افزایش تلفات سربازان صهیونیست در غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، توپخانه اشغالگران از آغاز عملیات زمینی تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار گلوله به سمت اهدافی در نوار غزه شلیک کرده‌است.

سخنگوی کابینه اشغالگر نیز گفت: مخفیگاه‌های حماس منحصر بفرد هستند. ما اردوگاه جبالیا را محاصره کردیم. مناطقی که حماس در آنها پنهان شده‌است منحصر بفرد هستند. ما متعهد به دستیابی به اهداف جنگ از جمله آزادی اسرا و پایان دادن به حکومت حماس هستیم.

وی با اشاره به کشته شدن ۴۰۶ سرباز صهیونیست افزود: تلاش‌های دیپلماتیک به موازات عملیات نظام برای آزادی گروگان‌ها ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گزارش داد، اشغالگران خودروهای امدادرسان را حین بیرون کشیدن اجساد شهدای خانواده ابوصافی در منطقه ابو هولی در غرب صلاح الدین را هدف قرار دادند. جنگنده‌های اشغالگران همچنین منزل خانواده ریان در مرکز اردوگاه جبالیا را هدف قرار دادند.

پیشتر مقام بهداشت غزه اعلام کرد، ۱۰۸ شهید و ده‌ها مجروح به بیمارستان کمال عدوان منتقل شدند.

منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه گفت، اشغالگران بیمارستان کمال عدوان را با تانک‌ها و تک تیراندازها محاصره کرده‌اند و هر کسی را که حرکتی بکند، هدف قرار می‌دهند.

این مقام بهداشت غزه گفت: اکنون بیش از ۷۰۰۰ آواره در بیمارستان کمال عدوان به سر می‌برند. برق بیمارستان کمال عدوان قطع است.

وی اظهار کرد: تنها چهار بیمارستان در شمال غزه فعال هستند و حدود ۵۵ آمبولانس از کار افتاده‌است.

مدیرکل وزارت بهداشت غزه افزود: بمباران جدید هم اکنون در مجاورت بیمارستان کمال عدوان رخ داده و هم اکنون بیش از ۱۰۰ جسد در بیمارستان انباشته شده‌است. وضعیت در بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه با پیشروی نیروهای اشغالگر به سمت آن بدتر شده‌است.

افزایش تلفات سربازان صهیونیست در غزه

سازمان ملل: ایجاد مناطق امن در غزه غیرممکن است

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایجاد مناطق به اصطلاح امن برای فرار غیرنظامیان به داخل نوار غزه در بحبوحه حملات اسرائیل غیرممکن است.

جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از طریق لینک ویدیویی از قاهره به خبرنگاران در ژنو گفت: «مناطق به اصطلاح امن غیرمنطقی و غیرممکن هستند و فکر می‌کنم مقامات از این موضوع آگاه هستند.»

شهرداری غزه: اکثر چاه‌ها پمپاژ آب را متوقف می‌کنند

شهرداری غزه به الجزیره گفت که اکثر چاه‌ها ظرف چند ساعت دیگر پمپاژ آب به شهروندان را متوقف خواهند کرد.

هلال احمر در غزه: کل غزه در معرض یک جنگ نابودی همه جانبه قرار دارد

سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه به الجزیره گفت: کل نوار غزه در معرض یک جنگ نابودی همه جانبه قرار دارد. ما برای رسیدن به مجروحان و شهدا در مناطق مورد نظر با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وی افزود: ارتش اسرائیل از ساکنان می‌خواهد به مناطق خاصی بروند و سپس آنها را بمباران می‌کند.

یونیسف: شرایط در ارسال کمک‌ها در داخل غزه بسیار دشوار است

سخنگوی یونیسف گفت: حملات شدید مانع از کمک‌رسانی در داخل غزه شده و آب آشامیدنی و غذا در غزه وجود ندارد.

این سخنگو افزود: بیمارستان‌های غزه تبدیل به میادین جنگ و میادین درگیری شده‌اند.

به گفته این سخنگو، کودکان غزه در بیمارستان‌ها با استخوان‌های شکسته و بدن‌های تکه تکه شده بدون هیچ غذا و دارویی می‌میرند. مردم غزه نیاز به آب، غذا و دارو به صورت فوری دارند. اگر نابودی غزه ادامه یابد قطب‌بندی در جهان بیشتر خواهد شد. وضعیت غزه اکنون نامعلوم و کشنده استتت.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد، هواپیماهای اشغالگر در میان قطعی ارتباطات و اینترنت، کمربندهای آتش را در سراسر بخش شمالی، مرکزی و جنوبی ایجاد کردند.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که هواپیماهای اشغالگر کمربندهای آتش را در مناطق الفالوجا، الفاخوره و دیگر مناطق اردوگاه جبالیا ایجاد کردند و هواپیماهای جنگی اشغالگر همچنین به سمت شهروندان در مجاورت بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه آتش گشودند. اطراف بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه نیز همزمان با درگیری‌های مداوم مورد بمباران مستمر  قرار گرفت و طی ساعات گذشته تعدادی از منازل شهروندان در مجاورت این بیمارستان هدف حمله قرار گرفت.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها رسانه‌های فلسطینی از شهادت تعدادی فلسطینی در نتیجه حمله به خانواده النجار در خیابان غزه قدیم در جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۱۵ نفر در نتیجه بمباران تعدادی از منازل خانواده النجار در خیابان غزه قدیم در جبالیا البلد در شمال نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهید شدند.

