به گزارش افکار نیوز "محمود عزت"، دبیرکل سابق جماعت اخوان المسلمون مصر و عضو دفتر ارشاد این جماعت در گفتوگو با فارس تاکید کرد که پیروزی جریانهای اسلامگرا در مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر بیشک منبع خیر و برکت برای تمام اقشار و طوایف این کشور خواهد بود.

وی گفت: ما این موفقیت بزرگ که برداشتن گامی بلند به سوی دموکراسی و آزادی است، گرامی‌ می‌داریم؛ چون اعتقاد داریم در این موفقیت، ملت مصر آنچه را خواسته و مدنظرش بود، بر زبان آورد.

عزت با اشاره به این‌که جماعت دوست ندارد به چیزهایی متهم شود که اصلا صحت و اعتبار ندارد، گفت: همه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی و حزبی پس از انقلاب ۲۵ ژانویه تلاش می‌کنند، در راه منافع کشور گام بردارند، بویژه برای اقشاری که سال‌های سال را در محرومیت و تبعیض به‌سر بردند.

این رهبر جماعت اخوان المسلمون تاکید کرد که مرحله کنونی مرحله حساسی است و باید با آن با خط‌مشی و سیاستی جدید تعامل کرد و به هیچ‌وجه در اندیشه پیاده کردن سیاست‌های رژیم گذشته نبود؛ چراکه اکنون دوره آزادی و اراده و خواست ملت است.

وی درباره موضوع اخوان المسلمون در برابر مسائل اساسی جاری در منطقه گفت که در صورت رسیدن به قدرت از هیچ یک از اصول و دیدگاه‌های سابق خود درباره قضایای اساسی جهان اسلام و عرب از جمله قضیه فلسطینی چشم‌پوشی نخواهیم کرد، چون اعتقاد داریم این قضیه مهمترین قضیه جهان اسلام است، علاوه بر این‌که مصر با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش که در کنار فلسطین قرار دارد، اقتضا می‌کند که به هر طریق ممکن به برادران فلسطینی خود کمک کند.

عزت تاکید کرد کهمرحله آینده مصر مرحله بازنگری در بسیاری از سیاست‌های رژیم سابق به‌ویژه قطع رابطه با جمهوری اسلامی ایران است.