تدابیر شدید امنیتی آلمانی ها برای جشن های سال نو+عکس

در بسیاری از شهرهای آلمان از جمله شهر کلن اقدامات شدید امنیتی در شب سال نوی میلادی وضع شد. در اطراف کلیسا یک منطقه امنیتی با حصارهایی ایجاد شده بود که آتش بازی در آن ممنوع بود.

پلیس با حدود 1400 نیرو در شهر کلن حاضر بود تا از حملات و تجاوزات جنسی در جشن های شب سال نوی میلادی علیه زنان که نمونه آن حدود 2 سال پیش رخ داد جلوگیری کند.

در شب سال نوی میلادی و شب تغییر سال از سال 2015 به 2016 در  اطراف راه آهن اصلی شهر کلن آلمان بسیاری زنان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند که این مسئله در بسیاری از رسانه های جهانی بازتاب داشته و اعتبار آلمان را خدشه دار کرد.

در بعد از ظهر روز گذشته البته در شهر کلن آلمان حدود 15 نفر از معترضان طرفدار حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در مقابل حدود 100 نفر از مخالفان این گروه قرار گرفتند و درگیری هایی نیز گزارش شده است.

همچنین در دیگر شهرهای ایالت نوردراین- وست فالن آلمان هم سب گذشته به مناسبت شب سال نوی میلادی حضور پر رنگ پلیس دیده می شد. به گفته وزارت کشور آلمان از حدود 40 هزار افسر پلیس در این پر جمعیت ترین ایالت آلمان حدود 5700 نفر در عملیات بودند. پلیس آلمان امسال سعی کرد رویکردهای متعادل تری را در قبال نژادهای مختلف در این عملیت ها دنبال کند. سال گذشته سازمان عفو بین الملل این انتقاد را به پلیس شهر کلن وارد کرده بود که صدها نفر را به دلیل داشتن  اصالت شمال آفریقایی محدود و تحت کنترل قرار داده بود.

به نوشته روزنامه پاسایر نویه پرسه، همچنین در بسیاری از دیگر شهرهای آلمان از جمله هامبورگ، فرانکفورت و در منطقه روهر نیز نیروهای پلیس حضو داشته تا از خشونت های احتمالی جلوگیری به عمل آورند.

در برلین نیز برای اولین بار در یک جشنواره، یک منطقه بازگشت که منطقه ایمنی نامیده می شد برای زنانی که در معرض حملات جنسی احتمالی قرار می گرفتند آماده شده بود که داوطلبان صلیب سرخ در این مناطق حضور داشتند.

همچنین به نوشته برخی رسانه های آلمانی در شهر لایپزیگ آلمان در شب سال نوی میلادی برخی شورشیان و آشوبگران با سنگ و بطری به نیروهای پلیس حمله کردند. به گفته پلیس مهاجامان پیش از آن درباره این گونه اقدامات هشدار داده شده بودند. از آنجایی که این هشدارها نادیده گرفته می شد پلیس از ماشین های آب پاش علیه معترضان استفاده کرد. چند نفر هم به دلیل نقض جدی صلح دستگیر شدند. تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

 بر اساس اطلاعات پلیس همچنین در شب سال نوی میلادی در شهرهای بزرگ آلمان به صورت پراکنده برخی آزار و اذیت های جنسی علیه زنان گزارش شده است. یک سخنگوی پلیس شهر کلن آلمان از شکایت 9 زن در این باره خبر داد. سه مظنون هم در این باره شناسایی شده اند.