه مواضع سیاسی این کشور به دلخواه واشنگتن نباشد، شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت دلار در این کشور می‌شویم.

در ادامه این گزارش آمده است، امروز سیاست و اقتصاد در عراق (در سایه برنامه‌های آمریکا) در کرانه یک رودخانه پر تلاطم قرار گرفته‌اند که هر آن بیم سقوط آنها وجود دارد، امروز برای آمریکا وسیله، گاه مهم‌تر از هدف شده است.

آمریکا که با حمله به عراق در سال 2003 مصائب بی‌شماری برای مردم این کشور به‌ارمغان آورد، در زمان حاضر هم با سیاسی کردن موضوع برق به‌شکل دیگر عامل تداوم رنج عراقی‌ها شده است.