در شرایطی که قرار است رای دهندگان آراء خود را برای انتخاب رییس جمهور مصر، امروز یعنی ۲۶ ماه مارس به صندوق‌های رای بیاندازند، و دولت از مردم خواسته است تا در انتخابات مشارکت فعال نمایند، اخوان المسلمین، مردم را به تحریم این انتخابات دعوت کرده است.

جای تعجب نیست که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی مصر پیروز این انتخابات شود و برای دومین دور بر مسند ریاست جمهوری مصر این کشور تکیه بزند چرا که به دلیل نبودن نامزدی جدی در این دور از انتخابات ریاست جمهوری، بدون تردید عبدالفتاح السیسی، منتخب آتی انتخابات ریاست جمهوری مصر خواهد بود.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر ۲۶ تا ۲۷ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی در این کشور برگزار شود و تاریخ پیش‌بینی شده برای دور دوم این انتخابات نیز، روز‌های ۲۴ تا ۲۶ ماه آوریل سال جاری میلادی در این کشور برگزار خواهد شد و مردم مصر رئیس جمهور کشورشان را انتخاب می‌نمایند.

در این انتخابات تنها یک رقیب در برابر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری فعلی مصر قرار دارد و آن فرد موسی مصطفی موسی، رئیس حزب الغد است و رقابت تنها بین عبدالفتاح سیسی وموسی مصطفی موسی محدود شده است. با توجه به ساختار سیاسی این کشور، به نظر نمی‌رسد کسی بتواند به عنوان هم وزن یا رقیب جدی السیسی در این انتخابات مطرح باشد.