مقام یمنی از عمق اختلافات امارات و عربستان پرده برداشت

محمد علی الحوثی از سران انصار الله یمن گفت که امارات در ائتلافش با عربستان در جنگ علیه یمن، خود را همتای برابر عربستان گمان کرد، اما انسان به هر آنچه که می‌خواهد دست نمی‌یابد.

وی در پیامی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) نوشت که این مساله‌ای است که عربستان نه در رهبری و نه در جایگاه به آن راضی نمی‌شود و امارات هر اندازه روابط بین المللی داشته باشد (همانطور که قطر نتوانسته) این بدان معنا نیست که امارات در حد عربستان است.

الحوثی بیان کرد در کاخ‌های (عربستان) گفته می‌شود که زمینه نظامی را در یمن برای تو (امارات) هموار کردیم پس دست درازی نکن و به حد خودت پایبند باش. این عضو انصار الله یمن اشاره کرد که این وضعیت رابطه میان عربستان و امارات است.

مقام یمنی از عمق اختلافات امارات و عربستان پرده برداشت

این درحالی است که پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد که ولیعهد عربستان به آرامی مسیر متفاوتی را نسبت به امارات ترسیم می‌کند و به دنبال ایفای نقش رهبری بیشتر در خاورمیانه است. در ادامه این گزارش آمده که ولیعهد در نشست خبری ماه دسامبر به خبرنگاران گفته است امارات از پشت به عربستان خنجر زد. آن‌ها خواهند دید که بن سلمان چه کاری می‌تواند انجام دهد.»