رئیس‌جمهور کرواسی وارد تهران شد

«کلیندا گرابار کیتاروویچ» رئیس جمهور کرواسی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در رأس هیأتی عالی‌رتبه وارد تهران شد.

کیتاروویچ چهارمین رئیس‌جمهوری است که در سال جاری به تهران سفر می‌کند. پیش از او روسای جمهور آفریقای جنوبی، قزاقستان و کره جنوبی مهمان حسن روحانی بودند. «ماتئو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا نیز از دیگر مقامات بلندپایه اروپایی بود که در فروردین ماه به ایران سفر کرد.

آنگونه که پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرده مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور کرواسی روز چهارشنبه و در مجموعه سعدآباد از سوی رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام و پس از معارفه هیأت‌های عالیرتبه، مذاکرات رسمی روسای جمهوری دو کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین چند سند موافقتنامه و تفاهمنامه در حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و کرواسی توسط مسئولان ارشد دو کشور امضا و سپس آقای روحانی و خانم کیتاروویچ در کنفرانس خبری مشترک حضور خواهند یافت.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: رئیس جمهوری کرواسی در ادامه برنامه‌های روز چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی ایران و کرواسی و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور شرکت خواهد کرد و سپس با تعدادی از مقامات ارشد نظام دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

به گفته اسماعیلی، برای خانم کیتاروویچ در روز پنجشنبه برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است و وی بعد از آن تهران را ترک خواهد کرد.