به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی الجزیرة به نقل از یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد که مجموعه انفجارهای امروز صبح عراق، بیش از ۳۰ کشته و دهها زخمی برجای گذاشته است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز پیش از این اعلام کرد که شمار تلفات مجموعه‌ انفجارهای صبح امروز در بغداد به ۱۰ کشته و ۲۷ زخمی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد قربانیان افزایش یابد.

این خبرگزاری اعلام کرد که انفجار ۳ بمب در چند منطقه شیعه نشین بغداد صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، دو انفجار در محله " العامل " در جنوب غرب بغداد و یک انفجار در محله " الدورة " در جنوب پایتخت عراق صورت گرفت. این خبرگزاری پیش از این اعلام کرده بود که انفجارها در شمال بغداد روی داده است.

آمار اولیه این انفجارها ۱۰ کشته و ۱۹ زخمی اعلام شده بود.
خبرگزاری آلمان نیز نوشت که در انفجار چند بمب و خودروی بمب‌گذاری شده در بغداد ۱۰ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

منابع آگاه در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کردند که قربانیان از محله‌های " الکرادة "، " العلاوی "، " الامین "، " الشعب "، " حی العامل " و " الدورة " هستند.
بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش و پلیس عراق بلافاصله در خیابان‌های بغداد مستقر شدند و صدای آژیر آمبولانس‌ها بیانگر امدارسانی فوری به زخمی‌ها و انتقال آنها به بیمارسان است.

این خبرگزاری به نقل از شاهدان عینی و منابع آگاه امنیتی اعلام کرد که تعداد خودروهای بمب‌گذاری شده ۳ عدد بوده است.

بنابر این گزارش، سه خودروی مذکور در محله‌های " الشعب "، " الوزیریة " و میدان " کهرمانة " در محله شیعه نشین " الکراده " منفجر شدند که علاوه بر خسارات جانی، چندین خودروی دیگر نیز در پی این انفجارها در آتش سوختند.

از سوی دیگر در منطقه " العلاوی " بغداد نیز انفجار دو بمب به طور متوالی ۲ کشته و ۹ زخمی برجای گذاشته است.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

به عقیده کارشناسان سیاسی، آنچه که آشکار است این است که این انفجارها به نفع منافع آمریکا، حزب منحله بعثو عربستان سعودی و تکفیری‌ها است. آغاز فاز جدید کارشکنی‌های فهرست العراقیه همپیمان با عربستان علیه روند سیاسی عراق همزمان با خروج اشغالگران آمریکایی و نارضایتی واشنگتن از خروج نظامیان آن از عراق و هدف قرار گرفتن شیعیان در این انفجارها برای شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی در عراق است که همه اینها با برنامه‌ریزی و هماهنگی آمریکا و عربستان و دست‌نشانده‌های آنها در عراق صورت می‌گیرد.

به گفته کارشناسان مسائل عراق، به نظر میرسد، افشای خیانت ملی جدید العراقیه و رسوایی برخی از رهبران سیاسی آن در حملات تروریستی عراق و تکاپوی آنها برای اجرای طرح تجزیه بایدن و ایجاد یک اقلیم سنی نشین در عراق خشم همپیمانان آمریکا و عربستان در عراق را برانگیخته است.