عکسی که سابقه برنامه هسته‌ای کره شمالی را فاش می‌کند!

برخی منابع غربی با استناد به تصویری از کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شده، مدعی شدند پیونگ یانگ فعالیت های هسته ای خود را سال ها قبل آغاز کرده است.

این تصویر، کیم پدر را در حالی نشان می دهد که مشغول بازدید از مرکز هسته ای این کشور است.

آیا این عکس سابقه برنامه های هسته ای کره شمالی را فاش می کند؟+تصویر

گفته می شود این تصویر بین سال های 2006 –زمانی که کره شمالی نخستین بمب اتمی خود را آزمایش کرد—تا 2009 گرفته شده است.

کارشناسان هسته ای معتقدند در صورت صحت این تصویر، اسراری درباره سابقه فعالیت ها و برنامه هسته ای کره شمالی و سطح پیشرفت و توسعه سلاح های اتمی این کشور فاش می شود.

این تصویر را یک کاربر چینی شبکه های اجتماعی، در توئیتر به اشتراک گذاشت. او با انتشار این عکس نوشت: آیا این یک بمب است یا چیز دیگر؟

جفری لوئیس، متخصص جنگ افزار در پاسخ به سوال این کاربر، «آن را قطعه ای از یک بمب هیدروژنی» دانست.

با این حال، برخی کاربران نیز از احتمال دستکاری این تصویر خبر دادند. آنها اعلام کردند با نزدیک شدن به سالروز درگذشت کیم پدر، برنامه هایی از وی در تلویزیون دولتی کره شمالی پخش می شود و احتمال دستکاری تصویر وی در کنار یک بمب اتمی وجود دارد.

پیش از این برخی مراکز مطالعاتی درباره جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی همزمان با سالروز درگذشت کیم جونگ ایل خبر داده بودند.

در پی آزمایش های موشکی و هسته ای اخیر کره شمالی، رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی به تنش ها در شبه جزیره کره دامن زده است.

کیم جونگ اون روز سه‌شنبه در سخنانی در جمع کارکنان برنامه موشک بالستیک کره شمالی تاکید کرد مصمم است این کشور را به «قدرت هسته‌ای برتر جهان» تبدیل کند. در همین حال، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا آماده مذاکره با سران کره شمالی بدون پیش شرط است.