در جنوب غزه، اشغالگران به یک مسجد در منطقه «بطن السمین» در خان یونس در جنوب نوار غزه حمله و آن را تخریب کردند. یک منبع پزشکی به الجزیره گفت: در پی حملات مداوم اسرائیل، ۴۰ شهید و ده‌ها مجروح به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شدند. این خبرنگار گزارش داده بود که در پی بمباران رژیم صهیونیستی که مدرسه‌ای را در شرق خان یونس در نوار غزه هدف قرار داد، ده‌ها مجروح به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

این خبرنگار افزود که درخواست‌هایی از سوی افراد گرفتار در خان یونس برای ارسال آمبولانس جهت انتقال مجروحان و اجساد شهدا در پی بمباران صهیونیست‌ها وجود دارد.

پیشتر هواپیماهای صهیونیست یک سری حملات خشونت آمیز را به سمت شهر خان یونس و دیرالبلح در مرکز غزه انجام دادند. در این مناطق نیز به ویژه در معن، بنی سهیلا و الشیخ ناصر کمربندهای آتش ایجاد کردند. علاوه بر آن کمربندهای آتش به رفح در جنوب نوار غزه رسید.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و ارتش اشغالگر در جنوب دیرالبلح در جریان است. شهرک القراره در شمال شرق خان یونس نیز شاهد نبردهای شدید بین مقاومت و ارتش اشغالگر است. حدود ۵۰ نفر در سحرگاه امروز در بمباران منطقه مسکونی خانواده قطیفان در محله الزیتون در جنوب غزه توسط هواپیماهای اشغالگر به شهادت رسیدند. مجروحانی در خانه‌های خود در بنی سهیلا و معن در شرق خان یونس هستند که درخواست‌هایی برای نجاتشان وجود دارد.

رسانه‌های فلسطینی می‌گویند که شلیک گلوله‌های توپخانه‌ای در طول ساعات شب تا امروز بر مناطق شرق، جنوب شرق و شمال خان یونس و همزمان با حملات شدید هواپیماهای نظامی متوقف نشد. خبرنگار الجزیره گزارش داد که حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه، تلفاتی در پی داشت.

گزارش آنروا از وضعیت آوارگان غزه

عدنان ابوحسنه، سخنگوی آنروا (آژانس کار و امدادرسانی به آوارگان فلسطینی) در غزه، با اشاره به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای حدود دو ماه، تأکید کرد که صدها خانواده که از مناطق بمباران آواره شده‌اند، اکنون در خیابان‌ها در دروازه‌های مراکز پناهگاهی هستند.

وی با اشاره به اینکه آنروا بیش از یک میلیون آواره دارد که در ۱۵۶ مدرسه توزیع شده‌اند، افزود که این مراکز نمی‌توانند تعداد بیشتری از آوارگان را در خود جای دهند.

ابوحسنه با اشاره به اینکه این ازدحام، مراکز پناهگاهی را در معرض خطر شیوع بیماری‌های واگیردار در بین آوارگان قرار می‌دهد، تاکید کرد: ۱۷۰ هزار کودک مبتلا به ذات الریه هستند.

دفاع مدنی غزه: به شدت به سوخت برای آمبولانس‌ها نیاز داریم

مدیر تدارکات در دفاع مدنی غزه نیز گفت: ما نیاز فوری داریم تا سوخت آمبولانس‌ها و وسایل نقلیه را قبل از توقف کامل فراهم کنیم.

این مقام افزود: رژیم اشغالگر به طور عمدی مراکز و زیرساخت‌های غیرنظامی را بمباران می‌کند. ما خواستار فشار بر اشغالگران هستیم تا به دفاع مدنی اجازه ورود به مناطق آسیب دیده داده شود.

اداره بهداشت غزه ارائه خدمات دیالیز در مجتمع الشفا را از سر می‌گیرد

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که خدمات دیالیز در مجتمع پزشکی الشفا در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته در دوره اضطراری فعلی ارائه می‌شود. سرویس دهی برای بیماران دیالیزی طبق روزهای ذکر شده از ساعت نه صبح آغاز می‌شود.

گردان‌های القدس: تانک‌ها وخودروی رژیم صهیونیستی را در شرق خان یونس هدف قرار دادیم

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد، دو تانک اسرائیلی را در خیابان مشتهی در محله شجاعیه در شرق شهر غزه هدف قرار داد. این گروه خاطرنشان کرد که مبارزان آن از فاصله صفر وارد درگیری‌های شدید با سربازان اشغالگر در مجاورت مسجد ابودلال در شرق شهر خان یونس شدند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را در نزدیکی نانوایی العوده در محور پیشروی ارتش اشغالگر در شرق خان یونس با گلوله آرپی جی هدف قرار داد.

