نیکی هیلی به ترامپ پشت کرد

  نیکی هیلی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 آمریکا در جمع رای دهندگان ایالت نیوهمپشایر اعلام کرد اگر ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواهان معرفی شود، معاون وی نخواهد شد.

نشریه پولیتیکو و واشنگتن پست گزارش دادند هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و یکی از رقبای دونالد ترامپ در انتخابات 2024، اظهار کرد من نمی خواهم معاون هیچ کسی باشم. این موضوع منتفی است.

وی تاکید کرد من پیشتر نیز این موضوع را گفته بودم. این بازی است که آنها بازی می کنند و من نمی خواهم بازی کنم. من نمی خواهم معاون باشم.

این در حالی است که اوایل ماه جاری، ترامپ گفته بود که اگر نامزد نهایی جمهوری خواهان شود، می داند چه کسی را به عنوان نامزد خود معرفی کند اما نامی از این فرد نبرد.

هیلی همچنین در آخرین سخنرانی کارزار انتخاباتی خود در نیوهمپشایر پیش از آغاز رای گیری درون حزبی جمهوری خواهان در این ایالت دونالد ترامپ را به شیفته بودن به دیکتاتورها متهم کرد و گفت: ترامپ برای ریاست جمهوری بسیار پیر است.

این نامزد جمهوری خواهان در آستانه انتخابات درون حزبی در نیوهمپشایر در جمع خبرنگاران نیز بر ارتباطات ترامپ با مردان و سیاستمداران قوی همچون ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، شی جین پینگ رئیس جمهور چین و کیم جونگ اون رئیس کره شمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به 77 ساله بودن ترامپ خاطرنشان کرد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی خود در روز جمعه وی را با نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان اشتباه گرفته است. ترامپ از کاهش قدرت شناختی رنج می برد. وقتی شما 80 ساله می شوید این اتفاق می افتد و شما به اندازه ای که باید هشیار و آگاه نیستید.

این در حالی است که دونالد ترامپ در 15 ژانویه اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات 2024 را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود پیروز شد.

نیکی هیلی به ترامپ پشت کرد

نیکی هیلی پس از قبول شکست در این ایالت در جمع هوادارانش اظهار کرد پیروزی ترامپ در انتخابات این ایالت را تبریک می گویم. من پیشتر دوبار به ترامپ رای دادم و به همکاری با او افتخار می کنم. اما ترامپ و بایدن هر دو حدود 80 سال سن دارند و هنوز در گذشته زندگی می کنند. مردم آمریکا خساراتی را که این دو نفر به آمریکا وارد کرده‌اند، فراموش نمی‌کنند.

هیلی خاطرنشان کرد کارزار انتخاباتی ما آخرین و بهترین امید برای توقف کابوس ترامپ و بایدن است.

پس از برگزاری انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در ایالت آیووا، جمهوری خواهان دو روز دیگر در تاریخ 23 ژانویه در نیوهمپشایر به پای صندوق های رای خواهند رفت. تازه‌ترین نظرسنجی های انجام شده در این ایالت حاکی از آن است که ترامپ در این ایالت با اختلاف اندکی از نیکی هیلی پیشی دارد و پس از آنها دیسانتیس در رده سوم قرار دارد.

انتخابات در ایالت نیوهمپشایر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیلی و دیسانتیس کار بسیار سختی برای شکست ترامپ در این ایالت دارند.

این در حالی است کهمناظره انتخاباتی روز پنچ شنبه 18 ژانویه جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر پس از رد دعوت به برگزاری آن از سوی دونالد ترامپ و نیکی هیلی، لغو شد.

نیکی هیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری خواهان 5 کارزار انتخاباتی بزرگ داشتند اما متاسفانه ترامپ در هیچ کدام شرکت نکرد. من در مناظره بعدی با ترامپ یا بایدن شرکت خواهم کرد.

براساس این گزارش، مناظره امروز یک شنبه 21 ژانویه نیز که قرار است روز در کالج نیوانگلند به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان برگزار شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.