مخلفت انگلیس با نظامی‌سازی دریای جنوبی چین

 بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، روز چهارشنبه در دهلی نو گفت: ما با نظامی‌سازی دریای جنوبی چین مخالفیم و از همه طرف ها می خواهیم به حق آزادی کشتیرانی بر اساس قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

 

وزیر امور خارجه انگلیس افزود ما موافق نظم مبتنی بر قانون هستیم و انگلیس هیچ موضعی در مورد ادعاهای طرف های رقیب ندارد ولی این ادعاها را در ذهن خود پیگیری می کند. 

 

جانسون همچنین گفت انگلیس و هند رویکرد اصولی مشابهی در خصوص مسائل سیاسی بین‌المللی دارند.

 

وی همچنین از دولت‌های سراسر دنیا درخواست کرد که از نظام‌های بین المللی استفاده کنند و به رأی دهندگانی که به سمت جنبش‌های عوامگرا کشیده می شوند، شغل بدهند و برای آنها احترام قائل شوند.

 

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «من نمی خواهم از عوامگراها دفاع کنم، من فکر می کنم آنها می توانند از پس خود برآیند، این افراد معمولاً پوست کلفت هستند. من از مردمی حمایت می کنم که به آنها رأی می دهند؛ آنها (رأی دهندگان) آدم های بدی نیستند و ممکن است در مورد امنیت دنیا یا مسئله تروریسم احساس نگرانی داشته باشند و حس کنند که به آنها اجازه داده نمی شود عقایدشان را بروز دهند؛ آنها احساس می کنند به آنان پوزخند می شود.»

 

جانسون افزود: «آنها به اقتصاد چشم‌نواز و پرزرق و برق جهانی نگاه می کنند، آنها می بینند که عده ای خیلی ثروتمند می شوند و نمی دانند که چرا خانواده های خود اینگونه نیستند و می ترسند که آنها نخستین نسلی باشند که زیر دست و پای خود فرزندانشان لِه شوند. من می گویم این مردم نباید مغفول واقع شوند و ما باید به حرفشان گوش دهیم.»

 

وی در ادامه گفت: «از طرفی، ما نباید در مورد موج پوپولیسمی که در این کنفرانس در مورد آن بحث کردیم، نتیجه گیری غلط  بگیریم. ما نباید در برابر نظام‌های تجاری خود مانع قرار دهیم یا آنها را تضعیف کنیم، ما باید از نظام‌های بین المللی استفاده کنیم و به این افراد شغل بدهیم و به آنها احترام بگذاریم.»