امیر قطر و ولی‌عهد سعودی نگران وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه

 هیأت‌های قطر و عربستان سعودی بعد از هفتمین نشست شورای هماهنگی دو کشور، طی بیانیه‌ای اعلام کردند که دو طرف درباره اوضاع و تحولات فلسطین اشغالی گفتگو داشتند.

بر این اساس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی نگرانی عمیق خود را از فاجعه انسانی در نوار غزه و جنایات وحشیانه‌ای که منطقه شاهد آن است، ابراز کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف همچنین بر لزوم توقف عملیات نظامی در اراضی فلسطینی و حمایت از غیرنظامیان مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «امیر قطر و ولی‌عهد سعودی نگرانی خود را از تخریب تاسیسات، عبادتگاه‌ها و زیرساخت های غزه در نتیجه حملات وقیحانه رژیم صهیونیستی ابراز کرده و بر اهمیت نقش جامعه جهانی در فشار بر اسرائیل برای توقف آوارگی اجباری فلسطینیان تاکید کردند».

امیر قطر و ولی‌عهد سعودی نگران وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، سران قطر و عربستان سعودی ضمن لازم دانستن توانمندسازی سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه برای ایفای نقش خود در ارائه کمک به مردم فلسطین، خواستار افزایش تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار مناقشه فلسطین مطابق با اصل راهکار دو دولتی شدند.

پیش از این نیز «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با همتای آمریکایی هشدار داد که ادامه بمباران غزه تلاش‌های میانجیگری برای کاهش تنش‌ها را پیچیده می‌کند.