وزارت دفاع روسیه از زمان حمله وحشیانه تروریست های تکفیری به شهرهای عراق و سوریه کمک های نظامی و آموزشی بسیاری داشته اند.در بعضی موارد نیز با انجام عملیات های زمینی و هوایی مناطق تحت سلطه داعش را بمباران می کنند.اما در این میان نام چند جنگنده روسی بیشتر در میان سایت ها و رسانه های خارجی به چشم می خورد که نشان می دهد این جنگنده ها از قدرت مانور و تخریب بالایی برخوردار هستند.تصاویر زیر مربوط به چند نمونه از جنگنده هایی هستند که تروریست ها ضربات مهلکی را از آنها خورده اند.

 

این جنگنده های روسی برای سوری ها می جنگند+تصاویر

 

Mi-24 Gunship / Transport Helicopter
ام آی 24 هلیکوپتر غول پیکر مخصوص جابجایی های عظیم نظامی:این هلیکوپتر علاوه بر توان حمل چندین نظامی ،قابلیت حمله موشکی نیز دارد که از سال 1970 به خدمت گرفته شده است.

 

 

این جنگنده های روسی برای سوری ها می جنگند+تصاویر

 

Mi-28 Helicopter Gunship

 

هلیکوپتر جنگی ام آی 28 :این هلیکوپتر که به "هاوک"شهرت دارد می تواند در عملیات های مختلف و با قابلیت انعطاف پذیری بالا مناطق مورد هدف را به شدت تخریب کند و همچنین قابلیت جابجایی تجهیزات نظامی را نیز دارد.

 

 

 

این جنگنده های روسی برای سوری ها می جنگند+تصاویر

 

SU-35 Jet Fighter

 

 

جنگنده سوخو 35:شمشیر بیرحم دومین جنگندۀ برتر عصر Sukhoi Su-35 نسخۀ بهینه شده Sukhoi Su-37 در نمایش هوایی

 

این جنگنده های روسی برای سوری ها می جنگند+تصاویر

 

SU-34 Strike Aircraft

 

 

سوخوی ۳۴در میانه دهه ۱۹۸۰ در حالی که هنوز  تولید سوخوی۲۴ ام ادامه داشت و پیشرفته ترین جنگنده تهاجمی روسها بود ، نیروی هوایی شوروی خواهان طراحی جایگزینی برای ان بود. در نیازمندی اعلام شده نیاز به یک هواپیمای تهاجمی با توان حمل تسلیحات  بیشتر  و سنگینتر   در برد بیشتر و چالاکی بیشتر مطرح شده بود.
 در طرح در نظر گرفته شده بود از انجای که سوخوی۲۴ توان  دفاعی کمی در مقابل جنگنده های دیگر از خود داشت در این طرح این مسئله باید در نظر گرفته میشد.کمپانی سوخو بر اساس سوخوی ۲۷ کار بر روی جنگنده جدید را اغاز کرد.از انجای که تجربه ساخت سوخوی۲۴ و دو خدمه در کنار هم نشان داده بود بار کاری خدمه را  کم و عملیاتهای دوربرد را اسان میکند این ترکیب برای این پرنده در نظر گرفته شد.

 

این جنگنده های روسی برای سوری ها می جنگند+تصاویر

 

 

 از قابلیت‌های ویژه سوخو 24 که مشابه هواپیماهای جنگنده بمب افکن اف111 آمریکا است، پرواز اتوماتیک در ارتفاع پست و مصون ماندن آنها از دید رادارهاست.
 هواپیمای سوخو 24 توانایی از کار انداختن تمامی رادارها و موشک‌های دشمن را دارد و می تواند به عنوان هواپیمای پیشرو، سامانه جنگ الکترونیک را به کار گیرد و هواپیماهای دیگر به دنبال آن برای بمباران اهداف دشمن وارد عمل شوند.

 از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع هواپیما آن است که در صورت روشن بودن رادار دشمن و به دلیل توانایی حمل موشک‌های لیزری قادر است هرگونه فرکانس موشکی را شناسایی و با متمرکز شدن روی مراکز راداری و هواپیماهای دشمن، به طور اتوماتیک این مراکز و هواپیماها را به طور صددرصد منهدم کند.