به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، پس از تماس تلفنی اردوغان با اوباما برای هماهنگی نحوه برخورد با سوریه دفتر ریاست جمهوری امریکا با انتشار خبر این گفتگو ، عکسی را برای رسانه ها ارسال کرده است که به اعتقاد کارشناسان سیاسی ترکیه موجب تحقیر این کشور شده است .

کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه پس از این رویداد در مصاحبه با شبکه خبری ان تی وی ضمن نکوهش این اقدام امریکایی ها گفت: پس از واقعه کیسه قرار دادن امریکایی ها بر سر نظامیان ترکیه که موجب لکه دار شدن غرور ترکیه ای ها شد انعکاس این عکس اوباما به رسانه ها که در هنگام تماس با اردوغان چماقی در دستانش دارد ملت ترکیه را تحقیر کرده است.

هرچند مردم و احزاب مخالف اعتراض ها و انتقادات خود را از استراتژی ترکیه در موضوع سوریه بارها اعلام کرده اند اما اردوغان نخست وزیر این کشورکماکان به ادامه روند تجهیز نیروهای مخالف مسلح سوریه اصرار دارد.

کلیچدار اوغلو درادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان تی وی تاکید کرد اردوغان درتله هویج و چماق بارزانی و امریکا در موضوع سوریه گیر کرده و دیگر نمی داند چه کند.

دولت اردوغان از دیروز با تشکیل شورای عالی نظامی سعی درخروج از این شرایط و اتخاذ تصمیم نهایی در دو روز آینده درباره مواضعش نسبت به سوریه دارد.

در حالیکه این عکس ارشیوی است اما کارشناسان سیاسی ترکیه معتقدند امریکا دانسته این عکس را منتشر کردند.