شیوع بیماری‌های واگیردار، آوارگان در غزه را تهدید می‌کند

 این دفتر امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه خانه و کاشانه خود را ترک کرده و حدود ۸۹۶ هزار آواره در ۹۹ مرکز در بخش‌های مرکزی و جنوبی نوار غزه اقامت دارند.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، این دفتر سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کرد که تعداد روزافزونی از مبتلایان به بیماری‌های مختلف همچون التهاب‌ شدید دستگاه تنفسی، اسهال و التهاب پوستی و دیگر بیماری‌های ناشی از نبود وسایل بهداشی و نظافت کافی در سایه جمعیت بسیار و نامناسب بودن شرایط بهداشتی در پناهگاه‌های سازمان ملل ثبت شده‌است.

این دفتر خاطرنشان کرد: فضای محدود داخل پناهگاه‌ها در جنوب، اکثر مردان و نوجوانان آواره را مجبور می‌کند تا در فضای باز در حیاط مدارس یا خیابان‌های خارج از پناهگاه‌ها بمانند.

شیوع بیماری‌های واگیردار، آوارگان در غزه را تهدید می‌کند

طبق این بیانیه، حدود ۴۰۰ فلسطینی روز جمعه گذشته با آغاز آتش‌بس از شهر غزه و مناطق شمالی به جنوب انتقال یافتند و گرسنگی علت اصلی این مهاجرت دسته جمعی بود، چراکه از هفته‌ها قبل ساکنان شمال غزه هیچ کمک‌های غذایی دریافت نکردند.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند، بعد از آتش‌بس در زمانی که به منازل خود در مناطق غربی شهر غزه و در دو منطقه بیت حانون و بیت لاهیا در شمال نوار غزه بازمی‌گشتند جسدهای ده‌ها شهید را دیدند که روی مسیرها و در محله‌ها بر زمین افتاده بود.