گردان‌های القسام اعلام کرد که تمرکز نیروهای اشغالگر در نزدیکی شهرک «ماگین» را با رگبار موشکی بمباران کرد.

همچنین در یک عملیات مشترک، رزمندگان گردان‌های القدس و گردان‌های القسام توانستند یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با دو گلوله ( آر پی جی ) و یک گلوله «یاسین ۱۰۵» در محور پیشروی در شرق خان یونس هدف قرار دهند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس پیشتر اعلام کرد: مبارزان ما توانستند به دو سرباز اسرائیلی با تفنگ غول در شرق خان یونس تیراندازی کنند و آنها را مستقیما هدف قرار داده و مجروح کنند. همچنین چهار خودروی اسرائیلی را با گلوله‌های «یاسین ۱۰۵» در شرق شهر خان یونس هدف قرار دهند.

گردان‌های القسام همچنین امروز اعلام کرد، بئر السبع اشغالی را با در پاسخ به کشتارهای غیرنظامیان در غزه هدف حملات موشکی قرار داد.

خبرنگار الجزیره از به صدا درآمدن آژیر خطر در منطقه بئر السبع در نقب خبر داد. ارتش اشغالگر مدعی شد، هفت موشک شلیک شده به منطقه بئر السبع را رهیگری کرده‌است.

همچنین گردان‌های شهدای الاقصی نیز اعلام کرد: وحدت میدان و هماهنگی کامل گروه‌های مقاومت در محورهای درگیری را تاکید می‌کنیم.

همچنین آژیرهای خطر در شهرک‌های نیریم و نیرعوز و پایگاه نظام کیسوفیم در غلاف غزه به صدا درآمدند.

اشغالگران برای اولین بار از موشک سوراخ‌کننده پناهگاه برای بمباران خانه استفاده کردند

کلیپی در نوار غزه پخش شده، لحظه بمباران خانه‌ای را با موشکی که از یک هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی پرتاب شد، نشان می‌داد که گمان می‌رود برای اولین بار در نوار غزه مورد استفاده قرار گرفته‌است.

بازگشت جزئی ارتباطات و اینترنت در برخی مناطق غزه

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که برخی از مناطق نوار غزه پس از ساعت‌ها قطعی، شاهد بازگشت جزئی ارتباطات و اینترنت بوده‌است.

شرکت مخابرات فلسطینی «پالتل» روز دوشنبه از قطع دسترسی تلفن و اینترنت در سراسر نوار غزه در بحبوحه جنگ مداوم اشغالگران در نوار غزه به مدت دو ماه خبر داد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفیم که قطع کامل کلیه خدمات ارتباطی و اینترنتی در نوار غزه را اعلام می‌کنیم. دلیل این امر آن است که مسیرهای اصلی که قبلاً دوباره وصل شده بودند، مجددا قطع شده‌اند.

​ارتش اشغالگر: ۴۰۶ سرباز از ابتدای جنگ تاکنون کشته شده‌اند

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اسامی سربازانی را منتشر کرد که گفته در نوار غزه کشته شده‌اند و تعداد سربازانی که از آغاز جنگ غزه کشته شده‌اند و اسامی آنها مجوز انتشار یافته‌ به ۴۰۶ سرباز رسید. ارتش اشغالگر افزود: با کشته شدن دو سرباز اسرائیلی در نبرد غزه تعداد سربازان کشته شده از صبح به پنج سرباز رسید که یکی از آنها معاون فرمانده گروهان غزه است.

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک افسر و دو سرباز جدید در درگیری امروز ، سه شنبه با مقاومت فلسطین در شمال غزه اذعان کرد.

ارتش اشغالگر همچنین اعتراف کرد که چهار سرباز آن نیز زخمی شده‌اند که در میان آنها یک افسر قرار دارد که جراحتش شدید است. 

صبح روز دوشنبه نیز ارتش اشغالگر اعتراف کرد که سه سرباز در نبردهای جاری در نوار غزه کشته شده‌اند.

پیش‌بینی شبکه ۱۲ عبری از عملیات غزه

شبکه ۱۲ عبری پیش‌بینی کرد که عملیات زمینی و هوایی در جنوب نوار غزه در روزهای آینده گسترش یابد و ادعا کرد، تعمیق درگیری‌ها زمینه را برای آزادی اسرای صهیونیست فراهم می‌کند.

اشغالگران به سازمان جهانی بهداشت دستور دادند دو انبار خود را در جنوب غزه تخلیه کند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از ارتش اشغالگر یک دستور دریافت کرده‌است تا تجهیزات خود را از دو انبار پزشکی در جنوب غزه خارج کند.

مدیر این سازمان از اشغالگران خواست تا «دستور را پس بگیرند و تمام اقدامات ممکن را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهند.»