آماده رفع نگرانی دوجانبه با ریاض هستیم

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت نهمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر در این کشور سخنرانی کرد و سالروز این انقلاب را به ملت یمن و عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن تبریک گفت.

المشاط با اشاره به گفتگو میان هیئت اعزامی صنعا و هیئت عربستانی در ریاض گفت: گفتگوهای هیئت ملی ما در ریاض مثبت توصیف شده و ما از توصیف هیئت اعزامی خود نسبت به گفتگو با عربستان به عنوان فرمانده ائتلافی که از سال ۲۰۱۵ در جنگی خونین با آن به سر می‌بریم خشنود هستیم.

وی ادامه داد: گفته‌های هیئت اعزامی ما درباره عربستانی‌ها از منظر نظری، بدون شک حاوی پیام و تاییدات مثبت هستند و ما به شرطی که مفاد مذاکرات به سرعت عملی شوند از آن استقبال می‌کنیم.

یمن

المشاط گفت: صنعاء همیشه برای صلح و پایان این نبرد که بدون دلیل منطقی و هشدار قبلی به یمن تحمیل شده جنگیده است. ما آماده‌ایم نگرانی‌های ریاض را برطرف کنیم، اما آمادگی ما به اندازه آمادگی ریاض برای برطرف‌کردن نگرانی‌های ماست. صنعاء فقط منبع خیر و صلح برای همسایگان خود و امت‌های اسلامی خواهد بود.

وی افزود: از دشمنان داخلی خود دعوت می‌کنیم که رفتار خود را اصلاح کنند و همراه ما در مسیر صلح و احترام به میهن و ملت خود بر اساس مقدس‌بودن حاکمیت و استقلال کشور گام بردارند. تسلیح در خارج علیه ملت یمن اقدامی ننگین و مانعی در مسیر چشم‌انداز گفتگوهای یمنی- یمنی که به یک راه‌حل سیاسی مطلوب بیانجامد، به شمار می‌آید.

المشاط گفت: از آغوش باز جامعه بین‌الملل به روی صنعاء استقبال می‌کنیم و بر اهمیت پایان صف‌بندی ستیزه‌جویانه علیه یمن که در روند صلح در آن مانع ایجاد می‌کند تاکید می‌کنیم. امیدواریم که در مواضع بین‌المللی که به طولانی‌شدن جنگ علیه ملت عزیز یمن انجامید اصلاحاتی اساسی صورت بگیرد.